پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آسیب شناسی- شکستگی تنشی استخوان

asib-shnasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آسیب شناسی- شکستگی تنشی استخوان”

آسیب شناسی- شکستگی تنشی استخوان

اسلاید 1: به نام ایزدمنانشکستگی تنشی استخوان درشت نی و نازک نیدانشجو :

اسلاید 2: شکستگی تنشی استخوانشکستگی تنشی ایجاد نوعی شکستگی یا ترک در استخوان است و زمانی اتفاق می‌افتد که فشار کم یا متوسطی به صورت مکرر و در گذر زمان به استخوان وارد شود. این نوع شکستگی با شکستگی ناشی از تروما متفاوت است. در شکستگی ناشی از تروما (مثل پیچ‌خوردگی شدید مچ پا یا خرد شدن استخوان در اثر تصادف و صدمات) میزان نیروی قابل توجهی به طور ناگهانی به استخوان فشار می‌آورد که می‌تواند منجر به شکستگی حاد این ناحیه شود. در این نوع شکستگی، استخوان شکسته می شود اما جابجا نمی شود و به صورت یک ترک کوچک در استخوان پا دیده میشود.

اسلاید 3: عوامل شکستگی تنشی استخوان درشت نی و نازک نیآمادگی : این شکستگی ها بیشتر در کسانی دیده میشوند که اخیرا شدت یا مدت یا تکرار ورزش خود را ناگهان افزایش داده اند. اگر بدن فردی آمادگی لازم را برای انجام ورزش خاصی نداشته باشد و ناگهان آن ورزش را با شدت زیادی انجام دهد خود را در معرض این شکستگی قرار میدهد. وسایل : استفاده از وسایل ورزشی نامناسب مثل کفش های آسیب دیده یا کفش های خیلی خشک یا کفش جدید و نو هم ممکن است احتمال این آسیب را بیشتر کند. تغییر زمین بازی مثل تغییر زمین تنیس از چمن به خاکی یا تغییر محل دویدن از محل سرپوشیده به فضای بیرون میتواند احتمال این شکستگی را زیاد کند.

اسلاید 4: تکنیک : تکنیک بد میتواند موجب این آسیب شود. مثلا اگر پای شما تاول بزند یا قسمتی از آن دردناک شود ممکن است شما برای مدتی پایتان را در وضعیت دیگری بر روی زمین قرار دهید و همین عامل میتواند موجب توزیع نامناسب فشار روی استخوان ها و شکستگی آنها شود.ورزشکاری که استراحت کمی در حین ورزش میکند یا وقتی که در حین ورزش علیرغم احساس درد به ورزش ادامه میدهد احتمال ایجاد این نوع شکستگی را در پای خود افزایش میدهد.نارسایی استخوان : گاهی اوقات شکستگی های استرسی درکسانی دیده میشوند که بدلیلی استخوان آنها ضعیف شده است، اختلالات تغذیه‌ای و کمبود ویتامین D وکلسیم و همچنین افرادی که مبتلا به روماتیسم و یا پوکی استخوان هستند موجب می‌شود استخوان در معرض این نوع شکستگی قرار گیرد .

40,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید