علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، فیلم ارائه‌های جذاب

سوزان بلکمور از «مِم»ها و «تِم»ها می‌گوید

۳ آبان ۱۳۹۷

سوزان بلکمور مِم ها را مورد مطالعه قرار می دهد. مم [Meme] یعنی ایده هایی که خودشان را از یک مغز به مغز دیگر کپی می کنند، درست مثل یک ویروس. در همین راه او یک ادعای جسورانه جدید نیز مطرح می نماید: انسان نوع جدیدی از مم تولید کرده است؛ که تِم [Teme] نام …

سوزان بلکمور مِم ها را مورد مطالعه قرار می دهد. مم [Meme] یعنی ایده هایی که خودشان را از یک مغز به مغز دیگر کپی می کنند، درست مثل یک ویروس. در همین راه او یک ادعای جسورانه جدید نیز مطرح می نماید: انسان نوع جدیدی از مم تولید کرده است؛ که تِم [Teme] نام دارد. تم خودش را بوسیلهٔ تکنولوژی پراکنده می سازد، و روش هایی را برای بقای خودش اختراع می کند.

0 دیدگاه برای “سوزان بلکمور از «مِم»ها و «تِم»ها می‌گوید”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “سوزان بلکمور از «مِم»ها و «تِم»ها می‌گوید” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

علوم پایه

بوسیله چیدمان یک پازل پیچیده زیست محیطی در کنارهم، زیست شناس ویلی اسمیتز راهی برای رشد مجدد جنگل های حاره ای که کاملا قطع شده بودند در جزیره بورنئو پیدا کرد، نجات اورانگوتان محلی – و ایجاد یک طرح اولیه مهیج برای احیای اکوسیستم شکننده.

پزشکی و سلامت

هنری مارکرام می گوید که بزودی معمای ذهن میتواند حل شود — بیماریهای روانی، حافظه، ادراک: آنها از نرونها و سیگنالهای الکتریکی ساخته شده اند، و او قصد دارد که به کمک یک سوپر کامپیوتر که تمامی ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰سیناپس مغز را شبیه سازی میکند، آنها را درک کند.

روانشناسی و روانپزشکی

اوبری د گری پژوهشگر کمبریج دلیل می آورد که سالمندی صرفاً یک مرض است– و از نوع قابل درمان. انسانها اساساً به هفت طریق سالخوده می شوند که تماماً قابل پیشگیری است.