کسب و کار مدیریت و رهبری

سازمان ها و فرآیند ارتباطات سازمانی

nazariye_ha_va_farayande_ertebatate_sazmani_2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان ها و فرآیند ارتباطات سازمانی”

سازمان ها و فرآیند ارتباطات سازمانی

اسلاید 1: استاد :دکتر احمد ورزشکارتهیه اسلاید :وب سایت مدیریتی ایرانزمستان 13900نظریه ها و فرآیند ارتباطات سازمانی3. سازمان ها و فرآیند ارتباطات000....................................................

اسلاید 2:

اسلاید 3: 9. رهبری و ارتباطات سازمانی10. سازمان رسمی و مشکلات ارتباطات سازمانی11. ارتباطات غیررسمی برای جبران خدمات کارکنان12. مدیریت ارتباطات سازمانی13. تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات سازمانی14. مروری کلی بر مباحثسرفصل مطالب Content /outline2. تاریخچه ارتباطات سازمانی)گذشته-حال-آینده )3. سازمان ها و فرآیند ارتباطات4. سبک های ارتباطی در سازمان5. موانع ارتباطات6. رفتار گروه و فرآیند ارتباطات7. شبکه های ارتباطی سازمان8. ارتباط گروهی و عملکرد گروه1. ماهیت ارتباطات سازمانی

اسلاید 4: 0اهداف ، و ایجاد ارتباطات در سازمانهر سازمانی به منظور نیل به هدفی بنا گردیده است . اهداف سازمان ها به دو گروه تقسیم می شوند :ارتباطات درون سازمانی : طرح های متشکل از رابطه های وظیفه-مسئولیت سازمانی ، نمودارسازمانی نامیده می شود .دستیابی به این اهداف مستلزم برقراری ارتباط میان افراد سازمان بایکدیگر و نیز ارتباط خود سازمان با سایر سازمان ها می باشد .

اسلاید 5: مجمع عمومیهیئت مدیرهمدیر عاملرییس اداره حسابرسی و کنترل های داخلی رییس دفتر مدیر عاملمعاونت امور کشاورزی ، تجهیزات و مهندسی زراعیمعاونت امور صنعتمعاونت مالی ، اداری و پشتیبانیمدیریت تحقیقمدیریت امور مالیمدیریت امور بازرگانیمدیریت امور اداریمدیریت روابط عمومی و ارتباطاتمدیریت حراستمدیریت امور حقوقی و امور مجامعمدیریت طرح و برنامه ، سیستم ها و روش ها و فناوری اطلاعاتدایره امور مهندسی زراعیمدیریت واحد دیمچه مدیریت واحد بهارستانمدیریت واحد گلستانمدیریت واحد بوستانمدیریت امور تجهیزات مکانیکیرییس اداره امور اداری دفتر مرکزیبازرس قانونی0نمونه ای از نمودار سازمانی

اسلاید 6: 0 الگوهای ارتباطات در سازمانها ارتباطات رسمي ارتباطات غيررسمي(‌ارتباطات خوشه انگوري يا درخت تاك)ايجاد از طريق فرايند سازماندهيايجاد از طريق تعامل ميان افرادشبكه احتمالي يا تصادفي- براي اطلاعات ناچيز و كم اهميت خوشه اي – موثرتر از ساير شبكه هاشبكه سريالي يا رشته اي – ناكارآمدترين شبكه ارتباطيشبكه انشعابي يا تابشي- براي اطلاعات غيرمرتبط

اسلاید 7: 0 الگوهای ارتباطات رسمیارسال اطلاعات و ارائه گزارش های عملکرد ها و پیشنهادهاهماهنگی و پرورش تعاملات اجتماعیسطوح بالای سازمانسطوح پایین سازمانارتباطات به طرف بالاابلاغ خط مشی ها و دستورالعمل ها هدایت،راهنمایی و کنترل رفتارارتباطات به طرف پایینارتباطات افقی

اسلاید 8: 0 ارتباطات رو به پایین از طرف شرکت یا کارفرما به کارمندان فرستاده می شود .در صورتی که این اطلاعات آماده نباشند ، روحیه و بهره وری کارکنان آسیب می بیند .

اسلاید 9: 0 ارتباطات رو به پایین مدیران تقریباً نیمی از وقت خود را صرف ارتباطات رو به پایین با زیردستان خود می کنند .

اسلاید 10: 0نارضایتی از ارتباطات رو به پایین کارکنان اغلب از ارتباطات رو به پایین که دریافت می کنند بسیار احساس نارضایتی می نمایند .علل تأثیر کم ارتباطات رو به پایین :

اسلاید 11: 0ارتباطات رو به بالاجریان مبادله اطلاعات از سطوح پایین به سطوح عالی را ارائه می دهد .سیاست درهای باز : به طور آشکار از کارکنان دعوت میکند تا اینکه مشکلات و پیشنهادات خود را برای کسانی که می توانند کاری در این مورد انجام دهند ، مطرح کنند .

اسلاید 12: 0مزایای ارتباطات رو به بالا

اسلاید 13: 0ارتباطات رو به بالا

اسلاید 14: 0ارتباطات افقیتعامل بین افرادی است که قدرت نسبتاً برابر دارند .میزان کاربرد ارتباطات افقی:وقت مدیران نزدیک به 40% برای ابلاغ پیامهای افقی می شود .ارتباطات افقی در بین مراتب پایین تر سازمان متداول تر می باشد .

اسلاید 15: 0مزایای و معایب ارتباطات افقی

اسلاید 16: 0ارتباطات افقیگروه های کاملاً اثر بخش : ارتباطات و تماسهای افقی بیشتری برقرار می کنند تا اطلاعات و منابع مورد نیاز برای حل مشکلات را بدست بیاورند .تیم های بین عملیاتی(بین وظیفه ای): در این نوع تیم ها که گروهی از افراد ماهر در زمینه های عملیاتی را تشکیل می دهد ، بطور کلی از ارتباطات افقی به فراوانی بهره می گیرد. شرکت ها کانالهای ارتباطی کمی را برای چنین مبادلات افقی ایجاد کرده اند .

اسلاید 17: مجمع عموميمدير برنامه ريزي و هماهنگي دفاتر مديريتنماينده مديرعامل در نظام هاي مديريتيهيات مديرهمديرعاملبازرسان قانونيحسابرسان مستقلمعاون پشتيبانيحراستكنترل كيفيتارتباطاتطرح و برنامهسازمان فروش و بازاريابيمعاون اجراييخريدمنابع انسانيحقوقيحسابرسي داخليفروشبازاريابيصادراتمهندسي توليدمديرتوليدتحقيقات مهندسيبرنامه ريزيفني و انرژيماليامور نمايندگيهاتحويل0نمونه ای از ارتباط رسمی در سازمان صنعتی

اسلاید 18: 0ارتباطات غیر رسمیکانالهای ارتباطی غیر رسمی ، افراد و نه پست های سازمانی را به هم مرتبط می کنند و از قبل طراحی نشده اند .نباید پنداشت که کانالهای غیر رسمی همیشه منابع نامطلوب اطلاعات هستند . چراکه سازمان های کمی وجود دارد که قادر باشند همه اطلاعات مورد نیاز خود را به وسیله کارکنان و از طریق کانالهای ارتباطی رسمی انتقال دهند .کانالهای غیر رسمی چند سویه هستند و تنها محدود به جهت های افقی یا عمودی در ساختار سازمانی نمی باشند .شایعات یکی از متداول ترین کانال های غیر رسمی می باشد .

اسلاید 19: 0ارتباطات غیر رسمی

اسلاید 20: 0پیشنهادهایی برای استفاده درست از ارتباطات غیر رسمیمشارکت باز در کسب اطلاعات با گروه های مربوطه را مورد توجه قرار دهید .1تصمیمات یا فعالیت هایی را که به نظر می رسد ناسازگار بوده و یا محرمانه هستند ، تشریح کنید .2برای وقایع مهم و در حال وقوع جدول زمانی تهیه کنید . 3دانش خود را به طرف پایین جریان دهید تا گروه های تحت نفوذ شما از آنها در تصمیم گیری استفاده کنند .4حتی بدترین وضعیت به صورت باز بحث شود . آنطور که تصور می شود افراد بد نیستند حتی اگر هم بد باشند ، مطرح کردن این موضوع خوب خواهد بود.بعد از همه این ها ، تمام روشهای شایعه باید کاملاً مورد بحث واقع شوند.5به چند روش از شایعه دوری کنید . از بیانیه های قابل اعتماد و بدون تکرار شایعه استفاده کنید ، از سخنگویان مناسب استفاده کنید و اگر شایعه ، مشکل بزرگی ایجاد می کند ، ملاقاتهای مورد نیاز را در پیش گیرید .6

اسلاید 21: 0چهار سطح از عوامل تحریف اطلاعاتچهار سطح یاد شده بریکدیگر نیز متقابلاً تأثیر می گذارند و یکدیگر را پوشش داده و در نهایت فرآیند ارتباطات را تحت تأثیر قرار می دهند .

اسلاید 22: 0شیوه تحلیلی رفتار ارتباطی در سازمانهارفتار افراد در سازمان به وسیله دو نظام یا سیستم محدود می شود :

اسلاید 23: 0سیستم داخلی تنها قسمتی از کل سازمان یا سیستم اجتماعی است . هومنز : نمونه های رفتاری می شود که از درون سیستم خارجی و تا حدی خود به خود پدیدار می شود.سازمان غیررسمی و ارتباطات غیر رسمی را شکل میدهد.ناشی از ویژگی و تعاملات انسانی است .

اسلاید 24: 0سیستم خارجی هومنز : سیستم خارجی شامل رفتارهایی می شود که برای تحقق اهداف غایی سازمان ها ضروری است ، نه چیزی کمتر و نه چیزی بیشتر. این سیستم سازمان رسمی را شکل می دهد . سیستم خارجیعوامل تکنیکیعوامل فیزیکیعوامل اقتصادیاجزای سیستم خارجی

اسلاید 25: 0سیستم اجتماعیرفتار اجتماعی از سه عامل تشکیل شده است که تمام این عوامل یکدیگر را تحت تأثیر قرار می دهند: به حالت های درونی افراد بر می گردد به عبارت دیگر چگونگی احساس ما درباره ی کسی یا چیزی . (مانند عواطف درونی افراد)رویدادهای ارتباطی یا همکاری میان دو فرد می باشد . ( مانند معلم دانشجو را ملاقات کرد)آنهایی هستند که مردم انجام می دهند . ( مانند نوشیدن)

اسلاید 26: 0سیستم اجتماعیسیستم داخلیاقتصادی فیزیکی تکنیکیسیستم خارجیاثرات روان شناختیاثرات جامعه شناختی

اسلاید 27: 0ارتباط سیستم داخلی و خارجیسیستم داخلی از سیستم خارجی پدیدار می شود .پیکانهای ممتد و به هم پیوسته این دیاگرام همه رابطه های ممکن میان فعالیت ها ، تعاملات و احساسات رفتارهای اولیه لازم برای تحقق هدف و مقصود سازمان یا گروه هستند و هر عامل رفتاری سیستم خارجی به عنوان قسمتی از سازمان رسمی است . یک عامل از سیستم خارجی عامل دیگر را به شکل پشتیبان تحت تأثیر قرار می دهد . باید هرسه ترکیب شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود .عوامل سیستم داخلی به طور مشابه با یکدیگر در ارتباط متقابل هستند . فعالیتها ، تعاملات و احساسات به طور رسمی تعیین و طرح ریزی شده اند .

اسلاید 28: 0مدل تحلیل سیستم خارجی و داخلیمدیران با در نظر گرفتن این مدل این توان را خواهند یافت که به گونه ای عقلانی و واقع بینانه مسائل سازمان را با توجه به عوامل محیطی و سازمانی مورد توجه قرار دهند . این مدل برای استقرار مدیریت راهبردی یا استراتژیک توان لازم را داشته و کار مدیریت را تسهیل می کند .

اسلاید 29: مــنابــعRefrenceنظریه های ارتباطات سازمانی/ فرهنگی ، علی اکبر. صفزاده ، حسین . خادمی ، مهدی . _ تهران : رسا، 1383 .مدیریت رفتار سازمانی / علی رضاییان . تهران : مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران ، 1372.سازمان و مدیریت (سیستم و رفتار سازمانی) / علی محمد اقتداری . تهران : چاپ علامه طباطبایی . 1365.مبانی سازمان و مدیریت / علی رضاییان. تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، مرکز تحقیق و توسعه ی علوم انسانی ، 1380مجموعه کامل در یک نگاه های مدیریتی / احمد ورزشکار .تهران : مرکز مطالات مدیریت . 1388 تئوری نیازها و انگیزش در نظریه سه شاخکی / احمد ورزشکار . 1382.جزوه رفتار سازمانی پیشرفته / احمد ورزشکار . 1373.

اسلاید 30: مــنابــعRefrenceوب سایت مدیریتی ایران / www.managerial.ir.فرهنگ جامع مدیریت / شمس السادات زاهدی ، مهدی الوانی و ابوالحسن فقیهی _ تهران : دانشگاه علامه طباطبایی ، 1376.مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی)/آرین قلی پور._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، مرکز تحقیق و توسعه ی علوم انسانی ، 1386مدیریت رفتار سازمانی کاربرد منابع انسانی/پال هرسی و کنت بلانچارد . ترجمه : علی علاقه بند._ تهران : مؤسسه انتشارات امیر کبیر، 1365ورزشکار ، احمد (1389) . رفتار سازامنی پیشرفته (اسلایدهای آموزشی مقطع کارشناسی ارشد). - تهران : دانشگاه علامه طباطبایی.مدیریت ارتباطات/ رُی ام . بِرکو ، آندرو دی . وُلوین و دارلین آر. وُلوین ؛ مترجمان محمد اعرابی ، داود ایزدی (چاپ پنجم) _ تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1386 .مبانی رفتار سازمانی / استیفن پی . رابینز ؛ مترجمان علی پارسائیان ، محمد اعرابی . _ تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1376 .

اسلاید 31: و صلی الله علی محمد و آل محمداللهم صلی علی محمد و آل محمد

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید