کسب و کار فروش و بازاریابی

آشنایی با مفاهیم اینکوترمز

incoterms

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با مفاهیم اینکوترمز”

آشنایی با مفاهیم اینکوترمز

اسلاید 1: به نام او ...آشنایی با مفاهیم اینکوترمز

اسلاید 2: اینکوترمز یک کلمه مرکب است که از ترکیب سه کلمه انگلیسی ((International Commercial Terms)) به معنی اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی تشکیل شده‌است و به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاحات برای تفکیک هزینه‌ها و مسئولیت‌ها بین فروشنده و خریدار استفاده می‌شود.اینکوترمز به مسائل مرتبط با حمل کالا از فروشنده به خریدار پاسخ می‌دهد. مسائلی شامل حمل کالاها، ترخیص کالا، واردات و صادرات کالاها، اینکه چه کسی مسئول پرداخت می‌باشد و اینکه ریسک جابجایی و انتقال کالا ( ریسک ناشی از صدمه دیدن یا از بین رفتن کالا ) در مراحل مختلف حمل بر عهده چه کسی می‌باشد.

اسلاید 3:  اینکوترمز توسط اتاق بازرگانی بین المللی ((International Chamber Of Commerc )) تهیه و تدوین شده‌است.مقررات اینکوترمز اولین بار در سال 1936 تهیه و از سال 1980 به بعد هر ده سال یکبار توسط کارشناسان و صاحبنظران تجارت بین المللی مورد تجدید و بازنگری قرار گرفته است.

اسلاید 4: طرف های درگیر در تجارت بین الملل

اسلاید 5: ساختار اینکوترمزمقررات اینکوترمز عبارت از اصطلاحاتی سه حرفی که مشخص می کند کدام یک از طرفین قرارداد فروش ، وظیفه حمل یا بیمه نامه را دارد یا اینکه فروشنده چه وقت کالا را تحویل خریدار می دهد و کدام طرف مسئول پرداخت چه هزینه هایی است .به هر حال اینکوترمز قیمت کالا و یا نحوه پرداخت وجه را بیان نمی کند . همچنین مطلبی در مورد انتقال مالکیت با نتایج ناشی از نقض قرارداد را نمی گوید.

اسلاید 6: 1گروه E مخفف اصطلاح Ex Worksدر این نوع روش فروشنده باید کالا را در محل کار خود یا محلتعیین شده دیگری ( کارگاه، انبار، کارخانه و.... ) در اختیار خریدار قرار دهد. تحویل کالا توسط فروشنده نه نیازی به بارگیری آن بر روی وسیله حمل دارد و نه ترخیص کالا برای صدور. باید محل تحویل کالا را به روشن ترین شکل ممکن مشخص کنند زیرا که همه هزینه ها و ریسک ها تا آن نقطه به عهده فروشنده است.تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ:و پس از تحویل ، کلیه هزینه‌ها، اعم از بارگیری، حمل‌ونقل، بیمه، گمرک و ریسک خرابی کالا برعهده خریدار است.

اسلاید 7:

اسلاید 8: 2گروه Fتحویل به حمل کننده :این اصطلاح بدون در نظر گرفتن نوع حمل بکار برده می شود وممکن است در مواردی که از چندین نوع حمل استفاده می شود نیزکاربرد داشته باشد.تحویل به حمل کننده به این معنی است که فروشده باید کالا را در محل کار یا محل تعیین شده دیگری که توسط خریدارمعرفی شده تحویل دهد. در این اصطلاح فروشنده وظیفه ای برای ترخیص کالا برای ورود، پرداخت عوارض واردات یا انجام تشریفات گمرکی برای ورود کالا ندارد.

40,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید