کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

آشنایی با کاشت گیاه زنجبیل در خانه و معرفی خواص دارویی آن

tolide-zanjebil

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با کاشت گیاه زنجبیل در خانه و معرفی خواص دارویی آن”

آشنایی با کاشت گیاه زنجبیل در خانه و معرفی خواص دارویی آن

اسلاید 1: کاشت گیاه دارویی زنجبیل و آشنایی با خواص دارویی آنتهیه کننده : مهندس عزیز حیاتی دانشجوی دکتری زراعت تخصص :گیاهان داروییEmail:hayati265@yahoo.com1399

اسلاید 2: تصویر گیاه زنجبیل

اسلاید 3: عکس ریزوم زنجبیل

اسلاید 4: مشخصات گیاه زنجبیل از گیاه زرد رنگی که دارای رگه های بنفش است به دست می آید که در حقیقت زنجبیل ساقه ی زیرزمینی این گیاه است.نام های دیگر: زنجفیل، شنگویر، چلر، راش، راسن، راس هندی، گرم دارو، زیکژیبریس، ژنگویرنام فارسی: زنجبیلتیره : پام Peaeنام انگلیسی : Gingerنام علمی : Zingiber officinaleزنجبیل یک گیاه چینی و هندی است. در این کشورها این گیاه در طول بیشتر از ۴۰۰۰ سال در پخت و پز غذا مصرف دارد. از آنجا که، مردم علاقه وافری به طعم تند و بوی معطر آن داشته‌اند و همچنین برای درمان دردهای معده مفید بوده است در اکثر نقاط آن را کشت داده‌اند. ریشه این گیاه در درمان سرگیجه، تعریق، تهوع و استفراغ ناشی از بیماری‌های حرکتی یا دریازدگی موثر است.

اسلاید 5: . ( گیاهان این تیره بیشتر در نواحی گرم قاره های آسیا، اروپا و آفریقا پراکنده اند، تعداد کمی از آنها در آمریکا یافت می شود. گیاهانی علفی و چند ساله که ساقه ی هوایی آنها از غده های زیرزمینی ضخیم و گوشتدار آن جوانه می زند.برگهایی با پهنک نسبتا بزرگ و منتهی به غلاف دارند. گل های آنها غالبا بسیار زیبا، نر – ماده و به ندرت بر ۲ نوع نر و ماده واقع در کنار براکت‌های معمولا رنگین و مجتمع به صورت سنبله یا به ندرت خوشه اند.)ساقه های هوایی آن باریک و به شکل نی که از غده های زیرزمینی و یا ریزوم ضخیم و گوشت دار منشا می گیرد.ساقه های زیرزمینی، غده ای، گوشتدار، ضخیم و قهوه‌ای روشن است. از آنجا که این گیاه نوعی گیاه زیرزمینی است لذا ساقه ی ریشه دار (ریزوم) این گیاه بخشی از ساقه ی اصلی است.در سطح زمین ساقه های ۳۰ سانتی با برگ‌های طولانی، باریک و سبز قرار دارد. برگ‌های آن با پهنک نسبتا بزرگ، سرنیزه‌ای و منتهی به غلاف است.

اسلاید 6: . این غلاف‌ها معمولا طول ساقه ها را مانند گیاهان تیره موز به طور کامل فرا می گیرند.گل‌های آن سبز مایل به زرد با لبه‌ای ارغوانی و لکه های کرم رنگ، گل آذین، مخروطی شکل، کوچک و سنبله‌ای متراکم است که در تابستان از ساقه بیرون میزند.غالبا بسیار زیبا، نر – ماده و به ندرت بر ۲ نوع نر و ماده واقع در کنار براکت‌های معمولا رنگین و مجتمع به صورت سنبله یا به ندرت خوشه ای هستند.میوه ی آنها متفاوت و ممکن است پوشینه و محتوی دانه های زایده دار و یا سته و یا به اشکال دیگر باشد.گونه های مهم این تیره عبارتند از: Globa ،Curcuma ،Amomum ،Zingiber ،Alpinia این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است و بیشتر در نواحی گرم قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا پراکنده است، به طوری که فقط تعداد کمی از آنها در آمریکا یافت می شود. هند و مالزی بیش از نقاط دیگر دارای این گیاهان است.

اسلاید 7: قسمت های مورد استفادهقسمت مورد استفاده گیاه، ساقه ی متورم شده زیرزمینی آن است. گوشت ریشه زیرزمینی زنجبیل ممکن است زرد، سفید یا قرمز باشد که این بستگی به نوع آن دارد. پوست آن مایل به قهوه‌ای است و بسته به این که گیاه بالغ برداشت شده یا جوان، پوست ممکن است ضخیم یا نازک باشد. ساقه ی زیرزمینی زنجبیل سفت است و بافت مخطط دارد و طعم آن معطر، تند و گرم است.

16,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید