جذاب و کاربردی در ارائه

آموزش Powtoon و نحوه استفاده از آن(۲)

۱۱ آذر ۱۳۹۷

همانطور که در مقاله قبلی گفته‌شد، Powtoon به خاطر سهولت استفاده از آن، یکی از محبوب­‌ترین ابزارهای ارائه­‌ی ویدئویی آنلاین است. در ادامه نکات و توضیحات درمورد این برنامه داده می‌شود: گام ۵ چگونه  در Powtoon صدا و موسیقی اضافه کنیم با Powtoon، شما می­‌توانید برای پس ­زمینه، یک موسیقی و یا صدای خود را …

همانطور که در مقاله قبلی گفته‌شد، Powtoon به خاطر سهولت استفاده از آن، یکی از محبوب­‌ترین ابزارهای ارائه­‌ی ویدئویی آنلاین است. در ادامه نکات و توضیحات درمورد این برنامه داده می‌شود:

گام ۵ چگونه  در Powtoon صدا و موسیقی اضافه کنیم

با Powtoon، شما می­‌توانید برای پس ­زمینه، یک موسیقی و یا صدای خود را آپلود کنید، یا یک موسیقی را از کتابخانه­‌ی داخلی Powtoon انتخاب کنید.

Powtoon یکی از گسترده­‌ترین کتابخانه­‌های رایگان موسیقی را دارد. در این کتابخانه صدها کلیپ از ژانرهای مختلف وجود دارد.

ارائه‌ی ویدیوئی

افزودن یک فایل صوتی ساده است. به سادگی دکمه‌­ی Use را فشار دهید، سپس پانل ویرایش صدا ظاهر خواهد شد. شما می‌­توانید فایل صوتی را ویرایش کنید، اضافه نمایید یا یک صدا را ضبط کنید.

گام۶ چگونه از جدول زمانی در Powtoon  استفاده کنیم

جدول زمانی (Timeline ) به شما امکان کنترل کامل بر هر شی، زمان ورود و خروج جلوه‌­ها در صفحه و طول کلی هر اسلاید را می‌­دهد. پس از اینکه در استفاده از جدول زمانی به مهارت رسیدید ، شما می‌­توانید Powtoons خود را با اعتماد به نفس در یک سطح حرفه‌­ای ایجاد کنید.

در این بخش ما قصد داریم به شما همه چیز را درباره­‌ی جدول زمانی Powtoon  بگوییم.

  • اضافه کردن یا حذف ثانیه‌­ها به هر اسلاید

مدت زمان پیش فرض برای هر اسلاید ۱۰ ثانیه است، اما شما می­‌توانید ثانیه­‌ها را با دکمه‌­های plus و minus اضافه یا کم کنید:

ارائه‌ی ویدیوئی

  • بگذارید جلوه­‌ها یا عناصر دیگر در یک زمان خاص وارد شوند

مثلث بالا یک playhead است. آن را به نقطه­‌ی زمانی ۳ ثانیه بکشید و سپس یک کاراکتر را به آن اضافه کنید، مشاهده می­‌کنید که کاراکتر به جدول زمانی اضافه شده است، درست در جایی که playhead قرار گرفته است.

منطقه­‌ی آبی نشان­دهنده‌­ی مدت زمان بودن شی در صفحه است. شما می‌­توانید لبه‌­ی چپ یا راست منطقه‌­ی آبی را بکشید و آن را به جایی که می­‌خواهید آن را ظاهر کنید یا ناپدید بشود، بکشید.

ارائه‌ی ویدیوئی

  • تغییر حالت نحوه­ی ورود و خروج جلوه­‌های ویژه

فلش‌­ها در جدول زمانی نشان می­‌دهند که چگونه شخصیت‌­ها یا عناصر نشان داده شده یا خارج می‌­شوند. با کلیک بر روی فلش ورودی یا فلش خروجی ، می­‌توانید از کتابخانه‌­ی Enter Effects (جلوه های ورودی) یا Exit Effect (جلوه­های خروجی) انتخاب کنید تا جلوه‌­ی ورود و خروج را انتخاب نمایید.

ارائه‌ی ویدیوئی

  • جلوه‌­ی Hand را اضافه کنید

جلوه‌­ی Hand یک جلوه­ی فوق‌­العاده محبوب برای توضیح دهنده‌­ی ویدیو و Powtoons در حالت whiteboard است. در این بخش، ما به شما نحوه‌­ی افزودن جلوه­‌ی Hand به ویدیو را نشان خواهیم داد.

روی «Add Hand» کلیک کنید و سپس یک جلوه‌­ی دست را انتخاب نمایید:

ارائه‌ی ویدیوئی

گام ۶ ذخیره و خروج

هنگامی­‌که شما آماده کردن ارائه در PowToon را تمام کردید، می­‌توانید پروژه­‌ی نهایی را به دو روش ذخیره کنید:

  • آن را به­‌طور مستقیم در وب سایت‌­های مانند فیس­بوک، یوتیوب، Vimeo، Slideshare آپلود کنید.
  • آن را در یک محیط میزبان به نام My PowToons ذخیره کنید.
  • ارائه‌ی ویدیوئی
توجه:

با استفاده از PowToon شما یک مزیت اضافی خواهید داشت. این تنها راهی است که می‌­توانید یک کدجاسازی را بدست آورید که می‌توان از آن برای قرار دادن ویدیوتان در یک صفحه‌­ی وب استفاده کرد . هر بار که فایل ویدئویی را ب­روز می‌­کنید، این به روزرسانیها به طور خودکار در صفحه وب نمایش داده می‌­شود. با این­حال با تمام گزینه­‌های خروج دیگر، باید پروژه­‌ی نهایی را تغییر داده و سپس آن را دوباره آپلود کنید.

  • آن را به عنوان فایل MP4، PDF یا PPT ذخیره کنید.
  • آن را از طریق ایمیل، Twitter یا Google plus به اشتراک بگذارید.

 

نتیجه‎­گیری

Powtoon یک برنامه‌­ی باورنکردنی با سرویس‌­های رایگان است. امکاناتی که این برنامه در اختیارتان می­‌گذارد در واقع بیشتر از چیزی است که شما از یک استودیوی انیمیشن معمولی انتظار دارید. شما به راحتی می­‌توانید پیام خود را با کمک Powtoon به اشتراک بگذارید و یادگیری آن فوق­‌العاده سرگرم کننده و آسان است.

ما امیدواریم که این آموزش به شما کمک کند بر مباحث اولیه­‌ی انیمیشن دیجیتال با استفاده از Powtoon تسلط یابید. اگر می­‌خواهید از این برنامه استفاده کنید، برای حساب کاربری ثبت­‌نام کرده و امروز Powtoon خود را بسازید!

 

0 دیدگاه برای “آموزش Powtoon و نحوه استفاده از آن(۲)”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “آموزش Powtoon و نحوه استفاده از آن(۲)” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

تکنولوژی

در جامعه ماسایی، جایی که ریچارد تور ۱۳ ساله زندگی می کنه، گاوها همگی از اهمیت خاصی برخوردارند. اما حملات شیرها رو به فزونی بود.در این سخنرانی کوتاه و الهام بخش، مخترع جوان راه حل طراحی شده خود را بازگو می کند که توسط انرژی خورشیدی کار کرده و بدون هیچ خطری شیرها را می …

تکنولوژی

در TED 2009، اریک هرشمن داستان جالب توجه “اوشاهیدی” را تعریف می کند که یک برنامه ی تلفیقی گوگل مپ است که به کنیایی ها اجازه داد خشونت های انتخابات سال ۲۰۰۸ را به وسیله ی پیامک از طریق تلفن همراه گزارش و ردگیری کنند و اکنون برای ادامه ی نجات جان انسان ها در …

جذاب و کاربردی در ارائه

در مقاله‌های قبلی ۳۵ نکته‌ی طراحی و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم: ۳۶) از جملاتی مانند « وحالا مرحله‌ی بعد» در ارائه استفاده کنید تا مخاطبان را بهتر هدایت کنید یکی از کارهای اشتباهی که ممکن است در ارائه­‌ها انجام بدهید این است که مخاطبان خود را سر درگم کنید …