رسانه و شبکه‌های اجتماعی، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، فیلم ارائه‌های جذاب

چگونه به بازسازی اینترنت نیازمندیم؟

۱۱ مهر ۱۳۹۷

در نخستین روزهای فرهنگ دیجیتال، جارون لنیر به شکل‌گیری چشم‌اندازی از اینترنت به عنوان یک منبع عمومی کمک کرد که در آن، انسان‌ها می‌توانستند دانش خود را همرسانی کنند — اما از آن زمان، این چشم‌انداز را جنبه تاریک فرجام آن تسخیر کرده است: دستگاه‌های شخصی که زندگی ما را کنترل کرده، اطلاعات ما را …

در نخستین روزهای فرهنگ دیجیتال، جارون لنیر به شکل‌گیری چشم‌اندازی از اینترنت به عنوان یک منبع عمومی کمک کرد که در آن، انسان‌ها می‌توانستند دانش خود را همرسانی کنند — اما از آن زمان، این چشم‌انداز را جنبه تاریک فرجام آن تسخیر کرده است: دستگاه‌های شخصی که زندگی ما را کنترل کرده، اطلاعات ما را رصد کرده و ما را تحریک می‌کنند. (آشنا به نظر می‌رسد؟) در این سخنرانی آینده‌نگرانه، لنیر به بیان یک «اشتباه فجیع جهانی و بسیار مضحک» می‌پردازد که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک در اوایل شکل‌گیری فرهنگ دیجیتال مرتکب شدند — و همچنین این که چگونه می‌توانیم آن را به عقب برگردانیم. او می‌گوید: «ما نمی‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم که در آن برقراری ارتباط بین دو نفر، تنها از طریق تأمین مالی یک طرف سوم امکان‌پذیر باشد که می‌خواهد بر روی آن‌ها تأثیر بگذارد.»

0 دیدگاه برای “چگونه به بازسازی اینترنت نیازمندیم؟”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “چگونه به بازسازی اینترنت نیازمندیم؟” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

جذاب و کاربردی در ارائه

در قسمت پیشین با تعدادی از نرم‌افزارهای جدیدی که برای تهیه اسلاید و ارائه مطالب presentation ساخته شده‌اند، آشنا شدید. ویژگی عمومی ‌این نرم‌افزارها سهولت استفاده برای کاربر، کم حجم بودن و سرعت عمل است. در این قسمت با تعدادی دیگر از این نرم‌افزارها آشنا می‌شویم: ۷. Adobe spark: لازم نیست ارائه مطالب همیشه به …

علوم مهندسی

وقتی یک سنجاب از طریق سیم، اینترنتِ اندرو بلوم، خبرنگار، را جوید و ارتباطش را قطع کرد، اندیشید، اینترنت واقعا از چه چیزی ساخته شده است. بنابراین تصمیم گرفت که از نزدیک آن را دریابد – کابل‌های زیر دریا، سوییچ های سرّی و دیگر تکه‌های فیزیکی که این شبکه را تشکیل می‌دهند.

سایر

حلیما عدن تاریخ‌ساز شد وقتی نخستین مدل محجبه‌ای بود که روی جلد مجله ووگ ظاهر شد. اکنون او برای به اشتراک‌ گذاشتن پیغامی الهام‌بخش درباره آموخته‌هایش بعنوان یک کودک پناه‌جو در مسیر رسیدن به مدلی بین‌المللی، به اردوگاه پناه‌جویان کاکوما در کنیا بازگشته، جایی که به دنیا آمده و تا سن ۷ سالگی آنجا زندگی کرده.