نحوه ساخت پاورپوینت

قسمت ۹: تغییر اندازه و سایز اسلایدها

۸ اسفند ۱۳۹۶

به صورت پیش فرض در پاورپوینت کلیه اسلایدها از یک اندازه نسبی ۱۶ * ۹ اینچ برخوردار هستند. همچنین می دانید که تلویزیون‌های صفحه پهن(wide) نیز از ابعاد نسبی ۱۶ * ۹ اینچ استفاده می‌کنند. اگرچه اسلایدهای صفحه گسترده با مانیتورهای صفحه گسترده و پروژکتورها بهتر کار می‌کنند، با این حال گاهی شما نیاز دارید تا …

به صورت پیش فرض در پاورپوینت کلیه اسلایدها از یک اندازه نسبی ۱۶ * ۹ اینچ برخوردار هستند. همچنین می دانید که تلویزیون‌های صفحه پهن(wide) نیز از ابعاد نسبی ۱۶ * ۹ اینچ استفاده می‌کنند. اگرچه اسلایدهای صفحه گسترده با مانیتورهای صفحه گسترده و پروژکتورها بهتر کار می‌کنند، با این حال گاهی شما نیاز دارید تا نمایش شما یک صفحه ۴ * ۳ اینچ را پر نماید. برای تغییر سایز و اندازه اسلاید از نوار Design بر روی گزینه Slide Size کلیک کنید. از منویی که ظاهر می‌شود اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید.

تغییر سایز اسلایدها

همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Custom Slide Size اندازه ها را به دلخواه تغییر دهید.

تغییر پس زمینه

به صورت پیش فرض پس زمینه (Back Ground) شما به صورت سفید تعیین شده است. شما می‌توانید یک صفحه سه بعدی، متحرک، یک الگو یا یک عکس را برای پس زمینه انتخاب کنید. برای این کار:

۱) از نوار Design دستور Format BackGround را انتخاب کنید.

۲) در سمت راست تصویر قاب Format BackGround از میان گزینه‌های ظاهر شده الگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل با انتخاب گزینه Apply to All الگوی طراحی شده را برای همه نمایش‌های خود به کار ببرید.

تغییر پس زمینه

نکته: theme یا تم ترکیبی از رنگ، شکل و نوشتار است که می‌تواند در جذابیت کار شما اثرگذار باشد. برای به کارگیری تم‌های مختلف می توانید  از نوار ابزار استاندارد آیکون Design را کلیک و سپس گزینه More را نتخاب کنید. حالا شما با انتخاب‌های بسیار زیادی از تم‌های مختلف مواجه هستید.

تغییر بکگراند اسلاید

یکی از خدمات مجموعه‌ی ppt.ir ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است. در این خصوص می‌توانید به صفحه سفارش ساخت پاورپوینت سر بزنید یا با ما تماس بگیرید.
info@ppt.ir

1 دیدگاه برای “قسمت ۹: تغییر اندازه و سایز اسلایدها”

  1. میرسجادموسوی طالبخانی

    سلام بسیار عالی

افزودن دیدگاه

نوشته‌های مرتبط:

فیلم ارائه‌های جذاب

هنرمند با ذوق پامیلا کارستین، با ترمین قطعه ای را اجرا و ( درباره) آن گفتگو می کند. با ساز الکترونیکی ( نه فقط برای علمی تخیلی ) بدون لمس کردن آن نواخته می شود.آهنگ ها عبارتند از “برگهای پاییزی”،”زندگی با شکوه” است و “گوش کن، واژه ها مرده اند .” دیوید مش.

علوم پایه

در حوزه وسیع، مرموز، و عملا ناشناخته صدها متر زیر سطح اقیانوس؟ هایدی سوسیک از موسسه اقیانوس شناسی وودز هلز می خواهد جواب این سوال را پیدا کند. در این گفتار شگفت انگیز، او طرح خود را برای بررسی این آب های ناشناخته، که ممکن است یک میلیون گونه جدید و ۹۰ درصد از زیست …

جغرافیا و نجوم

همگام با مطالب TED2008، پرفسور استیون هاوکینگ پرسش های بزرگی درباره جهان مان می پرسد — جهان چگونه آغاز شد؟ حیات چه طور آغاز شد؟ آیا ما تنها هستیم؟ — و این موضوع را مطرح می کند که ما احتمالا چگونه پاسخ آنها را خواهیم یافت.