نحوه ساخت پاورپوینت

قسمت ۲۴:طرح‌های Smart art

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

طرح‌های هنری هوشمند یا Smart art به شما کمک می‌کند تا به جای ارائه صرف متن، بتوانید از طرح‌های گرافیکی برای جذاب‌تر کردن ارائه خود سود ببرید. برای این کار: ۱) اسلایدی را که می‌خواهید در آن طرح گرافیکی را وارد کنید، انتخاب نمایید. ۲) از سربرگ Insert دستور Smart art را انتخاب کنید. این …

طرح‌های هنری هوشمند یا Smart art به شما کمک می‌کند تا به جای ارائه صرف متن، بتوانید از طرح‌های گرافیکی برای جذاب‌تر کردن ارائه خود سود ببرید. برای این کار:
۱) اسلایدی را که می‌خواهید در آن طرح گرافیکی را وارد کنید، انتخاب نمایید.
۲) از سربرگ Insert دستور Smart art را انتخاب کنید. این دستور از جمله فرامین گروه دستوری Illustrations می‌باشد.

اضافه کردن Smart art۳) کادر محاوره‌ای گشوده خواهد شد، در سمت چپ شما و چپ کادر دسته بندی‌های مختلف Smart art نشان داده خواهد شد. یک دسته را انتخاب کرده و از میان زیرمجوعه‌های آن در سمت راست، یک مورد را انتخاب کنید.

انتخاب Smart art

نکته: به جای طی مراحل فوق، می‌توانید گزینه Insert smart Art Graphic را از گیره‌های مکانی موجود بر روی هر اسلاید انتخاب کنید.
اضافه کردن نوشته به Smart Art
۱) طرح گرافیکی یاSmart Art مورد نظر را انتخاب کنید. گیره نوشته (Text pane) نمایان خواهد شد.
۲) در گیره نوشته بعد از هر نقطه متن خود را وارد کنید. متن به صورت متناظر در گیره‌های مکانی و طرح وارد شده و سپس به صورت خودکار با سایز و اندازه Smart Art تناسب می‌یابد.

اضافه کردن نوشته به Smart art

نکته: می‌توانید بر روی شکل کلیک کرده و مستقیم نیز بر روی آن بنویسید. هنگامی که می‌خواهید بر روی تعداد کمی از اشکال بنویسید این روش ساده تر است.
اضافه و حذف شکل‌ها
برای اینکه شکلی به زیر مجموعه شکل‌های بالاتر خود برود از نقطه آن را در گیره انتخاب کرده و سپس کلید Tab را فشار دهید. به این کار Demote گفته می‌شود. همچنین برای اینکه اشکال همه در یک ردیف قرار بگیرند کافی است نقطه آن را در گیره انتخاب کرده و یکی از کلید‌های Backspace یا Shift+tab را فشار دهید. به این عمل promote گفته می‌شود.
برای اضافه کردن شکل جدید، مکان‌نما را بعد از نقطه شکل مورد نظر در گیره متن (Text pane) قرار داده و کلید Enter را فشار دهید. نقطه جدیدی در گیره متن ایجاد شده و شکل جدیدی اضافه خواهد شد.

اضافه و حذف شکل ها در Smart art

برای حذف یک شکل کافی است آن را انتخاب کرده و کلید Backspace را فشار دهید. می‌توانید به گیره مکانی رفته و بر نقطه شکل کلیک کرده و از Backspace استفاده کرده تا حذف شود.
اگر شما ترجیح می‌دهید که از Text pane استفاده نکنید می‌توانید به جای آن از سربرگ Design و گروه دستوری create Graphic استفاده نمایید. چنانکه گفته شد از Promote برای بردن شکل به یک سطح بالاتر و از دستور Demote برای بردن شکل به یک سطح پایین‌تر استفاده کنید. اگر می‌خواهید در همان سطح نظم شکل‌ها را تغییر دهید از گزینه‌های Move up و Move Down استفاده کنید.
همچنین در منوی Add shape سلسله دستوراتی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها بسیار راحت‌تر محل قرار گرفتن شکل‌ها را مشخص کنید.

اضافه کردن Smart Art

شخصی سازی Smart Art
هنگامی که یک Smart Art را انتخاب می‌کنید، سربرگ‌های Design و Format در پاورپوینت نمایان شده و شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های Styles و Layout می‌توانید به راحتی شکل‌ها و طرح‌های گرافیکی هوشمند یا همان Smart art‌ها را به شکل دلخواه درآورده و رنگ آن‌ها را نیز تغییر دهید.

شخصی سازی Smart Art

یکی از خدمات مجموعه‌ی ppt.ir ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است. در این خصوص می‌توانید به صفحه سفارش ساخت پاورپوینت سر بزنید یا با ما تماس بگیرید.
info@ppt.ir

0 دیدگاه برای “قسمت ۲۴:طرح‌های Smart art”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “قسمت ۲۴:طرح‌های Smart art” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

علوم مهندسی

وقتی یک سنجاب از طریق سیم، اینترنتِ اندرو بلوم، خبرنگار، را جوید و ارتباطش را قطع کرد، اندیشید، اینترنت واقعا از چه چیزی ساخته شده است. بنابراین تصمیم گرفت که از نزدیک آن را دریابد – کابل‌های زیر دریا، سوییچ های سرّی و دیگر تکه‌های فیزیکی که این شبکه را تشکیل می‌دهند.

پزشکی و سلامت

چگونه بیاد میاورید که خودرویتان را در کجا پارک کردید؟چگونه متوجه می شوید که در جهت صحیح در حرکت هستید؟متخصص علوم اعصاب بنام نیل برگس بر روی مکانیسم های عصبی که فضای اطراف مان را نقشه برداری می کند و اینکه چگونه آنها با حافظه و تصور نمودن مرتبط می شوند، مطالعه می کند.

علوم مهندسی

آنا هرینگر، معمار، می‌گوید:«منابع زیادی وجود دارد که طبیعت به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده است- فقط باید از حس خود برای دیدن آنها و از خلاقیت خود برای بهره‌مندی از آنها استفاده کنیم.» هرینگر از مصالح سنتی مانند گِل و بامبو برای ساخت سازه از چین تا سوئیس، بنگلادش و در دوردست‌ها …