جذاب و کاربردی در ارائه

۱۲۰ نکته طراحی و ایده هایی برای ارائه همراه با مثال(۶)

۲۹ مهر ۱۳۹۷

در مقاله‌های قبلی ۶۵ نکته‌ی طراحی اسلاید و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم:   ۶۶) عکس‌های موجود در ارائه را با رنگ پوشش دهید یکی از مشکلاتِ افرادی که می‌خواهند اسلاید بسازند یا ارائه بدهند، پیدا­کردن عکس با سبکی پایدار است. یک راه آسان برای ادیت کردن عکس­ها برای پایداری …

در مقاله‌های قبلی ۶۵ نکته‌ی طراحی اسلاید و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم:

 

۶۶) عکس‌های موجود در ارائه را با رنگ پوشش دهید

اسلاید

یکی از مشکلاتِ افرادی که می‌خواهند اسلاید بسازند یا ارائه بدهند، پیدا­کردن عکس با سبکی پایدار است. یک راه آسان برای ادیت کردن عکس­ها برای پایداری بیشتر، اضافه کردن پوشش رنگی شفاف به آن­هاست. در این نمونه، سایت Change Sciences برای همه­ی عکس­های خود از پوشش شفاف آبی­رنگ استفاده کرده است. به علاوه، رنگی که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند به منتقل کردن حالت­های مختلف کمک کند.

۶۷) از قالب­های سیاه و سفید استفاده کنید

یکی از راه­های آسان برای محبوب کردن­ ارائه‌ای که پس‌زمینه‌ی آن عکس دارد، استفاده کردن از فونت سفید برای نوشتن روی عکس‌هایی با پس زمینه­ی تیره است (برعکس این هم می‌توان استفاده کرد؛ استفاده از فونت سیاه بر روی عکس‌هایی که زمینه روشن دارند). اسلایدی را که  Abhishek Shah طراحی کرده است را نگاه کنید تا متوجه نحوه‌ی جالب استفاده­ی او از این تکنیک شوید.

۶۸) از عکس­هایی که رنگ پالای مشابه دارند استفاده کنید

اسلاید

استفاده از یک دسته عکس متفاوت در ارائه‌ای تجاری، ممکن است اثری نامطلوب داشته باشد. برای ثبات داشتن روند ارائه از عکس هایی با اشباع و رنگ پالای یکسان استفاده کنید.برای این که منظورم را بهتر بفهمید به اسلاید های ۱ تا ۶ ارائه ی HubSpot نگاه کنید.

۶۹) نکات مدنظرتان را با نمودارها تجسم کنید

گاهی اوقات بهترین راه برای نشان دادن ایده­‌هایتان در ارائه‌ها استفاده‌کردن از نمودار هنگام مونتاژ کردن ارائه است. اما باید آن­ها را طوری تنظیم کنید که مخاطبان بتوانند در سه تا پنج ثانیه آن­ها را باکیفیت خوب و سریع بفهمند.برای مثال، Jan Rezab در ارائه‌ی خود از نمودارها استفاده کرده تا نشان دهد که اسلایدهای ۴، ۵، ۷، ۹ چقدر زمان ما را صرف خود خواهند کرد.

۷۰) نظر و نکات کارشناسان و متخصصان را در ارائه به اشتراک بگذارید

اسلاید

اگر می‌خواهید نکاتی برتر از آنچه دارید ارائه بدهید از نظر کارشناسان استفاده کنید. باید بدانید که در چه حوزه‌ای باید از نظر کارشناسان استفاده کنید و از نکات و بینش‌های آنها بهره بگیرید. به علاوه شما می‌توانید از نفوذ مخاطبان خود استفاده کنید و خیلی سریع آنها را شرح و بسط دهید.

۷۱) از سبک­های­ مشهور در ارائه­‌ها تقلید کنید

تا به حال متوجه شده‌اید که اینستاگرام عاشق رنگ‌های خنثی و تناژهایی که مایل به بی رنگی اند، است؟Dash Hudson زمانی که می خواست درباره­ی این که چگونه اینستاگرام را خوب مدیریت کنیم، ارائه بدهد طرح بندی ارائه‌اش را شبیه صفحه ی اینستاگرام طراحی کرد. او همچنان از عکس­هایی که در پیج اکانت های مشهور اینستاگرام بوداستفاده کرد.

۷۲) ایده‌های طراحی ارائه را جلوتر از زمان پیش ببرید

اسلاید

من می­دانم که مد طراحی امسال، طرح­های مینیمالیستی بودند اما باید توجه داشته باشید بین طرحی که روی آن کارمی کنید با طرحی که آن را از سر خود باز می کنید، متفاوت است.این تفاوت در طراحی­های مبهم یا طراحی­هایی که پر ازاطلاعات دسته بندی شده اند با ارائه ­هایی که کارشده و مرتب اند هم وجود دارد.برای همین تفاوتهای بین بد وخوب است که زمان گذاشتن و کار کردن روی طرح ها وایده هایتان ارزشمند است. به اسلایدی که HighSpark ساخته نگاه کنید، با نگاهی اجمالی به اسلایدهای این ارائه متوجه کار زیادی که برای طراحی آن انجام شده پی می برید.

 ۷۳)از جدول­های کاربردی برای مقایسه میان برند خود و رقبا استفاده کنید

امروزه روش­های زیادی برای مقایسه­ی عینی چیزهای مشابه وجود دارد. شما می توانید از روش اینفوگرافی مقایسه ای یا حتی نمودارهای venn استفاده کنید. با این حال، از نظر من استفاده ازجدول­های ساده در ارائه‌­ها بهتر است، خصوصا اگر مانند نمونه ارائه‌ای که داریم مقایسه بین چند چیز مختلف باشد.با استفاده از جدول می توانید طوری اسلایدها را طرح بندی کنید که نظرات مخالفان و موافقان یک موضوع و یا برند را به خوبی و به طوری­که هیچکدام از آن­ها به مخاطبان تحمیل نشود به نمایش بگذارید. به علاوه، تقریبا همه­کس می تواند جدول ها را درک کند و استفاده از ارائه­‌ی شما برای همه راحت می شود.

۷۴) بدون زحمت آیکون و محتوا را ترکیب کنید

اسلاسد

آیکون­ها معمولا برای متن اسلایدها چیزهای چشمگیری هستند. اما آن­ها پتانسیل استفاده شدن در جاهای زیادی را دارند.مانند ارائه‌ی بازاری Constant Contact  که از آنها زیاد استفاده کرده، شماهم زیاد استفاده کنید البته مواظب باشید استفاده از آنها شما را از محتوای اصلی منحرف نکند.

۷۵) خواهش بیشتر دانستن را در دل مخاطبانتان ایجاد کنید

از زمانی که ارائه‌­های بازاری به وجود آمده اند تا بحال همه از این تکنیک استفاده می‌کنند. در ارائه ای که به عنوان نمونه در اینجا آمده و “۱۰۰ Growth Hacks, 100 Days نام دارد، طراحان تنها ۱۰ روز اول را گفته‌اند و مخاطبان را تشویق کرده‌اند که به دنبال بقیه­ی آن بروند. تنها ریسکی که در این کار هست این است که ممکن است محتوای ابتدایی شما چندان جالب نباشد ومخاطبان را برای پیگیری بیشتر قانع نکند.

۷۶) از فرهنگ عامه در ارائه استفاده کنید

معمولا فرهنگ عامه جایگاه­ ویژه ای در ارائه های تجاری ندارند بنابراین اگر ارائه‌­ی شما بسیار رسمی است از فرهنگ عامه استفاده نکنید. اما اگر موضوعی سبک‌تر دارید یا می‌خواهید در ارائه ی خود چیز سرگرم کننده و جذابی داشته باشید می‌توانید از این امر استفاده کنید.زمانی که به فرهنگ عامه در ارائه­ها اشاره می کنید، مردم به سرعت منظورتان را می‌فهمند. برای مثال، در در اسلاید شماره ی۷ارائه ای که برای نمونه آمده مولفان برای این که نشان بدهند ساختن یک ارائه‌ی عالی چقدر سخت است از فرهنگ عامه استفاده کرده‌اند.

۷۷) اسلایدی برای نشان دادن تیم یا همکاران خود در نظر بگیرید

در ارائه‌ای که اینجا به عنوان نمونه وجود دارد، طراح اسلایدی را برای نشان دادن همکاران و تیم خود طراحی کرده است. این کار یک حرکت عالی محسوب می شود.این که تیم خود را به مخاطبان نشان بدهید باعث می شود تمایل آن­ها برای دیدن برند شما بیشتر شود و نیز استفاده از این کار باعث می‌شود کل شرکت شما اصیل‌تر به نظر برسد. بنابراین اگر تیمی دارید که به شما کمک می‌کند آن­ها را به دیگران بشناسانید.

 ۷۸) از پالت رنگ­های مکمل استفاده کنید

حتی اگر یک طراح حرفه ای هم نبودم خوب می‌دانستم که استفاده از رنگ­های مناسب اساس همه­ی طراحی هاست. همه‌ی اصول نظریه پردازی درباره‌ی رنگ‌ها را نمی‌توان در ارائه­ها به نحو احسن  اجرا کرد، اما از رنگ‌های مکمل می‌توان به بهترین شکل ممکن در ارائه ها استفاده کرد.به نحوه‌ی استفاده از رنگ در ارائه‌ی تجاریGary Vaynerchuk below نگاه کنید. استفاده از رنگ بنفش و زرد، که رنگ­های مکملی هستند باعث شده اند این ارائه، فوق العاده به نظر بیاید و روی صفحه ی نمایش بدرخشد.

 ۷۹) از فونت‌های ضخیم یا برجسته استفاده کنید

اسلاید

اگر مخاطبان گروهی دارید باید توجه داشته باشید که افرادی که قسمت آخر اتاق ارائه نشسته‌اند باید قادر به دیدن متن اسلایدها باشند. برای این که متن ارائه‌ی شما برای همه مخاطبان قابل دیدن باشد نباید تنها از فونت بزرگ استفاده کنید بلکه باید از فونت­های ضخیم هم بهره ببرید. اگر منظورم را از فونت ضخیم درست متوجه نشده اید به ارائه‌ی منحصر به فرد    Slides That Rockنگاه کنید.

0 دیدگاه برای “۱۲۰ نکته طراحی و ایده هایی برای ارائه همراه با مثال(۶)”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “۱۲۰ نکته طراحی و ایده هایی برای ارائه همراه با مثال(۶)” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

علوم پایه

گونه های مختلف گندم، ذرت، و برنج که امروزه در دسترس اند با توجه به تغییر شرایط آب و هوا در آینده ممکن است قادر به بقاء نباشد. کری فولر در سخنرانی خود ما را به بانک جهانی بذر، که در کوههای یخی در نروژ ساخته شده می برد، مکانی که انواع مختلفی از غلات …

روانشناسی و روانپزشکی

درTEDxRainer، پاتریشیا کوهل یافته های جالبی را در مورد اینکه چگونه نوزادان یک زبان را در برابر زبانی دیگر یاد می گیرند، با ما در میان می گذارد- با گوش دادن به آدمهای اطرافشان و ” آمار گیری” در مورد صداهایی که آنها نیاز دارند که بدانند. تجربه های آزمایشگاهی ذکاوت ( و اسکن های …

سایر

آقای پول ساز، استیو جوروستون، بینندگان TED خود را با به اشتراک گذاشتن چند عکس دیدنی به دنیای سرگرمی خود – پرتاب موشک های مدل – که با هیجانی مسری و آثاری از خطر همراه است می کشاند.