علوم پایه، فیلم ارائه‌های جذاب، محیط زیست و زیست‌شناسی

معرکه‎ترین حیوانی که درباره‎اش هیچ چیز نشنیده‎اید … و چگونه می‎توانیم آن را حفظ کنیم

۹ مهر ۱۳۹۷

با اینکه تایپر یکی از بزر‎گترین پستانداران خشکی است، زندگی این موجودات انزوا طلب و شب‌زی در هاله‎ای از رمز و راز باقی مانده است. “فسیل زنده،” تایپری است که امروزه در جنگل‎ها و مراتع آمریکای جنوبی می‌چرخد، درست از تیره همان تایپری است که بیش از پنج میلیون سال پیش پا به عرصه تکامل …

با اینکه تایپر یکی از بزر‎گترین پستانداران خشکی است، زندگی این موجودات انزوا طلب و شب‌زی در هاله‎ای از رمز و راز باقی مانده است. “فسیل زنده،” تایپری است که امروزه در جنگل‎ها و مراتع آمریکای جنوبی می‌چرخد، درست از تیره همان تایپری است که بیش از پنج میلیون سال پیش پا به عرصه تکامل گذاشت. اما تهدید از سوی شکارچیان غیر قانونی، جنگل‎زدایی و آلودگی، به ویژه در برزیلِ به سرعت در حال صنعتی شدن، این دیرپایی و قدمت را به خطر می‎اندازد

0 دیدگاه برای “معرکه‎ترین حیوانی که درباره‎اش هیچ چیز نشنیده‎اید … و چگونه می‎توانیم آن را حفظ کنیم”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “معرکه‎ترین حیوانی که درباره‎اش هیچ چیز نشنیده‎اید … و چگونه می‎توانیم آن را حفظ کنیم” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

روانشناسی و روانپزشکی

تام وویک طراح اطلاعات، درباره سه ناحیه از مغز که به ما در درک کلمات، تصاویر، احساسات و ارتباطات کمک میکند، صحبت میکند. او در این سخنرانی کوتاه در تد، می پرسد: چگونه میتوانیم مغزمان را به بهترین نحو بکار بگیریم تا بتوانیم ایده های بزرگ را بهتر درک کنیم؟

روانشناسی و روانپزشکی

در این سخنرانی فریبنده ۳ دقیقه ای، دکتر لورا تریس تحلیلی در مورد قدرت کلمه جادویی “متشکرم” می کند — که می تواند به تعمیق دوستیها، احیای ارتباطات و اینکه دیگران بدانند که برای شما چقدر مهم هستند، کمک کند، امتحان کنید.

روانشناسی و روانپزشکی

گیور تالی، موسس مدرسه تینکرینگ، درباره پنج چیز خطرناکی که باید اجازه دهید بچه هاتون با آنها بازی کنند صحبت می کند. از دانشگاه تد در سال ۲۰۰۷.