نحوه ساخت پاورپوینت

قسمت ۱: معرفی نرم‌افزار پاورپوینت

۱۴ بهمن ۱۳۹۶

زمانی که شما نیاز دارید تا یک ارائه تصویری زیبا و جذاب داشته باشید، پاورپوینت یک ابزار بسیار کارآمد است که با بهره‌مندی از امکانات مختلفی همچون تلفیق متن، عکس، فیلم، صوت و … می‌تواند تجربه یک ارائه خوب و به یاد ماندنی را در ذهن مخاطبانتان برجای بگذارد. استفاده از پاورپوینت در ارائه‌ها باعث می‌شود …

لوگو پاورپوینت

زمانی که شما نیاز دارید تا یک ارائه تصویری زیبا و جذاب داشته باشید، پاورپوینت یک ابزار بسیار کارآمد است که با بهره‌مندی از امکانات مختلفی همچون تلفیق متن، عکس، فیلم، صوت و … می‌تواند تجربه یک ارائه خوب و به یاد ماندنی را در ذهن مخاطبانتان برجای بگذارد. استفاده از پاورپوینت در ارائه‌ها باعث می‌شود تا شنوندگان توجه بیشتری بر روی موضوع مورد بحث داشته باشند و همزمان با صحبت‌های شما  اطلاعات تصویری را نیز دریافت نمایند.

یکی از آسانترین و جذابترین روش‌های آموزشی، استفاده از اسلایدهای آموزشی پاور پوینت است. با توجه به آسان بودن استفاده از این اسلایدها که عمدتا تنها با یک کلیک ساده امکان پذیر است. محیط رنگی و قابلیت افزودن عکس، جدول، نمودار، کلیپ آرت، صدا و ویدئو باعث جذابیت کار و تفهیم بهتر مطالب برای مخاطبان می‌شود.

همچنین بکارگیری اسلایدهای آموزشی پاورپوینت از آنجایی که با بازگو کردن مفاهیم به زبان ساده دنبال می‌شود تنها محدود به مخاطبان خاص نبوده و همه گروه‌های اجتماعی و عموم کاربران اینترنتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به کمک پاور پوینت اسلایدهایی برای نمایش یا بروشورها و اطلاعیه‌های تبلیغاتی برای چاپ ساخته می‌شود که با دیتا پروژکتور، قابل نمایش روی دیوار و پرده هستند. در کل پاور پوینت برنامه‌ی ارائه‌ی مطلب با دیتا پروژکتور برای جمع است و نه بر روی مانیتور و برای فرد خاص. محیط رنگی و قابلیت افزودن عکس، جدول، نمودار، کلیپ آرت، وُرد آرت، فایل‌هایی از سایر برنامه‌های آفیس، صدا و ویدئو باعث جذابیت کار و تفهیم بهتر مطالب برای مخاطبان می‌شود.در واقع پاورپوینت قسمت سمعی و بصری آفیس است. در محیط پاور پوینت، برخلاف وُرد باید خیلی خلاصه و فقط رئوس مطالب، جداول، نمودارها، عکس و از این دست را به صورتی شکیل و زیبا در اسلایدها و با رنگ‌ها و نوشته‌های زیبا بگنجانید.

ارائه

پاورپوینت، نرم‌افزاری است که با آن می‌توانید تحقیقات خود را به صورت پویا به نمایش بگذارید. به عبارت دیگر می‌توان گفت نمایش تحقیقات روی کاغذ به هیچ طریقی امکان پذیر نیست و شما می‌توانید حداکثر به دو یا سه نفر نشان دهید، اما وقتی می‌خواهید پروژه یا تحقیقتان را برای چندین نفر نمایش دهید، سر کلاس، یا در یک کنفرانس، این کار فقط از طریق پاورپوینت امکان دارد.

با پاورپوینت می‌توانید تحقیقاتتان را به پیوست تصاویر و فیلم‌ها و نرم افزارها برای همه افراد حاضر در کلاس به بهترین نحو و زیبایی هرچه تمام‌تر به نمایش بگذارید. پاورپوینت یکی از نرم‌افزارهای بسته Microsoft Office است که در سیستم‌های ویندوز و مکینتاش قابل استفاده است. امروزه نسخه‌های اندروید و ios این نرم‌افزار نیز روانه بازار شده است که توانسته نیازمندی بسیار از افراد را برطرف نماید.

اگر برای اولین بار است که تصمیم دارید فایل ارائه خود را ایجاد کنید توصیه می‌شود از قالب‌های آماده (هم درون پاورپوینت وجود دارند و هم قابل دانلود هستند) استفاده کنید زیرا در این صورت بیش‌از آن که وقت خود را صرف زیباسازی و طراحی کنید بر روی محتوا و نحوه ارائه خود تمرکز خواهید کرد. به مرور زمان می‌توانید تکنیک‌های بسیار جالبی را فرا بگیرید و ارائه‌هایی حرفه‌ای و جذابی را ایجاد نمائید.

اگر تا به حال با محیط نرم‌افزار پاورپوینت آشنایی نداشته‌اید، نگران نباشید. قدم به قدم با ما پیش بروید و همزمان به اجرای دستورالعمل‌ها بپردازید.

یکی از خدمات مجموعه‌ی ppt.ir ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است. در این خصوص می‌توانید به صفحه سفارش ساخت پاورپوینت سر بزنید یا با ما تماس بگیرید.
info@ppt.ir

2 دیدگاه برای “قسمت ۱: معرفی نرم‌افزار پاورپوینت”

  1. bahman

    خیلی ممنونم از زحمات شما

  2. Amir

    خوب

افزودن دیدگاه

نوشته‌های مرتبط:

الهیات، دین و معنویت

کِرِن آرمسترانگ، اندیشمند و محقق، میگوید: مردم میخواهند که مذهبی باشند. ما باید تلاش کنیم که دین را به یک نیرو برای هماهنگی تبدیل کنیم. او از جامعه ی TED درخواست میکند تا در ساختن یک منشور شفقت برای بازسازی قانون طلایی بعنوان اصول مرکزی ادیان الهی در جهان، کمک کنند.

سایر

با یک خاک بردار گرد و خاکی، تعدادی ماژیک علامت گذاری ژاپنی، و به همراه تعدادی دانشجو، دبرا گوردن، در جستجوی کلیدهای فهم سیستم های پیچیده، به کاوش درباره ی کلونی های مورچه ها در صحرای آریزونا می پردازد.

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

در این سخنرانی مثبت نگر, آلکس تبرک اقتصاد دان, استدلال می کند که تجارت آزاد و جهانی شدن چگونه باعث ساختن جامعه ای می شود که با به اشتراک گذاشتن ایده ها, افراد به شادی, سلامتی و خوشبختی می رسند.