پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

آسیب های ورزشی و پیشگیری از آن

aasibhaye-varzeshi-va-pishgiri-az-aan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آسیب های ورزشی و پیشگیری از آن”

آسیب های ورزشی و پیشگیری از آن

اسلاید 1: آسیب های ورزشیآسیب های ورزشیگرد آورنده :یونس بینقی علی زراعتکارعلیرضا محمد زادهمتین عبداللهی

اسلاید 2: در هر ورزشی باید انتظار آسیب ها، جراحت ها و خطرات احتمالی آن را داشته باشید، به خصوص در ورزش های گروهی. هر ورزشی که طبق آمار در هر هزار ساعت بیش از 5 آسیب داشته باشد، جزء ورزش های پرخطر با درصد آسیب بالا به شمار می رود. راگبی و لاکروس با 30 صدمه در هزار ساعت بالاترین حد هستند، درحالی که بسکتبال و اسکواش هم با آمار 14 صدمه در هزار ساعت بازی های پرخطری به حساب می آیند. لازم است که بدانید، دو و ایروبیک هم با 11 صدمه، زیاد از قافله ورزش های پرخطر عقب نیستند. آسیب های ورزشی انواع مختلف دارند، اما قسمت های ویژه ای از بدن هستند که بیش از سایر اعضاء درخطر صدمه خوردن هستند

اسلاید 3: انواع آسیب ها

اسلاید 4: ورم تاندون آشیل 

اسلاید 5: وقتی از تاندون پشت زانو- تاندون آشیل - زیاد استفاده شود، باعث درد و ورم در آن ناحیه خواهد شد.اگر درمان نشود، صدمه سخت تر شده تا حدی که دویدن را به کلی دشوار و غیرممکن می کند. این آسیب بیشتر در دونده ها و ورزشکارانی که با دویدن یا پریدن سروکار دارند اتفاق می افتد.پیشگیری و درمان: دادن تمرین های کششی و قدرتی به عضلات و ماهیچه های ساق پا می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. و درمان های ضدتورمی و تقویت ماهیچه های ساق پا بهترین درمان برای این عارضه هستند. تا برطرف نشدن کامل عارضه، ورزش را شروع نکنید چون باعث تشدیدوضعیت خواهد شد.

اسلاید 6: ضربه مغزی

اسلاید 7: این صدمه با خوردن ضربه به سر ایجاد می شود. علائم آن شامل سرگیجه، اختلالات بینایی، سردرد، ضعف حافظه، از دست دادن تعادل، سختی تمرکز و حالت تهوع می باشد. این صدمه ضرورتاً همراه با بیهوشی نمی باشد. در ورزش های برخوردی مثل فوتبال، بوکس و هاکی این عارضه بیشتر اتفاق می افتد. البته در ورزشهایی مثل اسکی و ژیمناستیک هم زیاد رخ می دهد. با اینکه اکثر افراد پس از چند هفته به حالت عادی برمی گردند، اما ضربه مغزی در خیلی افراد به آسیب های جدی می انجامد.پیشگیری و درمان: بهترین راه پیشگیری از ضربه مغزی، اجتناب از ورزش های برخوردی است. اما برای اکثر افراد این راه حل مناسبی به نظر نمی رسد. برای درمان این عارضه استراحت بهترین روش است. اگر سردرد داشتید، می توانید از قرص های مسکن استامینوفن استفاده کنید. بنا بر شدت ضربه ی وارده، بایداز چند ساعت گرفته تا چند ماه از انجام دوباره ی ورزش های برخوردی اجتناب کنید.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان