کسب و کار مدیریت و رهبری

تاریخچه ارتباطات سازمانی

nazariye_ha_va_farayande_ertebatate_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخچه ارتباطات سازمانی”

تاریخچه ارتباطات سازمانی

اسلاید 1: استاد :دکتر احمد ورزشکارتهیه اسلاید :وب سایت مدیریتی ایرانزمستان 13900نظریه ها و فرآیند ارتباطات سازمانی2. تاریخچه ارتباطات سازمانی)گذشته-حال-آینده )000....................................................

اسلاید 2:

اسلاید 3: 9. رهبری و ارتباطات سازمانی10. سازمان رسمی و مشکلات ارتباطات سازمانی11. ارتباطات غیررسمی برای جبران خدمات کارکنان12. مدیریت ارتباطات سازمانی13. تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات سازمانی14. مروری کلی بر مباحثسرفصل مطالب Content /outline2. تاریخچه ارتباطات سازمانی)گذشته-حال-آینده )3. سازمان ها و فرآیند ارتباطات4. سبک های ارتباطی در سازمان5. موانع ارتباطات6. رفتار گروه و فرآیند ارتباطات7. شبکه های ارتباطی سازمان8. ارتباط گروهی و عملکرد گروه1. ماهیت ارتباطات سازمانی

اسلاید 4: ارتباط سازمانی(گذشته ، حال ، آینده)

اسلاید 5: ریشه های ارتباطات سازمانی به آموزش های سخنرانی برای مدیران شرکت ها به دهه 1920 و پیدایش آن در حوزه ارتباطات کلامی ، موازی با ورود این ارتباطات به حوزه تحقیقات علوم اجتماعی می باشد .0ریشه های ارتباطات سازمانی

اسلاید 6: 0سه محور اصلی ایجاد ارتباطات سازمانی (پاتنام 2001)پاتنام معتقد بود ارتباطات سازمانی از سه محور اصلی ارتباطات گفتاری به وجود آمده است .

اسلاید 7: تحقیقات اولیه راجع به ارتباطات سازمانی

اسلاید 8: 0تحقیقات اولیه راجع به ارتباطات سازمانی

اسلاید 9: 0تحقیقات اولیه راجع به ارتباطات سازمانی

اسلاید 10: چهار حوزه های سنتی تحقیقات مربوط به ارتباطات سازمانی

اسلاید 11: 0چهار حوزه های سنتی تحقیقات مربوط به ارتباطات سازمانیاین جنبه ها عمدتاً به جنبش روابط انسانی در دهه ی 1940 برمی گردد.

اسلاید 12: اولکانالهای ارتباطات

اسلاید 13: 01. کانالهای ارتباطاتتحقیقات مربوط به کانال ، به جریان اطلاعات به عنوان یک امر مرتبط با ساختار نگاه می کند .از نظر این دیدگاه ارتباطات عبارت است از صحت انتقال یک پیام بدون توجه به بازخور و نقشی که در روشن سازی پیام بازی می کند .یعنی به جریان ذیل از اطلاعات نظر دارد: رو به بالا (Upward)رو به پایین (Downward)افقی (Horizontal)

اسلاید 14: 01. کانالهای ارتباطات

اسلاید 15: 01. کانالهای ارتباطات

اسلاید 16: 01. کانالهای ارتباطات

اسلاید 17: دوممحتوای ارتباطات

اسلاید 18: 02. محتوای ارتباطاتمطالعات اولیه مربوط به جو اجتماعی یا روانی متأثر از نظریه میدان نیرو کرت لوین (1951) به وجود آمد . محتوای ارتباطی مرتبط با مفاهیمی نظیر اعتماد و گشودگی می باشد . محتوی را به عنوان محصول معانی مشترک در میان اعضای سازمان تعریف کرده اند .

اسلاید 19: 02. محتوای ارتباطات

اسلاید 20: 0انواع محتوای ارتباطات در سازمان (ردینگ)

اسلاید 21: 02. محتوای ارتباطاتدر طی دهه 1970 بسیاری از محققین سازمانی علاقه مند به کاربردی نمودن بحث محتوای ارتباطات شده و آن را با موضوع رضایت شغلی مرتبط نمودند .

اسلاید 22: 02. محتوای ارتباطات

اسلاید 23: سومتجزیه و تحلیل شبکه

اسلاید 24: 03. تجزیه و تحلیل شبکهتجزیه و تحلیل شبکه های ارتباطی عمدتاً در دانشگاه میشیگان به انجام رسید .

اسلاید 25: 0ریشه های تجزیه و تحلیل شبکه ارتباطی

اسلاید 26: 0جریان ارتباطات الگوداریک شبکه ، شامل افراد به هم مرتبطی است که به وسیله جریان ارتباطات الگودار به هم متصل شده اند .تعریفتجزیه و تحلیل شبکه از داده های مربوط به جریان اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل ارتباطات میان فردی و شناسایی ساختار ارتباطات سیستم های بزرگ تر استفاده می نماید .

اسلاید 27: 0مقایسه ساختارهای شبکه ای مختلف

اسلاید 28: 0چهار ویژگی کلیدی ارتباطات (ریکارد 1974)

اسلاید 29: 0ویژگی سیستم های شبکه ای (ریکارد 1974)

اسلاید 30: 03. تجزیه و تحلیل شبکه

اسلاید 31: 0مرزگستریاز انواع نقش های ارتباطی در دهه ی 1970 ، شغل مرزگستری بود .مرزگسترها افرادی هستند که در درون واحدهای کاری خود از همه بهتر بوده و لذا کسانی هستند که مرزهای گروه های کاری ، بخش ها و یا سازمان ها را در می نوردند .مرزگستری زمینه مساعدی را برای بررسی نقش های چندگانه در شبکه های ارتباطی فراهم نمود .تعریف

اسلاید 32: 03. تجزیه و تحلیل شبکه

اسلاید 33: 0نگوپی (Negopy)در ارتباطات کلامی ، معروف ترین تکنیک تجزیه و تحلیل داده ها ، تکنیکی بود که تحت عنوان نگوپی توسط ریچاردز (1974) در دانشگاه استنفورد ارائه گردید . نگوپی جهت تجزیه و تحلیل شناخت کلی از روابط سیستمی ، در ارتباطات مستقیم و غیر مستقیم طراحی گردید .تعریف

اسلاید 34: چهارمارتباطات رییس -مرئوس

اسلاید 35: 04. ارتباطات رییس – مرئوسمی توان ارتباطات رییس – مرئوس را به صورت تبادل اطلاعات و نفوذ مابین اعضای سازمانی تعریف نمود.تعریف – جابلین 19871960 و 1970 : محققین پی بردند که کانال و فضای ارتباطی را می توان در زمینه روابط دو طرفه رییس و مرئوس به کاربست.

اسلاید 36: 0طبقه بندی انواع ارتباطات رییس و مرئوس :

اسلاید 37: 0جنبه های خاص مربوط به گرایشات وظیفه ای در روابط دو طرفه رییس -مرئوس

اسلاید 38: 0ارتباطات رییس – مرئوس

اسلاید 39: افقهای جدید در تحقیقات مربوط به ارتباطات سازمانی

اسلاید 40: 0افقهای جدید در تحقیقات مربوط به ارتباطات سازمانی

اسلاید 41: 01. دیدگاه پردازش اطلاعاتبه سازمان ها به عنوان سیستم های پردازش اطلاعات نگاه می کند .تعریفبر اساس این دیدگاه جوهره سازمانی شامل موارد زیر می باشد :

اسلاید 42: 02. دیدگاه بلاغیچهار دسته از تحقیقات سازمانی را شامل می شود :توسط ارنست جی بورمن (1982) از دانشگاه مینوسوتااز تجزیه وتحلیل موضوعات رویایی و خیالی به وجود آمده است ، بیانگر شکلی از نقدهای معنایی است که بر روی طرقی که گروه ها ، واقعیت های نمادین مشترک میان خود را به وجود می آورند ، تمرکز و تأکید می نماید .توسط فیلیپ تامپکینز (1983) از دانشگاه پردوبه تفسیر ، تشریح و نقد این که اعضای سازمان چگونه تحت کنترل و نفوذ واقع می شوند ، میپردازد . این رویکرد دو مدل را ارائه می دهد .مطرح کردن ، تغییر دادن و یا تقویت نمودن نگرش های عمومی مربوط به مباحث مهم سازمان ها است . موافق به تجزیه و تحلیل از طریق روشهایی که به فرستنده گرایش دارد و رویکردهایی که به فرآیند ارتباطی تمایل دارند از ادبیات مربوط به ارتباطات عمومی و فراز و فرودهای آن نشأت گرفته ، توانسته تا آن را در محیط های سازمانی کاربردی نموده و مورد استفاده قرار دهد .

اسلاید 43: 0دو مدل ارائه شده ارتباطات و کنترل سازمانی غیر مداخله گر

اسلاید 44: یکی دیگر از دیدگاه های مطرح جهت مطالعه ارتباطات سازمانی دیدگاهی است که تحت عنوان فرهنگ سازمانی معروف شده است.تركيبي از باورها ، ارزشها و پيش فرضهايي است كه در سازمان وجوددارد و همه اعضاء سازمان ، كم و بيش ، به طور يكسان در معرض آن قرار مي گيرند. (ادگار شاين)تعریف03. دیدگاه فرهنگی

اسلاید 45: هر یک از این ویژگی ها بر روی طیفی قرار می گیرند که دامنه ی آن از بسیار کم تا بسیار زیاد کشیده می شود.0هفت ویژگی اصلی فرهنگ سازمانی

