علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، فیلم ارائه‌های جذاب

آموختن باید آزاد باشد

۱۴ مهر ۱۳۹۷

خانم شمیم اختر، دوران کودکی خود را، با ظاهری پسرانه در پاکستان سپری کرده است، تا بتواند از امتیازهایی بهره‌مند شود که دختران پاکستانی، به ندرت از آن‌ها برخوردارند: بازی کردن در بیرون از خانه و حضور در مدرسه. در یک سخنرانی روشنگرانه و شخصی، اختر یادآور می‌شود که چطور امکان دریافت آموزش، توانست باعث …

خانم شمیم اختر، دوران کودکی خود را، با ظاهری پسرانه در پاکستان سپری کرده است، تا بتواند از امتیازهایی بهره‌مند شود که دختران پاکستانی، به ندرت از آن‌ها برخوردارند: بازی کردن در بیرون از خانه و حضور در مدرسه. در یک سخنرانی روشنگرانه و شخصی، اختر یادآور می‌شود که چطور امکان دریافت آموزش، توانست باعث ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی خود او بشود و نهایتا، باعث ایجاد تغییر در فرهنگ دهکده‌شان گردد؛ دهکده‌ای که الان، همه دختران جوان آن، به مدرسه می‌روند.

0 دیدگاه برای “آموختن باید آزاد باشد”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “آموختن باید آزاد باشد” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

فیلم ارائه‌های جذاب

ال سعد در فرانسه از پدر و مادر تونسی زاده شد، و از چند فرهنگی، چند زبانی و چند هویتی بودن، خشنود است. اما نه در آثار هنریش که برپایه شعر عربی در سبکی الهام گرفته از هنر خیابانی و نقاشی بر روی دیوار هستند. در این بحث پرشور، هنرمند وهمکار TED، هسته آرزوهایش را …

تکنولوژی

بخش عمده‌ای از جهان به آب تمیز و آشامیدنی دسترسی ندارد. مهندس مایکل پریچارد [Michael Pritchard] کاری در موردش انجام داده — با اختراع یک فیلتر قابل حمل بنام Lifesaver، که می‌تواند تهوع آمیزترین آب‌ها را در عرض چند ثانیه قابل آشامیدن کند. یک نمایش خارق العاده از TEDGlobal در سال ۲۰۰۹.

سایر

استفان سگمیستر طراح گرافیک با لحظات شاد زندگی اش ما را به یک سفر عجیب می برد و توجه کنید که این لحظات شاد چگونه از طریق طراحی ایجاد شده اند.