نحوه ساخت پاورپوینت

قسمت ۱۵: تورفتگی‌ها و فواصل خطوط Indent & Line Spacing

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

تو رفتگی‌ها به شما کمک می‌کند تا متن خود را سازمان یافته‌تر نشان دهید. سریع‌ترین راه برای ایجاد تو رفتگی در خطوط استفاده از کلید Tab است. راه جایگزین استفاده از دستور Indent است که به شما کمک می‌کند تورفتگی‌ها را کم یا زیاد کنید. ۱) برای ایجاد تو رفتگی با کلید Tab ابتدا مکان‌نما …

تو رفتگی‌ها به شما کمک می‌کند تا متن خود را سازمان یافته‌تر نشان دهید. سریع‌ترین راه برای ایجاد تو رفتگی در خطوط استفاده از کلید Tab است. راه جایگزین استفاده از دستور Indent است که به شما کمک می‌کند تورفتگی‌ها را کم یا زیاد کنید.
۱) برای ایجاد تو رفتگی با کلید Tab ابتدا مکان‌نما را در ابتدای هر خط قرار داده و سپس کلید Tab را فشار دهید.

۲) برای ایجاد تورفتگی با استفاده از دستورات Indend، مکان‌نما را در ابتدای خط بگذارید. از سربرگ Home، گزینه Increase list level را انتخاب کنید.

ایجاد تو رفتگی در متن پاورپوینت ها
برای کاهش تورفتگی خط، خط مورد نظر را انتخاب کرده و کلید Shift+tab را فشار داده و یا دستور Decrease list level، را انتخاب کنید.

کاهش تو رفتگی در متن پاورپوینت ها

ایجاد تورَفتگی در پاراگراف‌ها و لیست‌ها
ایجاد تورفتگی بسته به اینکه در یک پاراگراف صورت بگیرد یا در یک لیست نتایج متفاوتی در پی‌خواهد داشت. در یک پاراگراف با ایجاد تورفتگی تنها خط اول به میزان تعیین شده دچار تورفتگی می‌شود، در حالیکه در لیست‌ها، تورفتگی چند سطحی را ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر تورفتگی خطوط، تابع خطوط قبلی است.
نکته: هنگامی که یک لیست چند سطحی ایجادکرده‌اید، ممکن است بخواهید از نقطه‌گذاری نیز استفاده کنید. برای نقطه گذاری به درس قبل (شماره گذاری مکانی در پاورپوینت) مراجعه کنید. گاهی نیز ممکن است بخواهید تورفتگی‌ها را به دقت تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید از ابزار خط کش Ruler استفاده کنید. از سربرگ View گزینه Ruler را انتخاب کنید و سپس نشانگر‌های Indent را بر اساس نقاط دلخواه در خط کش تنظیم کنید.
نشانگرهای تورَفتگی:
نشانگرهای تورفتگی یا Indent markers در سمت چپ خط کش قابل مشاهده هستند. این نشانگر‌ها شامل نشانگر خط اول یا First line indent marker است که تنظیمات مربوط به خط ابتدایی را انجام میدهد. نشانگر دوم نیز Hanging indent marker نام دارد که تنظیمات مربوط به پاراگراف (بجز خط ابتدایی) را انجام می‌دهد.

نشانگرهای تو رفتگی

نشانگر Left indent marker  به صورت همزمان هم فاصله خطوط ابتدایی و هم سایر خطوط پاراگراف را تغییر می‌دهد.
فاصله گذاری خطوط Line spacing
پاورپوینت این اجازه را به شما می‌دهد که فاصله بین خطوط را تنظیم کنید. شما می‌توانید برای اینکه خطوط بیشتری را در یک اسلاید بگنجانید فاصله خطوط را کمتر کنید و یا برعکس. این کار ممکن است به طور خودکار توسط برنامه نیز اجرا شود. به عبارت دیگر هر چه شما فاصله بین خطوط را بیشتر نمایید، برنامه به طور خودکار اندازه یا سایز قلم Font را کاهش می‌دهد. برای تنظیم فاصله بین خطوط این مسیر را طی نمایید:
۱) متنی را که می‌خواهید خطوط آن فاصله گذاری شود انتخاب نمایید.
۲) در سربرگ Home محدوده دستورات مربوط به پاراگراف‌بندی را مشخص کنید.
۳) از دستور Line spacing اندازه مورد نظر خود را مشخص کنید. دستور اجرا خواهد شد.

فاصله بین خطوط در پاورپوینت ها
نکته: در صورتی که بخواهید فاصله‌گذاری را با دقت بیشتری انجام دهید، گزینه Line spacing option را انتخاب و تنظیمات مربوط به چینش (Alignment)، فاصله قبل از خطوط (Before text)، بعد از خطوط (After text) و … را به دلخواه تعیین کنید.

یکی از خدمات مجموعه‌ی ppt.ir ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است. در این خصوص می‌توانید به صفحه سفارش ساخت پاورپوینت سر بزنید یا با ما تماس بگیرید.
info@ppt.ir

0 دیدگاه برای “قسمت ۱۵: تورفتگی‌ها و فواصل خطوط Indent & Line Spacing”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “قسمت ۱۵: تورفتگی‌ها و فواصل خطوط Indent & Line Spacing” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

فیلم ارائه‌های جذاب

چی می شد اگر یک موزیک ویدئو توسط موسیقی هدایت میشد؟ صرفا به عنوان بیانی از آهنگ، به جای اینکه ایده های فیلمساز اون رو کارگردانی کنه. جاکوب ترولبک طراح، نتایج تجربه اش رو با دیگران به اشتراک میذاره.

فیلم ارائه‌های جذاب

رائول میدون – خواننده و گیتاریست – آهنگ های “همه‌ی پاسخ‌ها”، و به دنبال آن آهنگ فوق العاده ی “تمبررانا” را در بخش اجراهای اولیه‌ در مراسمTED2007 اجرا می‌کند.

بیماری‌ها

آیا شما تی شرت یا شلوار جین مورد علاقه‌ای دارید که شما را دگرگون کند و به شما حس اعتماد به نفس ببخشد و به شما این حس را بدهد که خودتان هستید؟ طراح مد میندی اسچیر می‌گوید این مسئله به این خاطر است که آنچه که می‌پوشید می‌تواند احساسات، سلامتی و اعتماد به نفس …