پزشکی و سلامت، ریاضی، علوم پایه، فیلم ارائه‌های جذاب، محیط زیست و زیست‌شناسی

ریاضیات می‌تواند به کشف رازهای بیماری سرطان کمک کند

۲ مهر ۱۳۹۷

ایرینا کاروا مسائل زیست شناسی را به زبان ریاضیات و بالعکس ترجمه می‌کند. او مدل‌های ریاضی‌ می‌نویسد که حرکات سرطان را توصیف می‌کنند، تا از این طریق داروهای جدید موثری برای تومورهای سرطانی کشف کند. کاروا می‌گوید: قدرت و زیبایی مدل‌سازی ریاضی، در این مسئله نهفته است که این نوع مدل سازی باعث می‌شود بصورت …

ایرینا کاروا مسائل زیست شناسی را به زبان ریاضیات و بالعکس ترجمه می‌کند. او مدل‌های ریاضی‌ می‌نویسد که حرکات سرطان را توصیف می‌کنند، تا از این طریق داروهای جدید موثری برای تومورهای سرطانی کشف کند. کاروا می‌گوید: قدرت و زیبایی مدل‌سازی ریاضی، در این مسئله نهفته است که این نوع مدل سازی باعث می‌شود بصورت دقیق آنچه که فکر می‌کنیم می‌دانیم را ترسیم کند. این مدل سازی به ما کمک می‌کند بدانیم باید به جستجوی کدام راه ادامه دهیم و کدام راه بن بست است. همه چیز بستگی به این دارد که سوال درستی بپرسید و آن را به معادله درستی ترجمه کنید و بالعکس.

0 دیدگاه برای “ریاضیات می‌تواند به کشف رازهای بیماری سرطان کمک کند”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “ریاضیات می‌تواند به کشف رازهای بیماری سرطان کمک کند” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

سایر

وقتی کریس اندرسون – مدیر TED – این سخنرانی را در سال ۲۰۰۲ ارائه داد، آینده ی TED نامشخص بود. در این سخنرانی، او تلاش می کند که اعضای TED را متقاعد کند که دیدگاه او برای تبدیل این مراسم به کنفرانس های غیر انتفاعی درست است. این کار با موفقیت انجام شد.

جذاب و کاربردی در ارائه

:در مقاله‌ی قبلی ۱۱نکته‌ی طراحی و ایده‌هایی برای ارائه و تقویت محتوا ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم ۱۲) هنگامی که در مورد مکان­‌ها صحبت می کنید، از نقشه استفاده کنید استفاده کردن از نقشه در ارائه‌ها ایده‌ای بسیارجالبی است. استفاده از نقشه نه تنها باعث ایجاد یک کانون توجه در طرح …

علوم پایه

جیمز واتسون برنده جایزه نوبل، TED ۲۰۰۵ را با داستانی بی پرده و خنده دار درباره چگونگی کشف ساختار DNA توسط او و همکارش فرانسیس کریک افتتاح می کند.