سایر تحقیق و پژوهش

آشنایی با قابلیت‌ها و سرویس‌های پایگاه Sciencedirect

ashnaaei-ba=paygaah-etrlaati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با قابلیت‌ها و سرویس‌های پایگاه Sciencedirect”

آشنایی با قابلیت‌ها و سرویس‌های پایگاه Sciencedirect

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمآشنایی با پایگاه های اطلاعاتی

اسلاید 2: آشنایی با قابلیتها و سرویسهای پایگاهSciencedirect(دانشجوی کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی )

اسلاید 3: درباره Sciencedirectيک منبع اطلاعاتي مهم و ضروري براي ميليونها متخصص در سراسر جهان است. اين منبع بزرگترين مجموعه الکترونيکي جهان از اطلاعات تمام متن و کتابشناختي در زمينه علوم، فناوري و پزشکي را دربردارد. به نظر SD سرمايه گذاري براي خريد اين منبع به معني سرمايه گذاري در يک راه حل تکاملي است و شما آنها را يک شريک قابل اعتماد خواهيد يافت. از زمانيکه SD در 1997 به بازار عرضه شد، از يک پايگاه اطلاعاتي وب از مجلات الکترونيکي الزوير به بزرگترين فراهم کننده جهاني از متون علمي، فني و پزشکي  (STM Literature) تکامل يافته است.

اسلاید 4: مجوز و دسترسي  Licensing & Access   بيش از 2000 مجله و کتاب از ناشر الزوير شامل عناوين معتبر مانند Lancet، دستنامه هاي سري اقتصاد و... قابل دسترس در SD است. کاربران مي توانند به بيش از 7 ميليون مقاله تمام متن و بيش از 75 ميليون رکوردهاي چکيده از تمام حوزه هاي علوم  دسترسي يابند. مقالات قبل از آنکه در مجلات چاپي منتشر شوند بصورت پيوسته قابل دسترس هستند و ويژگي چندرسانه اي مجلات پيوسته آنها را از مجلات چاپي متمايز مي کند.

اسلاید 5: پوشش محتوايي Content Coverage SD 25 درصد از اطلاعات تمام متن و کتابشناختي سراسر جهان در حوزه هاي مختلف علوم را تشکيل مي دهد. انواع منابع اطلاعاتي که SD پوشش مي دهد عبارتند از: 1.  مجلات در تمام زمينه علوم( Journals):                                 Agricultural and Biological Sciences                                Arts and Humanities                                Biochemistry, Genetics and Molecular Biology                                Business, Management and Accounting                                Chemical Engineering                                Chemistry           Computer Science                                Computer Science                                Decision Sciences                                Earth and Planetary Sciences                                Economics, Econometrics and Finance                                Energy                    Engineering                    Environmental Science                    Immunology and Microbiology                    Materials Science                    Mathematics                    Medicine and Dentistry                    Neuroscience                    Nursing and Health Professions                    Pharmacology, Toxicology and Pharmaceutics                    Physics and Astronomy                    Psychology                    Social Science                    Veterinary Science and Veterinary Medicine

اسلاید 6: www.Sciencedirect.comدر صورت عضویت ، کدکاربری و کلمه عبور خود را در این قسمت وارد می کنیمجستجوی ساده جستجوی ترکیبی یا پیشرفتهفهرست الفبایی کتابها و نشریاتدریافت جديدترين اطلاعات علمي در حوزه و رشته مربوط به خود از طريق EmailSearch Alert -۱ نتايج جستجو در رابطه با کليد واژه مورد نظر شما را به طور مرتب به اطلاع مي رساند. Topic Alerts -۲ در رابطه با موضوع انتخابي شما نتايج جديد را به اطلاع مي رساندVolume/Issue Alerts -۳ فهرست مندرجات مجله انتخابي شما را قبل از انتشار به اطلاع شما مي رساند.Citation Alerts – ۴ در صورتيکه مقاله انتخابي شما توسط مقاله اي ديگر مورد استناد قرار گيرد به شما اطلاع ميدهد

اسلاید 7: استراتژیهای جستجو درSciencedirectAND : برای ترکيب دو مفهوم می آيد و هر وقت بين دو کليد واژه در عبارت جستجو قرار گيرد، رکوردهايی را بازيابی می کند که هر دو کليد واژه را با هم داشته باشد. OR : برای ترکيب کليد واژه های مشابه به کار می رود و  رکوردهايی را بازيابی می کند که که يک يا هر دو کليد واژه را در خود داشته باشد. AND NOT : برای جدا کردن و کنار گذاشتن يک کليد واژه به کار می رود و هر وقت بين دو کليد واژه به کار رود، رکوردهايی را بازيابی می کند که کليد واژه اول را داشته باشد ولی کليد واژه دوم را نداشته باشد.

اسلاید 8: : * اين کاراکتر در کليدواژه مورد جستجو، جايگزين يک يا چند حرف می شود و کليدواژه ها را با املای گوناگون بازيابی می کند. مثال: n*wom کلمات woman , women را بازيابی می کند. ! : با اضافه کردن اين کاراکتر به پايان کليدواژه يا کليدواژه ها ، کليه کلمه هايی که از لحاظ املايی ريشه يکسانی با کليد واژه مربوطه دارند بازيابی می شوند . مثال: با جستجوی کليدواژه !Behav کلمات behaviour, behavioural نيز بازيابی می شوند. : زماني كه بخواهيد يك عبارت دقيقا جستجو شود از اين عملگر استفاده مي كنيد به عنوان مثالbondi mass. برای جستجوی حروف يونانی مانند آلفا يا بتا ، تلفظ انگليسی آنها وارد کنيد. برای جستجوی کليدواژه ها با اندیس بالا و پایین آنها را در يک خط يکسان وارد کنيد. مثال: برای جستجوی H2O ، کلمه  H2O را وارد کنيد .برای جستجوی صورتهای جمع کلمات با قاعده ، وارد نمودن خود کلمه کافی است تا صورتهای جمع آن را نيز جستجو نمايد. مثال: city کلمات city, cities, citys, cities را نيز بازيابی می کند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید