aeene_kelasdari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آیین کلاس داری”

آیین کلاس داری

اسلاید 1: ائین کلاس داریانسان موجود پیچیده و شگفت انگیزی است. هنگام رویارویی با یک انسان با دنیای عظیمی رو به رو می‌شویم که سیر در آن و یافتن پیچ و خم‌های آن مهارت و آگاهی زیادی را می‌طلبد. داشتن یک ارتباط کمابیش سالم با انسانهای اطرافمان ، مستلزم آشنا شدن با ویژگیهای عمده رفتاری آنان است. این آشنایی و مهارت علی‌رغم تصور عمومی ، نه تنها از طریق تحصیل و مطالعه بدست نمی‌آید بلکه نحوه سلوک با مردم هنری است.

اسلاید 2: احتمال دارد یک نانوا بیشتر از یک پزشک در آن ظاهر باشد. داشتن تعامل با اطرافیان‌مان در گرو شناختی صحیح و البته نه همه جانبه از افراد است چرا که هیچگاه نمی‌توان یک انسان را از تمامی جوانب شناخت. هنگامی که یک شناخت کلی از افراد بدست می‌آوریم می‌توانیم در جهت سازگار کردن خودمان با او و همچنین او با خودمان گامهای موثری برداریم. آگاهی از فرایندهای شناختی شاگردان در سنین مختلف

اسلاید 3: از مهم‌ترین وظایف مربی است. زیرا فرایند رشد علایق شاگرد ، میزان انگیزش ، بلوغ عاطفی ، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته از عواملی هستند که همواره در روش کار مربی در کلاس اثر می‌گذارند. فراگیران صفات زیادی مانند راستگویی ، دروغگویی ، شهامت ، ترس و اضطراب ، پرخاشگری ، تلاش و بسیاری از صفات مطلوب و نامطلوب را با خود از خانواده به درون اموزشگاه می‌آورند.

اسلاید 4: اگر مربی تصور کند بدون شناخت فراگیران و بدون آگاهی از فرایند رشد ذهنی عاطفی و اجتماعی آنان و حتی بدون همکاری والدین می‌تواند در ادای وظایف آموزشی موفق باشد سخت در اشتباه است. مربی نمی‌تواند بدون توجه به ویژگیهای فراگیران آنان را به کار کردن وادارد و به عبارت دیگر کار را بر آنان تحمیل کند زیرا فعالیت‌های عقلی ، اخلاقی و اجتماعی شاگرد تابع اراده مربی نیست.

اسلاید 5: ساخت ذهنی ، هوش و تجارب علمی شاگرد ساخت ذهنی کودکان با بزرگسالان متفاوت است. بنابراین مربی باید برنامه و مواد آموزشی را مطابق با سطح درک و فهم شاگردان عرضه کند تا برای آنان قابل جذب باشد. یعنی برنامه درسی و نوع و مقدار تکلیف باید بر اساس مراحل رشد ذهنی و تواناییهای مختلف فراگیران پی‌ریزی شود. زیرا هر برنامه درسی برای همه سنین به یک اندازه مناسب نیست. مربی باید توجه داشته باشد که سیر تکوینی مراحل رشد از لحاظ سن و محتوای تفکر یک بار برای همیشه و بطور ثابت تعیین نشده است.بنابراین او می‌تواند به مدد روشهای سالم ، بازده کار دانش آموزان را افزایش دهد حتی رشد معنوی آنان رابی آنکه به استحکام آن لطمه‌ای بزند تسریع کند

اسلاید 6: مربی باید به دانش آموز فرصت دهد تا او دانش خود را خود بسازد. فراگیران بیشتر از آنکه به روش آموزش مستقیم نیازمند باشد به فرصتهای یادگیری مستقیم محتاجند. بنابراین بهتر است که مربیان تا حد امکان از آموزش و انتقال مستقیم بکاهند و به فراهم آوردن فرصتهای یادگیری و ترتیب دادن مواد آموزشی برای ایجاد موقعیت مطلوب یادگیری اقدام کنند.

اسلاید 7: موقعیت اجتماعی شاگرد شاگردان در فرایند اجتماعی شدن ، نیازمند الگوی سالم هستند تا بتوانند ساخت مطلوب شدن را در خود بیافرینند. والدین و مربیان نخستین الگوهای موثر در تشکیل شخصیت به شمار می‌روند. مثلا وجهه‌ای که معلم در نظر شاگرد دارد، سبب می‌شود که فراگیر اظهارات وی را بپذیرد و این پذیرش او را از تفکر باز می‌دارد.این عمل ، ایمان مبتنی بر اقتدار دیگران را جانشین اعتقاد فردی شاگرد می‌سازد و اجازه نمی‌دهد که در راه تفکر و گفت و شنود که موجود عقل است گام بردارد. در فرایند آموزش ، همکاری متقابل فراگیران به اندازه عمل بزرگسالان اهمیت دارد. این همکاری ، از لحاظ عملی ، بهتر از هر امر دیگری می‌تواند مبادله واقعی اندیشه را تسهیل کند و فراگیرانی با ذهنهای نقاد و تفکر منطقی پرورش دهد.

اسلاید 8: برنامه درسی متکی بر رشد همه جانبه شاگرد • هدف آموزش رفع نیازهای آنی و آتی شاگرد و جامعه است. • برنامه بر حسب منطقه و نوع آموزشگاه و توانایی شاگردان تنظیم می‌شود. • محتوای برنامه به فعالیتهای فردی و گروهی شاگردان بستگی دارد و مربی همواره نقش راهنما را بر عهده دارد. • یادگیری مواد درسی پیوسته و همواره با کشف و حل مسئله است. • مربیان در اجرای برنامه و انتخاب مواد درسی آزادی عمل و اختیارات بیشتری دارند.

اسلاید 9: • نتیجه فعالیتهای آموزشی به صورت ارضا حس نیاز به یادگیری و کمک به رشد متعادل شخصیت شاگردان مورد بررسی قرار می‌گیرد. • تنطیم و پیشرفت برنامه‌های آموزشی امری مداوم و پی‌گیری است.

اسلاید 10: در چنین نظامی علایق تواناییها و نیازهای فراگیران محور فعالیتهای آموزشی قرار می‌گیرد. مربی ابتکار و خلاقیت بیشتری در امر تدریس از خود نشان می‌دهد. یادگیری به محفوضات ختم نمی‌شود، بلکه پرورش تفکر و رشد همه جانبه فراگیر مورد توجه واقع می‌شود. آموزشگاه با زندگی واقعی فراگیران ارتباط نزدیک دارد و فراگیران از بودن در مدرسه و فعالیتهای آن احساس لذت می‌کنند. در چنین نظامی ، برنامه به مجموعه کوششهای آموزشی ، طبق نقشه و طرحی که فراگیر خود در تنظیم آن سهیم بوده و موقعیتهایی که برای همکاری فراگیران با یکدیگر ایجاد شده است، اطلاق می‌شود.

اسلاید 11: تاثیر فضا و تجهیزات آموزشی در فرایند تدریس مربی خوب در شرایط محدود نیز می‌تواند موثر واقع شود. اما شکی نیست که فضا و تجهیزات آموزشی مناسب در کیفیت تدریس مربی بسیار موثر است. کثرت فراگیران ، نداشتن میز و نیمکت ، کیفیت نامطلوب تخته کچی ، عدم نور کافی ، کلاسهای سرد و تاریک با پنجره‌های مشرف به خیابان ، می‌تواند به مربی در فرایند آموزشی و اتخاذ روش مناسب تدریس کمک کند. تاثیر برنامه و ساختار نظام آموزشی در فرایند تدریس ساخت نظام آموزشی هر جامعه اعم از نگرشها و باورها ، برنامه و آئین‌ها می‌تواند روش تدریس مربی را تحت تاثیر قرار دهد.

اسلاید 12: آئین نامه‌های خشک و انعطاف ناپذیر ، تصمیم گیری‌های غیر تخصصی پشت درهای بسته ، توجه یا عدم توجه به نظام آموزشی به نیازهای فراگیران و جامعه ، عدم نظارت و کنترل و ارزشیابی‌های اصولی و غیر اصولی همه و همه می‌توانند فعالیت مدرسه از جمله تدریس مربی را تحت تاثیر قرار دهند. در بررسی ساختار نظام آموزشی از نظر برنامه و چگونگی اجرا دو نظام کاملا متمایز می‌توان تشخیص داد: برنامه متکی بر اصالت مواد درسی و برنامه متکی بر رشد همه جانبه فراگیر.

اسلاید 13: تدریس مربی باید بر اساس نیاز ، علاقه و توانمندی‌های ذهنی شاگردان تنظیم شود البته این بدان معنی نیست که فراگیران هر چه دلشان خواست می‌توانند انجام بدهند، بلکه بدان معناست که فعالیت و کار آموزشگاه باید مورد علاقه و دلخواه فراگیر باشد. آنان باید خود شخصا عامل باشند نه اینکه اعمال و وظایف از طرف معلم بر آنها تحمیل شود. مربیان با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی ، اخلاقی و ذهنی فراگیران بهتر در مسیر آموزش و پرورش فراگیران عمل کنند.

اسلاید 14: همچنین آموزش و پرورش هر کشور باید به اندازه کافی فضا و تجهیزات آموزشی در اختیار مدارس قرار دهد تا معلمان با خیالی آسوده به جنبه‌های مختلف آموزشی بپردازند و دانش آموزان در یادگیری‌های خود احساس رغبت کنند. همچنین باید نظام آموزش و پرورش هر کشور برنامه ساختی معین داشته باشد تا از سردرگمی در حیطه فعالیتهای آموزشی و یادگیری جلوگیری شود.

اسلاید 15: فراگیران خلاق آشنایی فراگیران خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند. جزییات را می‌گویند و رفتارهایشان را به نمایش می‌گذارند. می‌خواهند مطرح شوند. دنبال سوژه می‌گردند تا برنامه ریزی بکنند.

اسلاید 16: خصوصیات فراگیران خلاق دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری استفاده از قیاس در صحبت کردن ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف

اسلاید 17: عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج یادگیری از روی ابتکار شخصی عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (کتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و...)

اسلاید 18: صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور طرح سوالات عجیب و غیر معمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان نگاه کردن با دقت به اشیا

اسلاید 19: اشتیاق در صحبت کردن در مورد کشفیات دیگران مستقل عمل کردن و حس استقلال طلبی بالا شور و نشاط و مشغولیتهای شدید جسمانی

اسلاید 20: ادامه کار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی کردن بعد از زنگ تفریح ، گوش دادن به موسیقی و ...) دقت نظر فوق‌العاده و الگو برداری در نگاهها استفاده از نظرات و اشیا برای دستیابی به یک هدفی معین

اسلاید 21: پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند. طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می‌شود رنگ سفید آن کجا می‌رود. میل به اطلاع یابی و کشف احتمالات

اسلاید 22: علاقه مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخشان فکر کردن به چیزی که در تلویزیون ، رایانه و سایر رسانه‌ها نشان داده می‌شود. استفاده از اکتشاف یا تجربه بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان

اسلاید 23: مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبتها دست کاری روابط ریاضی برای ایجاد رابطه جدید علاقه‌مندی به فشرده‌سازی و خلاصه‌نویسی مطالب

اسلاید 24: اصول ایجاد رابطه حسنه با دانش آموز و والدین آنچه در حیات انسانی حائز اهمیت است نیاز به همزیستی با یکدیگر و روابط انسانی است . روابط انسانی موهبتی است که در انسان به ودیعه گذاشته شده تا بتوانند یکدیگر را درک کنند و با هم زندگی کنند . روابط انسانی سرمنشأ رفع همه نیازهای انسانی است . در سایه ی روابط انسانی روان انسان ، تلطیف می یابد ، استعدادش می شکفد و به بار می نشیند .

اسلاید 25: تعلیم ، تغییر در رفتار است و آموزشگاه جولانگاه تغییر و تبدیل است . پایه و اساس تغییر هم عشق و محبت است که در روابط انسانی محقق می گردد . تا مدیر با مربی ، مدیر با فراگیر ، مدیر با اولیاء و … رابطه برقرار نکند چگونه می تواند احساسات و عواطف خود را بدانها منتقل کند و موجب تغییر گردد ؟ از عوامل مهمی که بر روابط انسانی در آموزشگاه اثری غیر قابل انکار دارد شرایط و جو حاکم بر مدرسه است و مدیر به عنوان هماهنگ کننده ، در ایجاد جو مسئولیتی سنگین تر دارد . 

اسلاید 26: روابط انسانی : روابط انسانی به مطالعه راه های ایجاد زمینه ها و شرایط مناسب برای زندگی و رشد افراد می پردازد . محیط و شرایط مناسب به وضعیت و یا موقعیتی اطلاق می شود که در آن افراد بتوانند از طریق دست یافتن به نیاز های منطقی خود رشد کنند ، رشدی که در راستای فطرت آن ها ست . در نهایت ، استعداد و توانایی های بالقوه آنان را شکوفا می کند به طوری که با ویژگی های موجود زنده سازگاری داشته باشد .

اسلاید 27: جو :«جو» مجموعه ای از حالات ، خصوصیات یا ویژگی های حاکم بر یک محیط یا فضای آموزشی مانند آموزشگاه است که آن را قابل اعتماد یا غیر قابل اعتماد ، جاذب یا دافع ، رعب آور یا آرام بخش ، بازدارنده یا محرک ، خلاق یا راکد و . . . می سازد و موجب می گردد ، مدارس یک مقطع تحصیلی ، با اینکه از یک دستورالعمل و آئین نامه آموزشی ابلاغ شده تبعیت می کنند دارای جوی متفاوت باشند . 

اسلاید 28: مشاهده شده است عواملی مانند ویژگی های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، عمرانی و غیره در دو مدرسه نسبتاً نزدیک در یک مقطع تحصیلی کاملاً مشابهت داشته باشند لاکن جو حاکم بر آن ها متفاوت  است . در بین فراگیران و کارکنان (معلمان و کادر اداری) و حتی اولیا اصطلاحاتی چون جو سالم ، جو ناسالم ، جو باز ، جو بسته ، جو مسموم و مانند آن مورد استفاده قرار می گیرد ، که به نوعی بر روابط انسانی حاکم بر آموزشگاهها حکایت میکند .

اسلاید 29: جو باز و سالم  : جوی است که افراد در آن احساس آزادی می کنند و خود را در تصمیم گیری ها و سرنوشت مدرسه شریک می دانند . در این جو با اعتقاد به اجرای دستورالعمل ها و قوانین اداری شیوه های مناسب برای رشد آموزشی و تربیتی آموزشگاه اتخاذ می گردد . زمینه برای رشد استعدادها و خلاقیت افراد فراهم بوده و نوعی صمیمیت و احساس پشتیبانی و حمایت در محیط وجود دارد

اسلاید 30: جو بسته و ناسالم :جوی ست که افراد از نظر فکری و رفتاری محدودیت هایی دارند بطوریکه در داخل مدرسه نمی توانند خارج از مرز های تعیین شده اظهار نظر و رفتار کنند . قوانین و دستورالعمل ها به صورت آزار دهنده و بازدارنده بر افراد تحمیل می شوند بطوریکه رنجش در  افراد بوجود می آید . در این جو ، نه تنها خلاقیت و نوآوری افراد رشد نمی کند بلکه دردسر آور  است . فرد خود را جدای از آموزشگاه می بیند و احساس حمایتی از آن در وی ایجاد نمی شود

اسلاید 31: جو مسموم : جوی است که علاوه بر بسته بودن و عدم اعتماد ، افراد به یکدیگر مظنون هستند و به کنجکاوی در احوال یکدیگر می پردازند و ایجاد آسیب از سوی دیگران را احساس می کنند . آسیب پذیری عاطفی ، اجتماعی و روانی در چنین جوی بسیار زیاد است . بر چسب و تهمت زدن ، کاری رایج به حساب می آید و وحشت از حضور در محیط بر افراد حاکم می شود . نتیجه چنین جوی معمولاً خستگی ، فرسودگی و بیزاری در افراد است .

اسلاید 32: رابطه حسنه :  رابطه ی مثبت و هدفداری که با درک متقابل نیازها ، احساسات و عواطف یکدیگر با هم در تعامل بوده و از این رابطه نوعی احساس رضایت و خرسندی در افراد ایجاد  می شود .

اسلاید 33: درک احساسات و بیان و انتقال آن دروازه ی برقراری رابطه انسانی است . چه بسا انسانهای خوش قلبی که توانایی بیان و انتقال احساسات خود را به دیگر افراد ندارند و در عوض انسانهای متظاهری که با بیان احساسات خود در برقراری رابطه موفق هستند .

اسلاید 34: بنابراین سنگ زیر بنای ایجاد روابط حسنه در یک محیط آموزشی ، شناخت نیازها و احساسات افراد و توانایی برای بیان احساسات متقابل و انتقال آن به افراد است . مدیر برای ایجاد جوی مثبت باید احساسات و عواطف افرادی که با آنها در ارتباط است را بشناسد و در روابط خود ، توجه لازم به آن احساسات را داشته باشد .   

اسلاید 35: اصول مهم درایجاد روابط حسنه از سوی مدیر 1- مدیر باید سعی کند پس از شناسایی احساسات خود ، احساسا ت منفی و متعارض (احساس منفی مانند : احساس ترس ، گناه ، رنج ، پوچی ، عدم اعتماد ، دشمنی ، عدم پذیرش و احساس متعارض حالتی که فرد نمی تواند افکار و احساسات خود را یک سویه سازد .

اسلاید 36: مانند : شادی و غم ، رضایت و عدم رضایت و غیره) خود را به طریق منطقی از بین ببرد و احساسات مثبت (مانند : امنیت ، شادی ، پذیرش ، اعتماد به نفس ، ارزشمندی ، محبت ، حق شناسی) را جایگزین آنها سازد و این اصل را بکار گیرد که تا «من» نگرش و احساس مثبتی به دیگران نداشته باشم نمی توانم با آنان رابطه برقرار کنم (اصل داشتن نگرش مثبت) .

اسلاید 37: 2- مدیر باید به این اصل اعتقاد داشته باشد که انسانها در شرایط عادی و معمولی احساسات و عواطف خود را به همان شکلی به او منتقل می کنند که مدیر احساسات و عواطفش را به آنان منتقل کرده است (اصل تعادل مبادله) .

اسلاید 38: - مدیر باید توانایی بروز یا توقف انتقال عواطف و احساساتش را آن گونه که بهترین نتیجه را بتواند بگیرد داشته باشد  (اصل کنترل احساسات و عواطف) .

اسلاید 39: 4- مدیر باید بتواند با بهره گیری از الفاظ ، کلمات ، جملات ، حرکات ، ایما و اشاره احساسات و عواطف خود را توصیف کند به طوری که طرف مقابل عواطف و احساسات مثبت مدیر را به خوبی درک کند . داشتن روحی لطیف و ستایشگر نسبت به انسان ها و همه مظاهر خلقت ، در تحقق این امر کمک می کند (اصل انتقال عواطف و احساسات) .

اسلاید 40: قوانین و فنون کلی در روابط حسنه : قانون اول : با دیگران آن چنان رفتار کنید که مایلید با شما رفتار کنند . انتظار گوش دادن ، بررسی مشکل ، رفتاری مناسب همراه با کرامت ، اغماض ، حداقل انتظاری است که در روابط انسان ها وجود دارد .

اسلاید 41:  قانون دوم : قانون ناگزیری (چاره نداشتن)  انسان الزاماً نمی تواند همه چیز را به همان شکلی که خود می خواهد داشته باشد و یا آن را به هر شکلی که می خواهد تغییر دهد . با رعایت این قانون بجای گریز و فرار از امر ناخواسته بهتر است بگوئیم که چگونه می توان با وضعیت موجود ساخت و با او زندگی کرد و بالاخره چگونه می شود از او چیزی بهتر ساخت ؟

اسلاید 42: قانون سوم : قانون دوری از جدال و ستیزه جدال و ستیزه حتی درگیری لفظی سبب از دست دادن حرمت ، ارزش و احترام هر دو طرف مجادله می شود که به سادگی نمی توان آن را جبران کرد . مدیر نباید در هیچ موردی اهمیت و ارزش خود را طوری دستخوش تهدید قرار دهد که ناچار شود برای حفظ آن با طرف مخالف به ستیز برخیزد . زیرا عاقبت الامر وضعی برای هر دو طرف بوجود می آید که عقب نشینی بدون از دست دادن احترام برای هیچ یک میسر نخواهد بود .

اسلاید 43: الف  ـ عوامل ایجاد و تحکیم روابط انسانی از دیدگاه کیمبل- ایجاد جو اعتماد و اطمینان ، دوستی و محبت- احساس آزادی بیان ، افکار و عقاید ، احساس تعلق به مدرسه- راز داری مدیر ، اغماض از بعضی از خطاها - رعایت عدالت در رفتار (تشویق و تنبیه) ، رعایت ادب و نزاکت ، طرز سخن گفتن

اسلاید 44: - احترام به افکار و احساسات فرد و شناخت احساسات و انعکاس درک احساس ، حفظ خونسردی و متانت در مسائل بحرانی ، مخصوصاً بحث های عاطفی - از صمیم دل دلسوزی کردن ، سعی و کوشش برای بر آوردن نیازها و رفع گرفتاری های افراد

اسلاید 45: - برقرارکردن روابط غیر رسمی و صمیمی بر مبنای نقاط مشترک- ایجاد محیط برای بروز و پرورش استعدادها و شکوفایی آنها- کاربرد به جا و به موقع از قدرت و اختیار و دوری از افراط و تفریط در کاربرد آنها - توانایی خود را به جای دیگران قرار دادن و درک مشکلات و مسائل از دید طرف مقابل

اسلاید 46: ب ـ علایم و نشانه های وجود اختلال در روابط انسانی :- وجود بی نظمی و لاابالی گری ، عدم توجه و یا سرپیچی از قوانین و دستورات اداری .- وجود بی تفاوتی نسبت به مدیر ، پیدایش گروه های مختلف با دید و نظرات متعارض- عدم هماهنگی بین افراد مدرسه در رابطه با اهداف سازمان - دلیل تراشی های بی مورد کارکنان ، وجود اشتباهات ، ضایعات ، حوادث در محیط کار

اسلاید 47: - وجود غیبت های غیر ضروری با تمسک به قوانین و یا تمارض ، افزایش نقل و انتقالات بی مورد - عدم اعتماد نسبت به سازمان و مدیریت در مورد خیر خواهی نسبت به کارکنان - وجود تملق ، چاپلوسی ، مبالغه و تظاهر ، وجود احساس خستگی و کسالت و عدم رغبت بین کارکنان

اسلاید 48: - وجود ترس از تنبیهات بزرگ و غیر منطقی به دلیل اشتباهی کوچک و غیرعمدی - وجود دوگانگی در گفتار و کردار ، وجود غیبت و نفاق و رفتار منافقانه- وجود گلایه بین کارمندان و کارکنان از مدیریت - احساس عدم امنیت شغلی ، احساس عدم تعلق فرد به سازمان و سازمان به فرد

اسلاید 49: - احساس بی اهمیت بودن در سازمان و مؤثر نبودن و عدم مشارکت در تصمیمات  از اساسی ترین کارهای مدیر در راستای ایجاد جوی سالم و شرایطی مناسب ، ایجاد احساس خوشحالی و رضایت خاطر در معلمین (کارکنان) ، دانش آموزان و اولیا است .

اسلاید 50: راه ایجاد رابطه حسنه با معلمین (کارکنان) :در این جهت توجه مدیر به موارد زیر معطوف می گردد :  احترام به شخصیت و افکار معلمین با تشکیل جلسات جهت بیان ایده و نظرات و جلب مشارکت آنان و تشویق آنها به فعالیت های اجتماعی در راستای ایجاد روابط نزدیک ، صمیمی و دوستانه . داشتن رفتار مناسب (با وقار ، متین و سنجیده در حد شأن جو تربیتی مدرسه و مورد قبول) ، توجه به مشکلات آنان و تلاش برای رفع مشکلات

اسلاید 51: راه ایجاد رابطه حسنه با دانش آموزان :احترام به شخصیت دانش آموز به نحوی که در دانش آموز احساس تعلق و پذیرفته شدن ایجاد گردد . با هر دانش آموز منصفانه و عادلانه رفتار شود . دانش آموز احساس کند که مدیر و معلمان دوستان او هستند . دانش آموز بداند که احساسات و توانایی هایش مورد توجه مدرسه است .

اسلاید 52: راه ایجاد رابطه حسنه با اولیا : مدیر با شناخت ارزش و نقش خانواده در شکوفائی استعدادها ، تربیت ، آموزش و چگونگی ارتباط آنها با مدرسه زیربنایی ترین گام را در ایجاد رابطه حسنه با اولیا بر می دارد . مدیر با شناخت ویژگی ها و خصوصیات اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی ، اخلاقی و فرهنگی جامعه و خانواده در جلب مشارکت اولیا ، با شرکت دادن آنان در وظایف ، مسئولیت ها و عملیات تلاش کند به طوری که نتیجه آن ، احساس تعلق و مؤثر بودن باشد .

اسلاید 53: در این مسیر نیز باید کلید اصلی ارتباط و حلقه اتصال خانه و مدرسه یعنی دانش آموز را دریافت . مدیر باید بداند که اصل اساسی استحکام رابطه با اولیا بر پایه پیوند های روانی ، عاطفی و فکری است . بیان احساسات مثبت و سازنده و دلسوزی نسبت به سر نوشت دانش آموزان و ایجاد نگرش مثبت در اولیا نسبت به مدیریت و مدرسه راهی مؤثر در برقراری روابط انسانی است .

اسلاید 54: چگونه با رفتارهاي ناسازگارانه دانش‌آموزان برخورد کنيم؟ رفتار وگفتار خود را كنترل كنيم، بايد از ارايه دستورات مبهم، كلي و تكراري اجتناب كنيم. براي مثال، به جاي اينكه بگوييم: «منظم باش»، شفاف و مشخص بگوييم كه از او چه مي‌خواهيم آرامش به او گوشزد كنيم نگوييم: «براي هميشه از اين كلاس خواهم رفت

اسلاید 55: بايد عوامل مشكل‌ساز را شناسايي و براي رفع آنها اقدام کنيم به نيازهاي جسمي، عاطفي، رواني، اجتماعي، اقتصادي و… دانش‌آموزان بايد بيشترتوجه كنيم محروم‌سازي‌هاي كوتاه‌مدت استفاده كنيم خوب است که براي شنيدن مسايل و مشكلات دانش‌آموزان وقت بگذاريم

اسلاید 56: بهتر است از سرزنش و تحقير كردن و مقايسه‌ دانش‌آموزان به طور جدي خودداريكنيم بايد ضمن تقويت ابعاد معنوي در دانش‌آموزان، روش‌هاي آرامش‌دهي ديني را به آنها آموزش دهيم بايد علايم هشداردهنده خشم را به دانش‌آموزان آموزش دهيم تا بتوانند خشم خود را بهتر كنترل كنند بهتر است روش‌هاي «آرامش‌دهي» را به آنها آموزش دهيم، ازجمله (تنفس عميق،

اسلاید 57: تمرین روز بعدحتماً معلماني را از سال‌هاي قبل به خاطر داريد که خوب يا بد بوده‌اند آن‌ها چه مي‌گفتند يا چه مي‌کردند که امروزه چنين قضاوتي درباره‌شان مي‌کنيد؟

اسلاید 58: درس معلم اربود زمزمه محبتي - جمعه به مکتب آورد طفل گريزپاي را

اسلاید 59: در یک کلاس درس با افراد متفاوت ، شخصیت ها و تیپ های مف و تیپ های مختلف مواجه هستیم که هر کدام به نوعی رفتار خاص خود را دارند و در این میان ممکن است مشکلات رفتاری وجود داشته باشد که در فرآیند آموزش و یادگیری فراگیران اختلال ایجاد کند. لذا رفع این مشکلات و یا حداقل عکس العمل نشان دادن به آنها با اهمیت جلوه می کند.

اسلاید 60: در بعضی از مواقع رقتار زودگذر ، یا موقتی می باشد که می توان نادیده گرفته شود . اما در رفتار عمیق افراد عواملی دخیل است که باید شناخته شده مورد ارزیابی قرار گیرد و با هر کدام متناسب خود برخورد کرد .B=F(P.E)Bرفتار ، Pشخصیت ، Eعامل محیطی مثلا فراگیران نوجوان بشدت تاثیر پذیر و در شرایط بی ثباتی بسر می برند .

اسلاید 61: نمونه هایی از خصوصیات فراگیرانمیرزا بنویس از خود راضیموشگاف پرخاشگر ساکتآتشی ارباب منشسمج وراجمحتاط شکافلوده ناراحتبی تفاوت دیرآموز تیزهوش

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید