برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان با انگیزه جذب آنان به کلاس های فارسی
اسلاید 1: برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان با انگیزه ی جذب آنان به کلاس های فارسی
اسلاید 2: نیازهای آموزگاران در امر تعلیم و تربیتجهان هر روزه در حال تغییر و تحول است.جامعه، انسانها و امکانات آموزشی متحول میگردند.این تحولات نیازمند متد و روشهای نوین تعلیم و تربیتی، جهت امر آموزش موفق میباشند.
اسلاید 3: هدف از برقراری ارتباط با دانش آموزان- ایجاد محیطی سالم و آرام برای رسیدن به هدفی مشترک- ایجاد زمینه مناسب برای تدریس- انعکاس ضعفهای ما در نحوه تعلیم و تربیت و آموزش- علاقه و محیط تدریس مناسب + متد تدریس- آرامش لازم- جلب توجه دانش آموزان
اسلاید 4: اشتباه اول- به شاگردان به چشم کودکان نادان نگاه کردن- اهمیت ندادن به نظرات، پیشنهادات و انتقادات دانش آموزان- یک آموزگار موفق کسی است که شهامت راست گویی را دارد- انتقاد پذیری و به استقبال انتقاد رفتن- شهامت معذرت خواهی آموزگار در جمع دانش آموزان از اشتباهی که کرده- مقایسه دائمی شاگردان در مورد سیستم آموزشی کلاس فارسی با سیستم آموزشی مدارس آلمانی
اسلاید 5: چشم و گوش هوشیار: روش درست گوش کردناغلب ما آنچه را که میخواهیم گوش میدهیم و به روی بسیاری از چیزها بخصوص نشانهها و پیامهای شاگردان چشم و گوشمان را میبندیم.می بایستی که گوش و چشمانمان هشیار شوند تا همه چیز را دریافت کنند.
اسلاید 6: آرامش هنگام تدریسچه عواملی باعث بر قراری آرامش در کلاس میشوند۱- عدالت۲- صحبت کردن با شاگردان۳- پوزش خواستن هنگامی که اشتباهی میکنیم۴- با احترام و ادب بودن۵- قبل از شروع کلاس از شاگردان سوال شود که آیا آنها سوالی و یا مطلبی برای گفتن دارند (جا انداختن فرهنگ سخن گفتن)۶- در انتهای تدریس، پرسش از شاگردان درباره نحوه تدریس. اینکه چه بخشهای از تدریس برایشان جالب و کجاها خسته کننده بوده. همینطور درباره نحوه تدریس۷- احترام به حریم شخصی دانش آموز۸- انعطاف پذیری (در مورد نحوه تدریس و تعلیم و تربیت)۹- عدم مقایسه دانش آموزان با یکدیگر (چرا که آنها خود اینکار را میکنند و اگر آموزگار نیز این را بگوید جبهه بندی میشود)۱۰- برقرای ارتباط با دانش آموزان با توجه به سنّ، جنسییت
اسلاید 7: نحوه برقراری ارتباط- گفتگو- ارتباط بیرونی و درونی- اعتماد و احترام- حل مشکلات کلاس با کمک دانش آموزان- اقناع کردن دانش آموزان با دلیل و برهان کافی برقراری جلسات ماهانه -
اسلاید 8: تفاوت نظم ظاهری و نظم درونینظم ظاهری از طریق زورگوی و ایجاد ترس اعمال میشود - نظم درونی از طریق اعتقاد ، مجاب شدن - به دست میآید! و جدّیت و علاقه به آموزش
اسلاید 9: تنبیه و تشویق در امر آموزش
اسلاید 10:
اسلاید 11: اگر توانایی - برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان را نداریم- اگر صبر و تحمل نداریم- اگر علاقه به امر آموزش را نداریم- اگر خواهان تغییر و تحول و تکامل و یادگیری نیستیم- اگر قادر نیستیم که مشکلات شخصی مان را پشت در کلاس درس بگذاریمچرا شاگردان را قربانی کنیم؟
اسلاید 12: ! با تشکر از توجه و همراهیتان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.