نحوه ساخت پاورپوینت

قسمت ۵: وارد کردن متن و اصول آن در پاورپوینت

۲۸ بهمن ۱۳۹۶

در صورتی که تا پیش از این از پاورپوینت استفاده نکرده‌اید، لازم است تا مواردی را در خصوص نحوه کار کردن با متن و نوشته (Text) بیاموزید. در این درس شما با فرمان‌های, Format Cut ,Copy ,Paste آشنا می‌شوید. قبل از جابه جا کردن (Move) یا چینش متن لازم است آن‌ را ابتدا انتخاب کنید، …

در صورتی که تا پیش از این از پاورپوینت استفاده نکرده‌اید، لازم است تا مواردی را در خصوص نحوه کار کردن با متن و نوشته (Text) بیاموزید. در این درس شما با فرمان‌های, Format Cut ,Copy ,Paste آشنا می‌شوید.

قبل از جابه جا کردن (Move) یا چینش متن لازم است آن‌ را ابتدا انتخاب کنید، در پایان متن کلیک کنید و سپس با حرکت ماوس آن‌ را انتخاب کنید. می‌توانید با کشیدن متن یا اصطلاحاً Drag، متن انتخاب شده را به نقطه دلخواه ببرید. روش دیگر برای انتقال متن استفاده از فرمان Cut است. به روش بالا متن را انتخاب کنید سپس با استفاده از فرمان‌های Cut متن را از محل مربوطه بریده و در جای دیگر چسبانیده یا Paste کنید.

کپی کردن متن

علاوه بر روش بالا و استفاده از آیکون‌های مربوطه شما می‌توانید با انتخاب متن و سپس انجام کلیک راست بر آن، کلیه فرمان‌های مورد نیاز خود را از منوی ایجاد شده انتخاب کنید.

فرمت کردن نوشته (Format)

یک متن فرمت شده یا پرداخت شده می‌تواند توجه مخاطبان را به بخش‌هایی از ارائه شما جلب کرده و بر نکات مهم تاکید ورزد. در پاورپوینت چند گزینه برای این کار پیش بینی شده است که شامل:

۱) تغییر اندازه فونت نوشته

۲) تغییر رنگ نوشته

۳) چینش مطالب در وسط یا کناره‌های صفحه نمایش می‌باشد.

به تصویر زیر دقت کنید:

چینش وسط چین متن

پاورپوینت ۲۰۱۶ همچنین امکان اجرای فرمت‌های متنی مختلف  شامل مواردی چون توپُر شدن (Bold )، مورب شدن (Italic)، سایه‌دار شدن (Text shadow)، و خط دار شدن نوشته (underline)، تغییر اندازه متن با استفاده از آیکون‌های Shrink font ، اسکریپت‌ها (Subscript& superscript) را فراهم می‌کند.

برای اجرای دستورات فوق کافی است در سربرگ مربوط به فونت و قلم وارد شده و گزینه‌های دلخواه را برای تغییر انتخاب کنیم.

تغییر فونت متن در پاورپوینت

یکی از خدمات مجموعه‌ی ppt.ir ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است. در این خصوص می‌توانید به صفحه سفارش ساخت پاورپوینت سر بزنید یا با ما تماس بگیرید.

info@ppt.ir

0 دیدگاه برای “قسمت ۵: وارد کردن متن و اصول آن در پاورپوینت”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “قسمت ۵: وارد کردن متن و اصول آن در پاورپوینت” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

سایر

جیمی ویلز به یاد می آورد که چطور «گروهی از داوطلبان» را گرد هم آورد، به آنان امکانات برای همکاری داد و ویکی پدیا ساخته شد؛ یک دانشنامه خودساخته، خود تصحیح کننده که هیچگاه به پایان نمی رسد.

سبک زندگی

طبق اطلاعات سازمان ملل متحد، از هر سه نفر در سطح جهان، یک نفر در کشوری زندگی می‌‎کند که با کمبود آب مواجه است و کمتر از پنج درصد مردم جهان در کشورهایی زندگی میکنند که امروزه در مقایسه با ۲۰ سال پیش ذخائر آب بیشتری دارند. لانا مزاهره در اردن بزرگ شده است، کشوری …

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

در کنفرانس TEDWomen، تُنی پُرتر مردهای سراسر دنیا را احضار میکند: “مثل یک مرد” عمل نکنید. او داستانهای جالبی را از زندگی خود با ما درمیان میگذارد و به ما نشان میدهد که چگونه طرز فکری که خیلی از مردها و پسرهای نوجوان را شدیدا در بر گرفته است، میتواند آنها را بسوی بی احترامی، …