اسلاید 46: 04. دیدگاه سیاسیبه سازمانها به عنوان ائتلافات سیاسی می نگرند ، این دیدگاه به سازمان به عنوان مجموعه ای از گروه های دارای منافع مختلف که به وسیله خرده فرهنگ ها احاطه شده اند ، نگاه می کند .کارسیرت و مارچ 1963

اسلاید 47: نفوذ پایین به بالانفوذ بالا به پایین انواع نفوذاثر گذاری بر افکار ، رفتار ، یا عواطف شخص دیگر را نفوذ گویند .تعریف نفوذ04. دیدگاه سیاسی: نفوذ

اسلاید 48: فراگردی است که دو یا چند نفر یا گروه دارای هدف های مشترک و متضاد ، طرح های پیشنهادی خود را بیان می کنند و شرایط خاص خود را مورد بحث قرار می دهند تا احتمالاً به توافق برسند .تعریف (هل ریگل و دیگران ، 1995)04. دیدگاه سیاسی: مذاکره

اسلاید 49: 04. دیدگاه سیاسی: تعارضفراگردی است که در آن تلاش عمدی شخص اول برای خنثی سازی تلاش های شخص دوم از طریق نوعی مانع تراشی ، به عجز و ناکامی شخص دوم در دستیابی به هدف ها یا افزایش منافعش منجر می شود . تعریف (رابینز ، 1989)تعارض در هدف: عدم سازگاری میان نتایج مورد انتظار یا اولویت ها می باشد که شامل عدم سازگاری میان ارزش ها و هنجارهای فردی و گروهی و تقاضاها یا هدف هایی است که به وسیله مدیران عالی سازمان تعیین می شود. (کالب و بارتونک ، 1992)تعارض رویه ای: اختلاف نظر افراد نسبت به چگونگی حل مسئله . تعارض شناختی: ناسازگاری افکار و اندیشه های درون فردی یا میان فردی (هل ریگل و دیگران ، 1998)بنیادین ( به صورت عدم توافق بنیادین نسبت به غایت ها یا هدف هایی که باید دنبال شوند و وسایل دستیابی بدانها بروز می کند .)ناشی از مشکلات میان فردی است که عواطف شدیدی از قبیل خشم ، عدم اعتماد ، نفرت ، ترس ، انزجار و ... را بر می انگیزاند و به طور معمول به عنوان «برخورد شخصیت ها» نامیده می شود .احساسی / عاطفی

اسلاید 50: 04. دیدگاه سیاسی: فرآیند سیاست

اسلاید 51: 04. دیدگاه سیاسی: قدرتظرفیتی است که یک فرد دارد تا رفتار افراد دیگر را تحت تأثیر قرار دهد، به گونه ای که آنها کارهایی را انجام دهند که در غیر این صورت انجام نمی دادند.تعریف

اسلاید 52: مــنابــعRefrenceنظریه های ارتباطات سازمانی/ فرهنگی ، علی اکبر. صفزاده ، حسین . خادمی ، مهدی . _ تهران : رسا، 1383 .مدیریت رفتار سازمانی / علی رضاییان . تهران : مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران ، 1372.سازمان و مدیریت (سیستم و رفتار سازمانی) / علی محمد اقتداری . تهران : چاپ علامه طباطبایی . 1365.مبانی سازمان و مدیریت / علی رضاییان. تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، مرکز تحقیق و توسعه ی علوم انسانی ، 1380مجموعه کامل در یک نگاه های مدیریتی / احمد ورزشکار .تهران : مرکز مطالات مدیریت . 1388 تئوری نیازها و انگیزش در نظریه سه شاخکی / احمد ورزشکار . 1382.جزوه رفتار سازمانی پیشرفته / احمد ورزشکار . 1373.

اسلاید 53: مــنابــعRefrenceوب سایت مدیریتی ایران / www.managerial.ir.فرهنگ جامع مدیریت / شمس السادات زاهدی ، مهدی الوانی و ابوالحسن فقیهی _ تهران : دانشگاه علامه طباطبایی ، 1376.مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی)/آرین قلی پور._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، مرکز تحقیق و توسعه ی علوم انسانی ، 1386مدیریت رفتار سازمانی کاربرد منابع انسانی/پال هرسی و کنت بلانچارد . ترجمه : علی علاقه بند._ تهران : مؤسسه انتشارات امیر کبیر، 1365مبانی رفتار سازمانی / استیفن پی . رابینز ؛ مترجمان علی پارسائیان ، محمد اعرابی . _ تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1376 .مدیریت ارتباطات/ رُی ام . بِرکو ، آندرو دی . وُلوین و دارلین آر. وُلوین ؛ مترجمان محمد اعرابی ، داود ایزدی (چاپ پنجم) _ تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1386 .

اسلاید 54: و صلی الله علی محمد و آل محمداللهم صلی علی محمد و آل محمد

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید