کسب و کار اقتصاد و مالی

بررسی بازار ERP ایران

barrasi_bazarahye_erp_dar_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی بازار ERP ایران”

بررسی بازار ERP ایران

اسلاید 1: بررسي بازار ERP ايران شركت تحقيقات و توسعه صادرات نرم‌افزار ثنارايتهيه‌كننده: مهرداد ذوالفقاريان

اسلاید 2: شناسائي رده‌هاي بازارعوامل مهم بهره‌برداري از ERPميزان پياده‌سازي محصولبررسي رده‌هاي بازاراهداف بررسي صنعت ERP ايرانحداقل ويژگيهاي يك محصول ERP كاملبرنامه‌ريزيمديريت منابعجنبه‌هاي مرتبط با سازمانگردآوري اطلاعات و پژوهشمرور صنعت ERP ايرانبررسي عملكرد نقش‌آفرينان صنعت ERP فهرست عناوين

اسلاید 3: اطلاعات مورد نياز جهت رده‌بندي بازاررده‌بندي بازار ERP ايران بر پايه سرمايه ثبتي شركتها شناسائي چهار طبقه زير براساس اطلاعات گردآوري‌شده از شركتهايك: شركت‌هاي با سرمايه ثابت بيشتر از 100 ميليون دلار دو: شركت‌هاي با سرمايه ثابت بين 5 ميليون دلار تا 100 ميليون دلار سه: شركت‌هاي با سرمايه بين 1 ميليون دلار تا 5 ميليون دلار چهار: شركت‌هاي با سرمايه بين 100 هزار دلار تا 1 ميليون دلار شناسائي رده‌هاي بازار ERP

اسلاید 4: عوامل كليدي زير موجب جذب شركتهاي فعال در صنايع گوناگون به سمت ERP مي‌باشند:وجود فرآيندهاي نسبتاً پيچيده كاريگستردگي فعاليت‌ها و منابع سازماني و نياز به كنترل و هماهنگي ميان حوزه‌هاي كاري مختلفبرنامه‌ريزي براي صادرات محصولاتعوامل مهم بهره‌برداري از ERP

اسلاید 5: حجم پياده‌سازي محصولات ERP براي پاسخگوئي به نيازهاي موجود بوده است. بيشترين مقدار پياده‌سازي محصولات براي صنايع زير ثبت شده‌اند: صنايع فلزي و فولادصنايع دارويي و شيمياييصنايع نفتگاز و پتروشيميصنايع غذاييصنعت سيمانصنايع خودرويي و قطعات جانبيصنعت بانك و بيمهميزان پياده‌سازي محصول

اسلاید 6: زمينه‌هاي بهره‌برداري از نتايج كسب‌شدهميزان آمادگي شركتهاي مستقر در رده‌ها تشابه رده‌هاي اول و دوم از لحاظ آمادگي براي خريد و پياده‌سازي ERP آمادگي بالاي رده‌هاي اول و دوم براي بهره‌برداري از محصول قرارگرفتن رده سوم با فاصله زيادي پس از رده‌هاي فوق پائين‌بودن ميزان آمادگي رده چهارم براي استفاده از محصولناچيزبودن شانس پياده‌سازي ERP در رده چهارم بررسي رده‌هاي بازار

اسلاید 7: شناسايي شركت‌هاي فعال در زمينه ERP شفاف‌سازي وضعيت فعاليت شركت‌هاي ارائه دهنده ERPشناسايي اطلاعات فني محصولات و خدمات شركت‌هاي ارائه دهنده ERP شناسايي حوزه فعاليت شركت‌هاي ERP شناسايي همكاران خارجي شركت‌هاي فعال در زمينه ERP بررسي وضعيت منابع انساني شركت‌هاي ارائه دهنده ERP شناسايي ميانگين هزينه‌هاي مرتبط با پياده‌سازي ERP در شركت‌هاي ارائه دهندهشناسايي برنامه‌هاي آتي براي توسعه بازار شركت‌هاي ارائه دهنده ERP تهيه شرايط مقايسه و انتخاب اوليه محصول مورد نظر براي شركت‌هاي متقاضي محصولاهداف بررسي صنعت ERP ايران

اسلاید 8: عدم وجود تعريف يكسان از محصول ERP در طرف صنعتگردآوري حداقل ويژگيهاي يك محصول ERP كامل از طريق خبرگانوجود حداقل سه ويژگي زير در يك محصول جهت كامل‌بودن آن:برنامه‌ريزيمديريت منابعجنبه‌هاي مرتبط با سازمانحداقل ويژگيهاي يك محصول ERP كامل

اسلاید 9: برنامه‌ريزيضرورت برنامه‌ريزي مؤثر در سازمان توسط محصول ERPالزام به برنامه‌ريزي محصول ERP براي سه مؤلفه مواد، ماشين‌آلات و نيروي انسانينياز به امكان برنامه‌ريزي اضافي مثل برنامه‌ريزي براي منابع مالي بر كيفيت محصول الزام به برنامه‌ريزي محصول ERPبراساس MRP يا MRPII براي مواد

اسلاید 10: مديريت منابعتهيه فهرستي از منابع مورد نياز براي توليد كالا يا ارائه خدمت محسوب‌نمودن فهرست مواد به عنوان قلب فهرست منابع سازمانخصوصيات فهرست منابع و مواد عبارتند از: امكان نسخه‌پذيري از فهرست مواد يا منابع امكان تهيه انواع مختلفي از فهرست منابع يا موادوجود ساختار سلسله مراتبي در فهرست منابع امكان تعيين دقيق ماشين‌آلات و تخصصهاي مورد نياز براي توليد محصولات

اسلاید 11: جنبه‌هاي مرتبط با سازمانويژگيهائي زير موجب ميشوند يك محصول ERP به محصولي فعال و تأثيرگذار در سطح سازمان تبديل شود. مديريت فرآيند: وجود عناصر مهم و كليدي جهت مدلسازي و طراحي فرآيندها در محصول ERP تخصيص وظايف و مديريت جريان كار: وجود مديريت فرآيند جريان كار در محصول ERP

اسلاید 12: بهره‌برداري از چارچوب زير جهت شناسايي شركت‌هاي داخلي و خارجي فعال در حوزه ERPبررسي و جستجوي اينترنتي به منظور شناسايي شركت‌هاي فعال در حوزه ERP پرس ‌و جو از شركت‌هاي مطرح نرم‌افزاري كشورگردآوري اطلاعات از طريق شركت در همايش‌ها و سمينارهاي تخصصي مرتبط با ERP پرس و جو از شركت‌هاي پياده كننده ERP‌ براي شناسايي شركت‌هاي ارائه دهنده اين راه‌حل پرس و جو از مشتريان گردآوري اطلاعات و پژوهش

اسلاید 13: شناسائي 42 شركت به عنوان عرضه‌كنندگان محصول ERP در كشور تقسيم‌بندي عرضه‌كننده محصول ERP براساس ساختار زير: 18 شركت‌ ارائه‌كننده محصولات خارجي و نماينده شركت‌هاي خارجي (43%)12 شركت‌ داخلي فعال در زمينه طراحي داخلي محصول (5/28%)توسعه راه‌حل‌هاي ERP ويژه توسط وزارتخانه‌هاي نفت و دفاع براي استفاده درون سازمانيعدم ارائه اطلاعات توسط 12 شركت در خصوص نحوه فعاليت آنها (5/28%)مرور صنعت ERP ايران

اسلاید 14: سهم شركتهاي خارجي در توليد محصول دارابودن بيشترين سهم در پياده‌سازي محصولات مالكيت محصولاتERP توسط 17 شركت خارجيدارابودن تابعيت كشورهاي آلمان و آمريكا (هر كدام با 4 شركت)، استراليا، هند و سوئد (هر كدام با 2 شركت)، انگليس، فرانسه و تركيه (هر كدام با 1 شركت) توسط شركتهاي خارجي عرضه‌كننده محصولات ERP مرور صنعت ERP ايران

اسلاید 15: علل سهم بيشتر شركتهاي خارجي نسبت به شركتهاي ايراني در زمينه ارائه محصول عبارتند از: تمايل زياد شركتهاي بزرگ ايران به استفاده از محصولات خارجي فعاليت بيشتر عرضه‌كنندگان محصولات خارجي در حوزه بازار داخلي نسبت به توليدكنندگان ايراني دستيابي تعداد كمي از شركتهاي ايراني به محصولي با حداقل‌ ويژگي‌هاي يك ERP كاملتلاش برخي از شركت‌ها و سازمان‌ها در زمينه رفع نيازهاي سازماني خود مرور صنعت ERP ايران

اسلاید 16: در زمينه عملكرد شركت‌هاي فعال در صنعت، موارد زير قابل توجه مي‌باشند:كامل‌بودن محصول يك شركت نياز به 12 ماه جهت پياده‌سازي محصول ERP (بطور متوسط) فروش محصولات خارجي تراز اول توسط شركت‌هاي واسط در حيطه پياده‌سازي نياز به فارسي‌سازي و بومي‌سازي محصولات خارجي ارائه شده به بازار ايران عدم طولاني‌بودن دوران همكاري شركتهاي ارائه دهنده ERP و همكاران خارجي آنها تحت پوشش قرارگرفتن كل بازار توسط شركت‌ها توجه بيشتر عرضه‌كنندگان به مشتريان با اندازه متوسطعدم وجود تمركز از لحاظ حوزه‌هاي عمودي و صنايع تمركزي در شركتهاعدم تمركز شركت‌ها بر يك يا چند صنعتبررسي عملكرد نقش‌آفرينان صنعت ERP

اسلاید 17: عدم پيروي اغلب عرضه‌كنندگان از متدولوژي‌هاي خاصي جهت در پياده‌سازي محصولاستفاده از محيط Windows Advanced Server و Linux سكوي پياده‌سازي عدم ارائه امكانات مناسب و درخور راه حل ERP توسط عمده شركتها وجود امكانات زير در اكثر محصولات اتوماسيون اداري و گردش اسناد در درون سازمانپيمانه برنامه‌ريزي توليد مواد و نيروي انساني و فهرست مواد يكسان‌بودن تقريبي نحوه قيمت‌گذاري محصول در بين شركتهابررسي عملكرد نقش‌آفرينان صنعت ERP

اسلاید 18: وجود سه سطح زير براي محصولات ERP ارائه‌شده در بازار محصول نرم‌افزاري براي مشتريان كوچك محصول نرم‌افزاري براي مشتريان متوسط محصول نرم‌افزاري براي مشتريان بزرگ اختلاف زياد بين قيمت مشتريان بزرگ و متوسط به دليل وجود شرايط زير: قيمت‌هاي ارائه شده براي مشتريان بزرگ، در واقع مربوط به مشتريان بسيار بزرگ است قيمت مربوط به مشتريان متوسط در واقع قيمت بخش پائيني رده متوسط شركت‌ها را مد نظر قرار داده است. وجود رقابت شديد بين توليدكنندگان ايراني و خارجي سابقه كم شركتهاي ايراني نسبت به شركتهاي خارجي فعال در حيطه ERPبررسي عملكرد نقش‌آفرينان صنعت ERP

اسلاید 19: متشكرم!

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید