نحوه ساخت پاورپوینت

قسمت ۱۷: اصلاح عکس‌ها (Picture formatting)

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

راه‌های مختلفی برای اصلاح و فرمت کردن عکس‌ها در ارایه نمایش شما وجود دارد. ابزار Picture tools در پاورپوینت اصلاح و شخصی‌سازی عکس‌ها را برای شما آسان‌تر کرده است. همچنین پاورپوینت این امکان را برای شما فراهم می کند که الگوی عکس (picture style) و شکل‌ها را عوض کرده، برش (crop)، چینش قاب برای تصاویر …

راه‌های مختلفی برای اصلاح و فرمت کردن عکس‌ها در ارایه نمایش شما وجود دارد. ابزار Picture tools در پاورپوینت اصلاح و شخصی‌سازی عکس‌ها را برای شما آسان‌تر کرده است. همچنین پاورپوینت این امکان را برای شما فراهم می کند که الگوی عکس (picture style) و شکل‌ها را عوض کرده، برش (crop)، چینش قاب برای تصاویر (border) و نیز گذاشتن جلوه‌های هنری (artistic effects) را انجام دهید.

  • برش عکس Crop:

هنگامی که شما عکسی را برش می‌دهید. قسمتی از آن حذف می‌شود. برش زمانی سودمند است که یک عکس مطالب زیادی داشته باشد و شما تنها به بخشی از آن احتیاج داشته باشید. برای برش یک عکس:
۱) عکس مورد نظر را انتخاب کنید. سربرگ Format نمایان خواهد شد.
۲) در سربرگ Format بر گزینه crop کلیک کنید.

برش عکس

۳) دستگیره‌های crop در محدوده عکس مشخص خواهد شد. بر یکی از دستگیره‌ها کلیک کرده و مطمئن شوید که ماوس دقیقا در آن سوی دستگیره سیاه قرار دارد.

برش عکس در پاورپوینت

۴) مجددا بر گزینه Crop کلیک کنید. عکس برش داده خواهد شد.

  • برش عکس در قالب یک شکل:

۱-) عکس مورد نظر را انتخاب کرده و بر سربرگ Format کلیک کنید.
۲) بر فلش بالا- پایین در کنار گزینهto shape crop کلیک کرده و شکل مورد نظر را انتخاب کنید.

برش عکس در یک قالب

۳) عکس در قالب شکلی که انتخاب کرده‌اید برش داده می‌شود.

  • انتخاب قاب برای عکس:

برای این کار عکس مورد نظر را انتخاب کرده و سپس بر سربرگ Format کلیک کنید. بر گزینه picture border کلیک کرده و از منوی ایجاد شده قاب مورد نظر خود را انتخاب کنید. از همین مکان شما می‌توانید رنگ و ضخامت قاب را تعیین کنید. قاب مورد نظر در اطراف شکل شما شکل می‌گیرد.

انتخاب قاب برای عکس

همچنین پاورپوینت امکانات چندی را برای ویرایش عکس‌های شما فراهم کرده است. می‌توانید از گروه دستوری Adjust که در هنگام فرمت تصویر نمایان می‌شود. نحوه نمایش عکس‌های خود را تعیین کنید، روشنایی (Brightness) و یا تاریکی پس زمینه، وضوح (contrast) و … در این گروه قابل تنظیم هستند.

انتخاب میزان روشنایی و تاریکی عکس

یکی از خدمات مجموعه‌ی ppt.ir ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است. در این خصوص می‌توانید به صفحه سفارش ساخت پاورپوینت سر بزنید یا با ما تماس بگیرید.
info@ppt.ir

0 دیدگاه برای “قسمت ۱۷: اصلاح عکس‌ها (Picture formatting)”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “قسمت ۱۷: اصلاح عکس‌ها (Picture formatting)” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

تکنولوژی

جوآن کونچرا مورین آلوسفیر را به نمایش مى گذارد، روشى کاملاً تازه براى دیدن و تفسیر داده هاى علمى، بصورت کاملاً رنگى و با احاطه صدا داخل یک گوى فلزى عظیم. داخل مغز شیرجه بزنید، اسپین الکترون را حس کنید، عناصر موسیقى را بشنوید…

جذاب و کاربردی در ارائه

در مقاله‌های قبلی  ۱۰۰ نکته‌ی طراحی اسلاید و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم: ۱۰۱. خود و نام تجاریتان را معرفی کنید  Source در نمونه‌­هایی که برای این مقاله جمع آوری کرده‌­ام اکثر ارائه­‌ها بدون معرفی مولف یا نام تجاری یک راست سر اصل مطلب رفته­‌اند. معرفی خود و برندتان …

فیلم ارائه‌های جذاب

جنیفر لین،‏ پیانیست و آهنگ ساز ،‏ یک اجرای جادویی را ارائه می دهد و سپس در مورد روند خلاقیت صحبت می کند و یک قطعه ی تک نوازی بر اساس ترتیبی اتفاقی از نت ها به صورت بداهه اجرا می کند.