نحوه ساخت پاورپوینت

قسمت ۲۶: اسلاید مستر (۱)

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید که هنگامی که یک تم (پس زمینه) متفاوت را برای اسلاید‌های خود انتخاب می‌کنید، پاورپوینت به طور خودکار شکل‌ها و فونت‌ها را تغییر می‌دهد. این مسأله به این دلیل است که تم‌ها بر اساس طرح‌بندی‌های مختلفی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از یکی از قابلیت‌های پاورپوینت به نام Slide …

احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید که هنگامی که یک تم (پس زمینه) متفاوت را برای اسلاید‌های خود انتخاب می‌کنید، پاورپوینت به طور خودکار شکل‌ها و فونت‌ها را تغییر می‌دهد. این مسأله به این دلیل است که تم‌ها بر اساس طرح‌بندی‌های مختلفی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از یکی از قابلیت‌های پاورپوینت به نام Slide master تم‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.
نمای اسلاید مستر Slide master view
نمای اسلاید مستر یک ویژگی خاص است که بر طبق آن پاورپوینت به شما این اجازه را می‌دهد که به سرعت اسلاید‌ها و پس زمینه‌های آن‌ها را اصلاح کنید. برای استفاده از نمای اسلاید مستر مراحل زیر را طی کنید:
۱) سربرگ View را انتخاب کرده و سپس دستور slide master را انتخاب نمایید.

دستور اسلاید مستر۲) در این حالت پاورپوینت شما به نمای اسلاید مستر منتقل می‌شود.
۳) در قسمت سمت چپ، اولین اسلاید را انتخاب کنید. این اسلاید به عنوان اسلاید مستر شناخته خواهد شد.

انتخاب اسلاید به عنوان اسلاید مستر

۴) تغییرات دلخواه را در اسلاید مستر انجام دهید.

اعمال تغییرات در اسلاید مستر

۵) می‌توانید هر آنچه را که در اسلاید به نظرتان زیادی است پاک کنید، مکان آن را عوض کنید یا اندازه آن را تغییر دهید.
۶) هنگامی که تغییرات پایان یافت، دستور close master view را از سربرگ Slide Master اجرا کنید.

بستن دستور اسلاید مستر۷) تغییرات انجام شده در مابقی اسلایدها نیز نشان داده خواهد شد. بعد از اجرای اسلاید مستر بهتر است تغییرات ایجاد شده در سایر اسلایدها را نیز کنترل کنید.

شخصی‌سازی طرح‌بندی‌ها Layout
۱) به نمای اسلاید مستر slide master بروید.
۲) طرح‌بندی یا Layout مورد نظر خود را از گیره سمت چپ انتخاب کنید.

شخصی سازی طرح بندی ها Layout

نکته: توجه داشته باشید که در برخی از لِی‌اوت‌ها ممکن است طرح‌های پس زمینه Background Graphics مخفی یا Hidden باشند، بنابراین لازم است گزینه Hide Background Graphics فعال نباشد.

آشکار کردن طرح های پس زمینه

۳) موارد دلخواه را می‌توانید به طرح‌بندی انتخاب شده اضافه Add کنید، جابجا Move کنید و یا از آن حذف Delete کنید.
۴) اگر می‌خواهید اندازه یا جای گیره‌های مکانی را تغییر دهید می‌توانید با استفاده از گزینه‌های بند بالا این کار را انجام دهید.
۵) هنگامی که کار شما تمام شد، گزینه Close master view را از سربرگ Slide master انتخاب کنید.

یکی از خدمات مجموعه‌ی ppt.ir ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است. در این خصوص می‌توانید به صفحه سفارش ساخت پاورپوینت سر بزنید یا با ما تماس بگیرید.
info@ppt.ir

1 دیدگاه برای “قسمت ۲۶: اسلاید مستر (۱)”

  1. Amir ali

    عالی بود خیلی به دردم خورد

افزودن دیدگاه

نوشته‌های مرتبط:

سبک زندگی

نه روز قبل از (سخنرانی) ۲۰۰۸ TED، دیوید هافمنِ فیلمساز، تقریبا همه ی داراییش را در آتشسوزی یی از دست داد که خانه، محل کار و نتیجه ی ۳۰ سال جمع آوریش را از بین برد. او نگاهی به زندگیِ قبلِ خود که نابود شده می کند و به آینده چشم می دوزد.

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

بیل جوی، متخصص تکنولوژی و آینده نگر، از چندین نگرانی عمده در ارتباط با آینده ی بشریت صحبت می کنه — بعلاوه ی چندین امید بزرگ در زمینه های بهداشت، آموزش و پرورش و تکنولوژی در آینده.

فیلم ارائه‌های جذاب

میوا ماتریک، با استفاده از انیمیشن، نورپردازی و سایه‌ ی متحرک خودش، یک قطعه ی آرامش بخش و بسیار زیبا در مورد شناخت درون و بیرون اجرا می‌کند. ۱۰ دقیقه از وقتتان را به غوطه‌ور شدن در این قطعه اختصاص دهید. با نماهنگی از آنا اکسیژن، میرا، کارولین کفلین و میلیسی.