جذاب و کاربردی در ارائه

برترین طراحی‌های مد در سال ۲۰۱۸ و چگونگی استفاده از آن‌ها در به نمایش­‌گذاری تصویرها(۱)

۲۵ شهریور ۱۳۹۷

اگر رنگ بنفش (ultra violet : منظور رنگ سال ۲۰۱۸ است) شاخصه ی طراحی مد امسال است پس به جرات می‌توان گفت امسال مدهای جسورانه‌ای خواهیم دید. با ورود به سال ۲۰۱۸ از همکاران و دوستان طراح خود خواستیم تا ایده‌هایشان را درباره ی مد سال با ما در میان بگذارند تا ما بتوانیم از …

اگر رنگ بنفش (ultra violet : منظور رنگ سال ۲۰۱۸ است) شاخصه ی طراحی مد امسال است پس به جرات می‌توان گفت امسال مدهای جسورانه‌ای خواهیم دید. با ورود به سال ۲۰۱۸ از همکاران و دوستان طراح خود خواستیم تا ایده‌هایشان را درباره ی مد سال با ما در میان بگذارند تا ما بتوانیم از آنها در طراحی هرچه بهتر تصویرهای نمایش هایمان استفاده کنیم.

اگرچه مدها بیشتر در ماه ژانویه ارائه می شوند وهمگی چشم به راه ارائه‌ی آنها هستند اما ما بیشتر به خلاقیت آنها در ارتباط با مخاطب و اینکه چگونه می‌توان این مدها را با نظرشخصی خودمان در رابطه با طراحی‌های عالی منطبق کنیم، علاقه‌مند هستیم. درحوزه دیجیتال اوضاع فرق می­‌کند چراکه میزان توجه ما کمتر است و مغز ما در معرض اطلاعات بسیار زیادی برای پردازش قرار دارد و در این حوزه مسئله ساده­ای مثل طراحی خلاقانه می­‌تواند عاملی باشد که مردم شما و شرکت شما را به خاطر بسپارند نه اینکه تنها به چشم یک موسسه تولید محتوا به شما بنگرند.

برای اطلاعات بیشتر می‌­توانید به پیوند زیر مراجعه کنید:  Rock Your Presentations With Pantone’s 2018 Color: Ultra Violet

 

در ادامه تحلیلی ما از بزرگترین طراحی‌های مد سال ۲۰۱۸ و چگونگی استفاده از آنها در خلق تصاویر مختلف برای نمایش موارد متفاوت را مطالعه خواهید نمود.

 

۱. تصاویری از آینده

هنگامی که درباره رنگ منتخب شرکت پانتون برای سال ۲۰۱۸ و معنای آن سخن می‌گوییم تاکیدمان بر میزان خلاقیت و نگاه به آینده است.

«رنگ بنفش به معنای اصالت، ابتکار و تفکر خیال‌واره­ای است که ما را به سوی آینده رهنمون است».

لیتریس ایستمن مدیر اجرایی پانتون

برندا میلیس، مدیر بخش خدمات خلاقانه و مدهای تصویری در شرکت Adobe معتقد است که محیط اطراف ما می­‌تواند بر سلایق و مدل­های تصاویر مقالات، پیکره تصویری و حتی فراتر از آن تاثیرگزار باشد.

«ما در دوره‌­ایی زندگی می­‌کنیم که عدم قطعیت و گذار در آن بسیار زیاد است. مردم از نظر سیاسی فعا‌‌ل‌­تر شده­اند اما نوعی خلاقیت نیز وجود دارد که نوعی رهایی را مجسم می­‌کند.  دنیاهای جایگزین و ایده­ آلی را می‌­بینم که باشکوه و تقریبا آرمانی هستند.  به جهان طبیعی احترام گذاشته می­‌شود اما با اندکی افراط این هنرمندان از ما می‌­خواهند تا آنچه را که زیبا و زنده است دریبابیم».

 

مطمئنا می‌­خواهید از جلوه‌­های ویژه در عکس­های خود استفاده کنید. یکی از محبوب­ترین مدها در دنیای دیجیتال استفاده از افکت گلیچ بوده است.

Top-Design-Trends-1

اگر می­‌خواهید از این تکنیک در پاورپوینت استفاده کنید برای شروع باید عکس را در نرم افزار پاورپوینت باز کنید.  بسته به تعداد گلیچ­های مدنظرتان عکس را ۲ یا ۳ بار تکثیر کنید.   حالا نوبت همتراز کردن عکس‌­هاست تا روی هم قرار بگیرند.  هرعکس در اندازه‌­های متفاوت ببرید تا درکنار یکدیگر عکس اصلی را بسازند.  گلیچ­هایی که قرار است در ارائه شما به نمایش گذاشته شوند اینگونه خواهند بود.  جلوه ویژه متفاوتی (یا جلوه تصویری یا تغییر رنگ) را برای هر قطعه از عکس به کار ببرید.

 

یکی دیگر از جلوه­های ویژه‌ه­ای که در این تصویر مشاهده می­‌کنید «تکنیک تخریب» یا «هنر تخریب» است.  در سال ۲۰۱۸ همه چیز از ریختن گرفته تا خط خطی کردن یا از قطعه قطعه کردن گرفته تا شکستن اجزای زیبایی شناسی یک سازه، مد محسوب می­‌شود.

Top-Design-Trends-3

از این‌جا به بعد قرار است که خلاقانه‌­تر هم شود. جلوه­های ویژه دیگر شامل «جلوه کانال­های رنگی» یا بازی با کانال­های رنگ نیز می­شوند.  این تکنیک به شما این اجازه را می‌­دهد که نوعی توهم ایجاد کنید که با استفاده از آن نوعی واقعیت مخدوش، وهم و خیال یا یک هولوگراف را متبادر کنید.

 

برای ایجاد این جلوه ویژه در تصاویر می‌­توانید شکلی را نقاشی و آنرا با عکس پر کنید.  سپس با استفاده از جلوه­های رنگی، رنگ تصویر را عوض کنید. همان عکس را دوباره اضافه کنید و پیش از تغییر دادن رنگ عکس را کمی جا به جا و شفاف کنید.

 

از اینکه در ارائه‌های خود از عکس­های جسورانه استفاده کنید، نهراسید.  اسلاید اول معمولا مهم­ترین اسلاید است مخصوصا اگر قرار است ارائه شما آن لاین صورت بگیرد.  از این جلوه­‌ها استفاده کنید تا برای ارائه­‌های خود اسلایدهای بینظیری بسازید، ایده­‌های متفاوتی را به مخاطبان خود منتقل کنید یا داستان­های منحصربه فردی را نقل کنید.
 ۲. چندرنگی یا انتقال رنگها

چندرنگی به معنای مرگ نیست.  کاملا برعکس. گرچه تکنیک چندرنگی مدتهاست که در ابزارهای ارائه مطلب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بیشتر مردم این تکنیک را قدیمی می­‌دانند.  بسیارخوب، حدس بزنید چه شده است! این تکنیک بار دگر مد شده است.

همپوشانی لایه ای چند رنگی روش بسیار جالبیست که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر بی نظیری بسازید. همچنین می‌توان از این تکنیک برای جدا کردن قسمت های مختلف یک تصویر استفاده کنید. اخیرا ناشران آنلاین از این تکنیک در تصاویر سرمقاله بهره می­جویند.  به منظور استفاده از این طراحی در پاورپوینت باید ابتدا عکس مورد نظر خود را در یک اسلاید باز کنید و سپس یک شکل گرافیکی روی آن بکشید. سپس فرمت شکل گرافیکی را به نوعی تغییر دهید که بتوان آن را رنگ آمیزی کرد. در این مرحله می‌توانید رنگ ها و نوع چندرنگی بودن عکس را مشخص کنید. سپس رنگهای متفاوت را شفاف کنید.

2 دیدگاه برای “برترین طراحی‌های مد در سال ۲۰۱۸ و چگونگی استفاده از آن‌ها در به نمایش­‌گذاری تصویرها(۱)”

  1. علی

    سلام من پاورپوینتم رو گذاشتم و نوشت که تا ۲۴ ساعت آینده بررسی میشه ولی الان بیشتر از ۲۴ ساعت گذشته ولی بررسی نشده ….

  2. ppt.ir

    سلام دوست عزیز به دلیل حجم زیاد ارسال پاورپوینت توسط کاربران انتشار پاورپوینت با تاخیر انجام می شود
    با تشکر از صبر و شکیبایی شما
    پشتیبانی ppt.ir

افزودن دیدگاه

نوشته‌های مرتبط:

نحوه ساخت پاورپوینت

راه‌های مختلفی برای اصلاح و فرمت کردن عکس‌ها در ارایه نمایش شما وجود دارد. ابزار Picture tools در پاورپوینت اصلاح و شخصی‌سازی عکس‌ها را برای شما آسان‌تر کرده است. همچنین پاورپوینت این امکان را برای شما فراهم می کند که الگوی عکس (picture style) و شکل‌ها را عوض کرده، برش (crop)، چینش قاب برای تصاویر …

جذاب و کاربردی در ارائه

همانطور که در مقاله قبلی گفته‌شد، Powtoon به خاطر سهولت استفاده از آن، یکی از محبوب­‌ترین ابزارهای ارائه­‌ی ویدئویی آنلاین است. در ادامه نکات و توضیحات درمورد این برنامه داده می‌شود: گام ۵ چگونه  در Powtoon صدا و موسیقی اضافه کنیم با Powtoon، شما می­‌توانید برای پس ­زمینه، یک موسیقی و یا صدای خود را …

نحوه ساخت پاورپوینت

تو رفتگی‌ها به شما کمک می‌کند تا متن خود را سازمان یافته‌تر نشان دهید. سریع‌ترین راه برای ایجاد تو رفتگی در خطوط استفاده از کلید Tab است. راه جایگزین استفاده از دستور Indent است که به شما کمک می‌کند تورفتگی‌ها را کم یا زیاد کنید. ۱) برای ایجاد تو رفتگی با کلید Tab ابتدا مکان‌نما …