تکنولوژی، علوم پایه، علوم مهندسی، فیلم ارائه‌های جذاب، محیط زیست و زیست‌شناسی

راهی جدید برای خارج کردن دی‌اکسید کربن از اتمسفر

۷ مهر ۱۳۹۷

سیاره ما دچار مشکل کربن است — اگر شروع به خارج کردن دی‌اکسید کربن از اتمسفر نکنیم، با سرعت بیشتری سیاره ما گرم خواهد شد. مهندس شیمی جنیفر ویلکاکس چند فناوری جذاب برای تمیز کردن هوا از کربن را به نمایش می‌گذارد که با استفاده از واکنش‌های شیمیایی انجام می‌شود که دی‌اکسید کربن را گرفته …

سیاره ما دچار مشکل کربن است — اگر شروع به خارج کردن دی‌اکسید کربن از اتمسفر نکنیم، با سرعت بیشتری سیاره ما گرم خواهد شد. مهندس شیمی جنیفر ویلکاکس چند فناوری جذاب برای تمیز کردن هوا از کربن را به نمایش می‌گذارد که با استفاده از واکنش‌های شیمیایی انجام می‌شود که دی‌اکسید کربن را گرفته و دوباره از آن استفاده می‌کنند، درست مانند درختان … اما در ابعاد گسترده. این سخنرانی با جزییات وعده‌ها و مشکلات را مرور می‌کند.

0 دیدگاه برای “راهی جدید برای خارج کردن دی‌اکسید کربن از اتمسفر”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “راهی جدید برای خارج کردن دی‌اکسید کربن از اتمسفر” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

علوم پایه

همه‌ی بشریت تکه‌هایی مشترک از دی‌اِن‌اِی را در خود دارد، که از نیاکان آفریقایی‌تبارمان به ما رسیده‌است. اسپِنسِر وِلز، متخصص ژنتیک، درباره‌ی پروژه‌ی ژن‌نگاری -ژنوگرافیک- سخنرانی می‌کند که در آن از این دی‌اِن‌اِیِ مشترک برای دریافتن این نکته استفاده می‌:شود که ما چگونه – به‌رَغم گونه‌گونی‌مان – به راستی به‌ هم پیوند خورده‌ایم.

علوم پایه

زندگی ما وابسته به دنیایی است که نمی‌توانیم آن را ببینیم: زیرساخت‌های ماهواره‌ای که هر روز برای استفاده از اطلاعات، سرگرمی، برقراری ارتباط و دیگر کارها از آن بهره می‌بریم. اما مدار زمین یک منبع بی‌پایان نیست، و اگر تغییر بزرگی در رفتارمان ندهیم مشکل خرده‌پاره‌های فضایی بدتر هم می‌شود. ناتالی پنک ما را به …

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

“ژاکلین نووگراتز” داستان سفر خود را به یکی از محله های “نایروبی” به همراه “جین” می گوید ، یک تن فروش سابق، که آرزوی رهایی از فقر ، دکتر شدن و ازدواج کردنش در یک مسیر غیر منتظره به تحقق پیوست.