جذاب و کاربردی در ارائه

۲۳ منبع رایگان برای طراحی ارائه (۲)

۸ مهر ۱۳۹۷

در مقاله قبل ۱۲ مورد از سایت‌های رایگان برای ساخت و منبع ارائه معرفی شد، در ادامه بقیه موارد را ذکر می‌کنیم: ۱۳)سایت FreeImages این سایت را می‌توان جایگزینی برای عکاسی پر هزینه به شمار آورد. این سایت می‌خواهد محیطی را به وجود آورد که افراد خلاق در آن عکس­‌های خود را برای کار باهم …

در مقاله قبل ۱۲ مورد از سایت‌های رایگان برای ساخت و منبع ارائه معرفی شد، در ادامه بقیه موارد را ذکر می‌کنیم:

۱۳)سایت FreeImages

این سایت را می‌توان جایگزینی برای عکاسی پر هزینه به شمار آورد. این سایت می‌خواهد محیطی را به وجود آورد که افراد خلاق در آن عکس­‌های خود را برای کار باهم مبادله کنند. این سایت رفته رفته به اجتماع عظیمی که امروز شاهد آن هستیم تبدیل شده است و بیش از ۲۵۰۰۰۰۰ نفر کاربر ثبت شده و ۴۰۰۰۰۰ عکس آنلاین دارد.

محتوای سایت تنها به سایت و هنرمندانی که از سایت حمایت می‌کنند، تعلق دارد. بنابراین هنگام استفاده از سایت برای اهداف تجاری احتیاجی به پرداخت اعتبار نیست. تنها در صورتی که می‌­خواهید از مطالب سایت در مقاله‌ها استفاده کنید باید از عبارت زیر برای تولید محصولات صوتی/آیکونی استفاده کنید: “FreeImages.com/Artist’s Member Name.”

۱۴)سایت Picjumbo

در سال ۲۰۱۳  ویکتور هاناکک؛ عکاس و کارآفرین آنلاین ۲۲ ساله این سایت را برای ارائه‌­ی رایگان عکس­‌ها ایجاد کرد. او در واقع اولین کسی بود که موفق به فروش بسته‌­ی عکاسی خود در Creative Market شد. کاربران این سایت بیشتر وبلاگ نویسان، توسعه دهندگان تِم ها، بازاریان، طراحان وب، طراحان برنامه یا حتی آژانس­‌های طراحی در سراسر جهان هستند.

هاناکک می‌گوید: « به عنوان یک طراح وب می‌دانم که هر طراح به عکس‌هایی با کیفیت بالا نیازمند است و به همین دلیل این سایت را ایجاد کردم».

فونت‌ها
۱۵)سایت Font Squirrel

برای اینکه فونت­‌ها برای اهداف تجاری به طور رایگان در سایت وجود داشته باشند تلاش زیادی شده است. فونت­‌های موجود در این سایت تحت مجوزهای خاصی هستند که از آنها می‌توان به صورت رایگان در گرافیک‌­های تجاری و آیکون­ها استفاده کرد. هنگام استفاده ازفونت­‌هایی که مجاز به کاربردن آنها هستید مواظب باشید تا اطلاعات آن را با دقت بخوانید.

هر فونت دارای یک ردیف از نمادهایی است که نشان می‌­دهد از کدام یک می توان رایگان استفاده کرد. برای اطمینان بیشتر هنگام استفاده از فونت ها ابتدا مجوز آنها را مطالعه کنید. همچنین آنها ابزاری جالب به نام فونت شناس دارند.

۱۶) گوگل فونت

یکی از بهترین منابع برای طراحی وب فونت، گوگل فونت است. همه‌­ی فونت‌­های گوگل فونت فهرست شده و رایگان اند و دسترسی به آنها برای همه کس و همه کار آسان است.

گوگل فونت به همه ی مجوزها، ضمانت نامه ها و… اهمیت می‌­دهد و سعی می­‌کند بهترین و به روزترین ورژن در دسترس را برای همه فراهم  کند.

منابع باز فونت در فهرست‌­های گوگل فونت، تحت مجوز­های خاصی منتشر می‌­شود. امکان استفاده از این فونت‌­ها در هر وب سایتی وجود دارد و همچنین برای مصارف خصوصی و تجاری قابل استفاده است.

Google-Fonts

۱۷)سایت freepik.com

این سایت به کاربران خود طراحی گرافیک با کیفیت خیلی بالا ارائه می‌­دهد. بیشتر این طراحی‌­ها رایگان در اختیار دیگران قرار می‌گیرند. این طراحی­‌ها منابع گرافیکی و آیکونی ارائه می‌­دهند که می‌­توان از آنها برای پروژه‌های خصوصی یا تجاری استفاده کرد.

ارجاع دادن به طراحانی که این منابع را ایجاد کرده­‌اند ضروری است. حدود ۱ درصد از محتوایی که ارائه می‌­شود از سوی افراد دیگر است. در این موارد خاص که خیلی کم اتفاق می‌­افتد باید مجوزشان را چک کنید. اگر از این سایت به صورت رایگان دانلود می­‌کنید باید حتما به این سایت ارجاع بدهید. باید جمله‌­ی «طراحی شده به وسیله‌­ی freepik» را بر محصولاتی که قصد فروششان را دارید حک کنید.

۱۸)سایت Vecteezy

انجمن گرافیک برداری امکان جستجو در هزاران گرافیک ایجاد شده در سراسر جهان را آسان کرده است. بیشتر فایل‌­ها به صورت رایگان دانلود می‌­شوند و با توجه به مجوزی که دارند می‌­توانید از آنها در پروژه‌­ها استفاده کنید. هرگاه از خدمات این سایت استفاده کردید باید به منبع این خدمات اشاره کنید زیرا تمام محصولات این سایت نیاز به ارجاع به منبع دارند.

۱۹)سایت Brusheezy

افرادی که این سایت را تاسیس کرده‌اند همان افردای‌اند که  Vecteezyرا بنیان نهادند. این سایت در حقیقت محیطی برای یافتن براش فتوشاپ­‌ها و دیگر منابع مرتبط به فتوشاپ است. در این سایت شما می‌توانید درباره­‌ی آثار دیگر هنرمندان دنیا بحث و گفت وگو کنید یا مطالب رایگان را برای پروژه­‌ی فتوشاپ خود پیدا کنید.

سایت Brusheezy امکان جستجو درهزاران منبعی را که هنرمندان سراسر دنیا به وجود آورده‌اند، فراهم نموده است. همه‌­ی منابع برای دانلود رایگان هستند و استفاده از هرکدام از این منبع  در پروژه‌­ها بستگی به نوع مجوز آنها دارد.

۲۰)سایت Videezy

تیمی که سایت‌های Brusheezy و Vecteezy را ایجاد کردند، این سایت راهم به عنوان منبعی ویدئویی ساختند و آن را Videezy نامیدند. فیلم‌های HD رایگان ذخیره شده، b-roll ها (به این معنا که ممکن است فیلم ها از صحنه ای به صحنه ی دیگر پرش کند)، پس زمینه‌ها و دیگر ویدئوهای طولانی در این سایت پیدا می‌­شوند.

قانون این سایت مانند دیگر سایت­‌های مشابه است و کلیه‌ی ویدئوها را می‌­توان رایگان دانلود کرد اما استفاده از هر ویدئو در پروژه‌­ها بستگی به مجوز آن ویدئو دارد.

۲۱)سایت Themezy

آخرین سایت از مجموعه سایت‌های بالا  themezy است که در واقع راهنمایی برای قالب­‌های رایگان محسوب می‌شود. هر فایلی را که از این سایت دانلود می‌­کنید باید از مجوز آن اطمینان پیدا کنید. مجوز همه‌­ی فایل ها شبیه به هم نیست و لازم است مجوز هر فایل را جداگانه با دقت بخوانید و اگر فایل README  موجود بود آن را به دانلود متصل کنید.

برای تسهیل در پیدا کردن مجوز هر کدام از فایل­ها با کلیلک بر نام کاربری هنرمندان در همان صفحه برای نمایش آیکون کلیک کنید.

11

آیکون‌ها
۲۲)سایت Squid Ink

این سایت هزاران آیکون سازگار، کامل و پیکسلی آماده برای ارائه دارد. این آیکون‌­ها ویژه­ی طراحی مد جامعه است و به شما کمک می‌کند تا آنها را در پروژه‌­های خود شرح و بسط دهید.

شما می­‌توانید برای هر ارائه‌­ای که بخواهید انواع آیکون­‌های تخت، آیکون­های خطی و آیکون­های محکم پیدا کنید. نمونه‌­ی رایگان آن شامل ۵۰ نمونه آیکون برای پروژه­‌های نامحدود خصوص یا تجاری استفاده می‌­شود. اگر به تعداد بیشتری نیاز داشته باشید می‌­توانید بسته­ی ۲۰۰۰ تایی آیکون را به قیمت ۴۵ دلار از سایت بخرید.

۲۳)سایت Flaticon

یکی از بزرگترین موتورهای جستجو رایگان،  Flaticon است. این سایت به کاربران طرح­‌های گرافیک با کیفیتی ارائه می‌­دهد. این بسته‌ی آیکون رایگان شامل ۵۱۱۰۰۰ آیکون به علاوه ۳۹۵۰۰ آیکون به صورت ماهیانه است. آنها همچنین جوایزی برای کاربران خود دارند.

شما می­‌توانید از قسمت flaticon و قسمت جایزه ی آیکون­‌ها بدون ارجاع دادن هم بصورت ماهانه هم سالانه استفاده کنید. شما می‌توانید از آن­ها برای پروژه‌­های شخصی یا تجاری استفاده کنید. با این حال بهتر است که شرایط استفاده از آنها را مرور کنید.

اینها لیست وب سایت های رایگان و الهام بخش ما بودند. چه سایتی را جا انداخته ایم؟ بگذارید ازنظرهایی که می‌دهید بدانیم که جای کدام سایت ها در این فهرست خالی بوده است!

0 دیدگاه برای “۲۳ منبع رایگان برای طراحی ارائه (۲)”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “۲۳ منبع رایگان برای طراحی ارائه (۲)” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

سایر

در کنفرانس سال ۲۰۰۸ ٬ طراح پازل مشهور اسکات کیم ما را به قاب ذهن یک طراح معما می‌برد. نمونه‌هایی از کار خود را نشان می‌دهد٬ بعضی از معروف ترین نمونه‌ها را نمایش می‌دهد و جذبه‌ای که الهام بخش بهترین کارهایش بوده را به اشتراک می‌گذارد.

علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

ست گادین بحث می کند که اینترنت به بازاریابی انبوه پایان داده و یک واحد اجتماعی انسانی را از گذشته دور زنده کرده است: قبیله ها. قبیله ها بر اساس ایده ها و ارزشهای مشترک شکل می گیرند و به مردم عادی قدرت رهبری و ایجاد تغییرات بزرگ می دهند. او به ما اصرار می …

جذاب و کاربردی در ارائه

در مقاله‌های قبلی  ۷۹نکته‌ی طراحی اسلاید و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم:   ۸۰. محاسبات ریاضی را برای مخاطبانتان انجام دهید Source اگر قصد دارید در ارائه خود از نمودار برای مقایسه داده‌ها استفاده کنید بهتر است محاسبات را از پیش انجام دهید. اجازه ندهید که مخاطبان شما مجبور …