علوم انسانی و علوم اجتماعی سبک زندگی

آداب معاشرت در زندگی روزمره

adaab-moaashrt0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آداب معاشرت در زندگی روزمره”

آداب معاشرت در زندگی روزمره

اسلاید 1: آداب معاشرتمقدمهطبیعت و ذات انسان طوری است که اجتماعی آفریده شده و گرایش به زندگی در جمع دارد. به این دلیل افراد باید به یک سری آداب و رسوم زندگی در میان جمع آگاه باشند و بسیاری از خواسته های فردی خود را محدود کنند و یا کنار بگذارند، ولی متأسفانه در زندگی عدم آشنایی برخی افراد با آداب صحیح معاشرت و برخورد نادرست با افراد مختلف دیده می شود و داشتن اینگونه روابط نادرست در میان افراد، در نهایت به کینه و دشمنی تبدیل شده و زندگی را برای همه تلخ می کند.

اسلاید 2: آداب معاشرتاخلاق نیکومحبت و دوستی ثمره اخلاق نیکو است و تفرقه و دشمنی نتیجه اخلاق زشت است پس برای ایجاد محبت باید خلق و خویی نیک داشته باشیم. پیامبر اکرم(ص): فرمودند: بیشترین چیزی که موجب ورود انسان به بهشت می شود، تقوای الهی و اخلاق نیکو است. پس می بینیم که حضرت محمد(ص) اخلاق نیکو را برابر با تقوای الهی دانسته و آن را کلید ورود به بهشت می دانند پس اگر نیکی و محبت را در زندگی خود سرمشق قرار دهیم درهای سعادت و خوشبختی به روی ماگشوده خواهد شد و اعضای خانواده و حتی اطرافیان نیز درک بهتری از ما داشته و از اخلاق و رفتار ما رضایت قلبی خواهند داشت و زندگی خانوادگی نیز دوام و استحکام پیدا خواهد کرد و کسی که دارای اخلاق نیک است گرفتار آتش جهنم نمی شود. در زندگی اجتماعی نیز انسان با خلق نیکو می‌تواند محبوب تمام اطرافیان شود و دیگر افراد نیز به خاطر رفتار خوب وی در صدد دوستی و رفاقت با او خواهند بود. به منظور تقویت و ایجاد اخلاق نیکو باید آن را به صورت عادت در خود ایجاد کنیم که زبان غیر ازسخن خوب نگوید و چشم را عادت دهیم که جز حق و عدالت را نبیند.

اسلاید 3: برای دریافت ادامه توضیحات این پکیج را خریداری نمایید

اسلاید 4: آداب معاشرتبا این سازندگی اخلاقی می توانیم دل های مردم را به دست آوریم و شخصیت مثبتی در میان افراد داشته باشیم با روایتی از امام صادق(ع) می توانیم به ارزش اخلاق نیکو پی ببریم و تاثیر آن را در زندگی فردی و اجتماعی درک کنیم. آن حضرت می فرمایند : همانگونه که خورشید یخ را آب می کند، اخلاق نیکو هم گناهان را از بین می برد و در جائی دیگر می فرمایند : کسی که چهار صفت راستگوئی ، امانت داری، حیاء و حسن خلق را داشته باشد، ایمانش کامل است، اگرچه از سر تا پایش غرق گناه باشد، پس اخلاق نیکو یکی از شرطهای لازم برای کامل شدن ایمان است و با این جمله می توان به اهمیت و ضرورت آن پی برد. در بخشهای بعدی کتاب خواهید دید که یکی از شرایط دوست خوب داشتن اخلاق خوب است. پس اخلاق نیکو امری مهم در زندگی دنیوی و اخروی و حتی انتخاب دوست است.پیامبر فرمود: نزدیک ترین شما به من در روز قیامت ، خوش اخلاق ترین شما می باشد که دیگران را دوست دارد و دیگران نیز او را دوست دارند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید