جذاب و کاربردی در ارائه

۸ افزونه برتر پاورپوینت برای افزایش بهره‌وری شما

۲۸ مرداد ۱۳۹۷

بسیاری از افراد درباره افزونه‌های پاورپوینت نمی‌دانند، اما برای عده‌ای که از آن استفاده می‌کنند بسیار حیاتی است! در اینجا لیستی از ۸ افزونه برتر پاورپوینت در اختیار شما قرار داده‌ایم. طی این مطلب خواهیم گفت که آنها چه هستند، چه می‌کنند و چگونه با آنها را در وقت خود صرفه جویی می‌کنید. آنها را …

بسیاری از افراد درباره افزونه‌های پاورپوینت نمی‌دانند، اما برای عده‌ای که از آن استفاده می‌کنند بسیار حیاتی است! در اینجا لیستی از ۸ افزونه برتر پاورپوینت در اختیار شما قرار داده‌ایم. طی این مطلب خواهیم گفت که آنها چه هستند، چه می‌کنند و چگونه با آنها را در وقت خود صرفه جویی می‌کنید.

آنها را دانلود و استفاده کنید و ببینید که افزایشی در بهره‌وری پاورپوینت و ارائه خود خواهید داشت.

  1. Thor

    افزونه برتر پاورپوینت

    Thor

این ویژگی فوق‌العاده که اخیرا نیز به‌روزرسانی شده است، افزونه‌ای است که توسط شرکت Microsoft MVP به وسیله استیو ریندسبرگ ساخته شده است، شما را قادر می‌سازد موقعیت یک جسم را بر روی یک اسلاید بر روی هر شی دیگر کپی کنید. این در حال حاضر یکی از افزونه‌های قدرتمند و مورد علاقه در دنیاست.

شاید بپرسید که چرا این کار باعث افزایش بهره‌وری شما خواهد شد؟!

این افزونه یکی از رایج‌ترین اشتباهات را که باعث می‌شود سخنرانی‌ها غیر حرفه‌ای شوند، حل می‌کند: اشیائی که از اسلایدی به اسلاید دیگر حرکت می‌کنند طوری که آنها باید در همان موقعیت قرار گیرند. این به کاربران اجازه می‌دهد چیزی در یک اسلاید در موقعیت دقیق همان در اسلاید قبلی باشند بدون اینکه:

اسلاید را کپی کنید و دوباره تایپ کنید یا متن را کپی کنید؛

راهنماهایی را در ارائه خود تنظیم کنید و اشیا را به صورت دستی بچرخانید؛

مختصات جسم خود را حفظ کنید و مختصات را به صورت دستی تایپ کنید؛

یا حتی کپی و پیست کردن شیء به شکل صحیح بر روی اسلاید مورد نظر، و از ابزار alignment برای قرار دادن بر همه اسلایدها استفاده کنید و سپس شی را حذف کنید.

ما از این ویژگی بسیار زیاد استفاده می‌کنیم به همین دلیل است که باید این افزونه را داشته باشیم.

  1. Office Timeline

    افزونه پاورپوینت

    Office Timeline

این یک افزونه پیچیده است که در سریع‌ترین زمان ممکن به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات بیشتری داشته و جدول زمانی منحصر به فرد و نیز نمودارهای گانت را در اختیارتان قرار دهد.

می‌خواهید بدانید که چرا این کار باعث افزایش بهره‌وری شما خواهد شد؟!

اگر جداول زمانی زیاد و نمودارهای گانت بسیاری ساخته‌اید به جای ساعت‌ها زمان برای ویرایش این همه موارد گرافیکی، فقط در طی چند دقیقه می‌توانید همه آنها را به حالت دلخواه تنظیم کرده و از این که کلی زمان صرفه جویی کرده‌اید لذت ببرید. همان زمانی که بسیار وقت می‌گذارید و تک تک تصاویر را به روز رسانی می‌کنید.

این افزونه با داشتن بیش از یک میلیون کاربر یکی از پرکاربردترین افزونه‌های پاورپوینت اعلام شده که می‌توان آن را یک شاهکار نامید. Office Timeline هم دارای نسخه پایه رایگان و هم دارای نسخه پولی است که با پرداخت مبلغ اندکی می‌توانید از هزاران ویژگی دیگر آن استفاده کنید.

  1. Pexels

    افزونه پرکاربرد پاورپوینت

    Pexels

خیلی‌ها برای ارائه خود در سایت‌های مختلف چرخیده‌اند و تصاویر زیبا و مرتبط با موضوع خود نیافته‌اند. شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید.

Pexels یکی از وبسایت‌های محبوب برای تصاویر زیبا و رایگان در وب است. شما می‌توانید با این افزونه صرفه جویی زیادی در یافتن تصاویر مورد نظر خود کنید. در واقع شما با افزودن این افزونه دیگر نیازی به جستجو در مرورگر خود ندارید و می‌توانید تصویر مورد نظر خود را به بهترین نحو بیابید، ذخیره کنید و در اسلاید خود قرار دهید. به سادگی افزونه را باز کرده و روی تصویر مورد علاقه خود کلیک کنید، به همین سادگی این کار انجام می‌شود.

این برنامه توسط OfficeConsult ارائه شده است و شما می‌توانید آن را به صورت رایگان در سایت فروشگاه Office دانلود کنید.

  1. The Motion Paths Tool

    افزونه کاربردی پاورپوینت

    The Motion Paths Tool

این افزونه شگفت انگیز که توسط  Shyam Pilla از شرکتPowerPoint MVP  ساخته شده است، شامل این دو ویژگی می‌شود:

ابتدا به شما اجازه می‌دهد که مسیر حرکت یک شئ را کپی کرده و در اسلاید خود قرار دهید و آن را در سایر اسلایدها استفاده کنید.

ثانیا به شما اجازه می‌دهد که چند روش حرکتی را باهم تلفیق کنید و الگوی کاملا پیچیده ای بسازید در صورتی که از این برنامه استفاده نکنید کار بسیار دشواری خواهید داشت.

این افزونه به طور یقین کسانی را که زیاد از انیمیشن و مسیر‌های حرکتی استفاده می‌کنند خوشحال می‌کند. شاید اغلب با دیدن نتایج فکر کنند که کار بسیار ساده است و نیازی به این افزونه نداشته‌اند اما با انجام دادن چند انیمیشن به صورت دستی متوجه این خواهند شد که این افزونه چقدر می‌تواند در صرفه‌جویی وقت آنها موثر باشد. به گونه‌ای باید بگویم این افزونه برای افرادی که زیاد از انیمیشن‌ها استفاده می‌کنند ضروری است. و جالب‌تر این که این افزونه کاملا رایگان است.

  1. PowerPoint Labs

    افزونه پاورپوینت

    PowerPoint Labs

این بسته فوق‌العاده شما را در ایجاد هرچه بهتر افکت و انیمیشن یاری می‌کند و به قدری مهم و پرکاربرد است که جزو سرفصل‌های آموزشی برخی دانشگاه‌های سنگاپور بوده و تدریس می‌شود.

این افزونه برای همه دارای جذابیت فراوان است حتی کسانی که به دلیل برخی محدودیت‌های پاورپوینت از Prezi استفاده می‌کنند با دیدن این امکان در پاورپوینت ترجیح دادند که پاورپوینت را انتخاب کنند. ویژگیی‌هایی چون نورافکن، زوم و بزرگنمایی و ابزارهای پیشرفته عکس. این افزونه نیز رایگان است و می‌توانید با دانلود این افزونه اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید. این افزونه قدرتمندی است که می‌توانید به بهره‌وری خود بیافزایید و از امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

در این افزونه هم می‌توانید از نسخه رایگان و هم از نسخه پولی استفاده کنید.

  1. Power-user for PowerPoint

    افزونه مهم پاورپوینت

    Power-user for PowerPoint

Power-user همان‌طور که از اسمش مشخص است در واقع یک کاربر حرفه‌ای است که به طراحی یک پاورپوینت و ادیت آن می‌پردازد. شما با داشتن این افزونه می‌توانید در وقت، نیروی کار و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

بسیاری از ما، این ویژگی‌ها را نیاز داریم زیرا که در اصل مهم‌ترین چیزی که می‌تواند از وقت شما ذخیره کند در واقع چیزی است که در مقابله و ویرایش با پاورپوینت صرف می‌شود یعنی همان قالب‌بندی؛ همچون:

تنظیم فونت‌ها

حذف بلوک‌های اضافه و خالی

حذف ۳بعدی‌ها و افکت‌ها

حذف تمام پایه‌های اسلاید

حذف تمام انیمیشن‌های اسلاید

حذف تمام ترنزیشن‌ها

بازنشانی طرح اسلاید

تغییر رنگ و تمام امکاناتی که با آن می‌توانید به یکباره تمام پاورپوینت را به سرعت ویرایش کنید. این افزونه هم دارای نسخه رایگان و هم نسخه پولی است.

  1. MLC PowerPoint Addin

    بهترین افزونه پاورپوینت

    MLC PowerPoint Addin

گاهی اوقات شما به دنبال میانبر‌ها و ترفند‌هایی هستید که با یک کلیک بتوانید کاری را انجام دهید زیرا که سهولت انجام کار و نیز سرعت عمل برای شما بسیار حائز اهمیت است، این افزونه برای همین امر طراحی شده است.

این افزونه این اجازه را به شما می‌دهد که یک کار را با یک کلیک به سادگی و سرعت انجام دهید همچون جابجایی موقعیت شکل‌ها، تقسیم‌بندی جداول، قرار دادن یک شکل یا انیمیشن بر روی تمام اسلایدها و… . این برنامه نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد با این تفاوت که قبل از دانلود برنامه می‌بایست فرم ثبتنام این برنامه را تکمیل کنید.

  1. YouTube Video

    کاربردی‌ترین افزونه پاورپوینت

    YouTube Video

این یکی دیگر از افزونه‌های رایگان پاورپوینت است که توسط  Shyam Pillai ساخته شده است و این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی ویدئوهای یوتیوب را در اسلاید‌های شما قرار می‌دهد در اینجا فقط شما نیاز است که URL ویدئوی یوتیوب را در نوار آدرس قرار بدهید و از ارائه خود لذت ببرید.

اگر شما در ارائه‌های خود از ویدئوهای یوتیوب استفاده می‌کنید، این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که در وقت خود جهت جستجوی متد‌های مختلف صرفه‌جویی کنید خصوصا اگر از نسخه powerpoint 2007 استفاده می‌کنید و مجبورید مدام با دستکاری URLهای ویدئو، خود را خسته کنید و حتی با خطاهایی نیز مواجه شوید. این افزونه فوق‌العاده تمام این کارها را بر ای شما انجام می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنم این افزونه‌ها را نصب کنید و از ارائه خود لذت ببرید.

1 دیدگاه برای “۸ افزونه برتر پاورپوینت برای افزایش بهره‌وری شما”

  1. مهدی

    خوب است

افزودن دیدگاه

نوشته‌های مرتبط:

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

نیت سیلور برای سوالات بحث‌برانگیز درباره‌‍‌ی نژاد در سیاست پاسخ‌هایی دارد. آیا در بعضی جاها، نژاد اوباما، به رای‌هایش ضربه زد؟ افسانه و آمار در این سخنرانی جذاب با هم در تضادند، و در پایان، به این بینش می‌رسیم که چه‌طور برنامه ریزی برای شهر، می‌تواند مدارا را ترویج دهد.

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

ما نگران آن هستیم که اینترنت،اس ام اس،چت و فیس بوک فرصت برقراری روابط صمیمی تر انسانی را از ما می گیرند. اما تحقیقات خانم برادبنت نشان میده که فناوری های ارتباطی، چگونه فرصت برقراری ارتباط های عمیق تر رو ایجاد می کنند،و چگونه به عشق،فرای موانعی مثل فاصله و محل کار،فرصت ظهور میدن.

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

۵۰ میلیارد دلار برای خرج کردن به شما داده شده، که با آن می توانید اول بیماری ایدز و یا گرمایش زمین را حل کنید؟ بیورن لومبرگ دانشمند علوم سیاسی از کشور دانمارک پاسخ های شگفت انگیزی دارد.