پزشکی و سلامت طب سنتی

آشنایی با گیاهان دارویی موثر بر پوست و زیبایی

giahan-darooei-baraye-poost

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با گیاهان دارویی موثر بر پوست و زیبایی”

آشنایی با گیاهان دارویی موثر بر پوست و زیبایی

اسلاید 1: .

اسلاید 2: بسمه تعالیگیاهان دارویی موثر بر پوست و زیباییتهیه کننده : مهندس عزیز حیاتی دانشجوی دکتری کشاورزی تخصص گیاهان دارویی Email:hayati265@yahoo.comهمراه:09177518145 1398

اسلاید 3: گیاهان دارویی موثر برای پوست انسان همیشه برای زیبایی پوست و چهره خود و همچنین برای درمان بیماری های پوستی به دنبال بهترین راه ها و درمان های ممکن بوده و روش های مختلف را به کار برده است. در یکصد سال گذشته گیاهان نقش تعیین کننده ای در درمان بیماری ها از جمله بیماری های پوستی ایفا می کردند اما با پیدایش داروهای شیمایی و صناعی به تدریج نقش آنها کم رنگ شد و آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی به طور وسیعی کاربرد پیدا کردند.   در سال های اخیر به خاطر رویکرد مجدد مردم به مصرف داروهای گیاهی و عوارض جانبی کمتر آنها، تعادل مصرف به نفع داروهای گیاهی در حال رقم خوردن است. پژوهش ها نشان می دهند که بعضی از گیاهان در جلوگیری از ریزش مو تاثیر دارند. البته بیشتر این پژوهش ها روی جمعیت کمی انجام شده اند؛ بنابراین نمی توان درباره این نتایج نظر قطعی داد. طب سنتی یک طب کل نگر است. در مورد ریزش مو اولین قدم تشخیص علت بیماری است و دقیقا بر اساس تشخیص، درمان های متفاوتی اعمال می شود ولی از دیدگاه طب سنتی یکی از عواملی که در رویش مو اهمیت دارد، تغذیه است. اصلاح رژیم غذایی می تواند در رویش و استحکام مو موثر باشد.

اسلاید 4: نقش گیاهان در بهبود پوستدر مورد نقش گیاهان دارویی در بهبود پوست بر اساس مطالعه مروری چاپ شده در سال 92 در مجله پوست و زیبایی دانشگاه تهران، تعدادی گیاه که در درمان بیماری های پوستی نقش چشمگیر دارند، انتخاب و بررسی شدند.   پوست یکی از قسمت های حساس بدن بوده و نگهداری از آن در زیبایی انسان موثر است. فرآورده های گیاهی نسبت به مواد شیمایی عوارض کمی داشته و اثرات فارماکولوژیک موثری بر پوست دارند و از آنها در تهیه فرآورده های دارویی و آرایشی استفاده می شود.

اسلاید 5: گیاه لوئه ورا

اسلاید 6: * آلوئه ورااز جمله این گیاهان آلوئه ورا است. گیاه آلوئه ورا یا صبر زرد به مدت 2000 سال مورد استفاده قرار گرفته و از 300 سال قبل از میلاد مسیح به صورت سنتی مصرف می شد. در ایالات متحده از این گیاه برای درمان زخم های ناشی از سوختگی و مشکلات پوستی مثل انواع زخم ها، آکنه، تبخال، گال، پسوریازیس و برخی تومورهای پوستی استفاده می شد.   ژل آلوئه ورا تحریک کننده پوست بوده و به رشد سلول های جدید کمک می کند. از طرفی آلوئه ورا التیام بخش، ضد قارچ، ضد باکتری، خنک کننده و طراوت زا و همچنین مرطوب کننده ای منحصر به فرد می باشد. آلوئه ورا پوست را در مقابل اثر تابش آفتاب و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و در درمان ترک های پوستی و خشکی پوست موثر است.

اسلاید 7: آووکادو

اسلاید 8: * آووکادوگیاه آووکادو (Avocado) سرشار از ویتامین E، بتاکاروتن، ویتامین D، پروتئین، اسیتین و اسیدهای چرب است و روغن آن به علت دارا بودن «ویتامین A» کاربرد زیادی در مواد آرایشی دارد. به صورت مجزا یا مخلوط با روغن کنجد برای تهیه کرم های مختلف مخصوص پوست های خشک به کار می رود.   همچنین آووکادو را می توان برای جلوگیری از چروک پوست به کار برد. آووکادو برای کاهش آسیب ناشی از التهاب پوست و اشعه ماوراء بنفش نیز کاربرد دارد، همچنین در حفاظت پوست در برابر آفتاب نقش زیادی دارد.

اسلاید 9: اکالیپتوس

اسلاید 10: * اکالیپتوس: اکالیپتوس (Eucalyptus) گیاه دیگری است که دارای تنوعی از فلوروگلوسینوال و تانن ها می باشد. اسانس اکالیپتوس یک ترکیب ضد التهابی، ضد قارچ، ضد باکتری، ضعیف کننده و ضد ویروس است و هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، در بهبود خونرسانی موثر است.  

اسلاید 11: * سوسن:سوسن سفید) پیاز سوسن برای جلوگیری از بروز چروک به کار می رود

اسلاید 12: چای: در طب سنتی از روغن درخت چای به عنوان داروی التیام بخش و ترمیم کننده زخم استفاده می کنند که ضد قارچ و ضد عفونی کننده است و جهت ماساژ پوست های معمولی و خشک مناسب است. این گیاه در تهیه لوازم آرایشی کاربرد دارد. از طرفی عصاره چای سبز دارای اثرات آنتی اکسیدان، مرطوب کننده، نرم کننده و ضد چروک است. چای سبز پوست را در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و ضد پیروی پوست است. همچنین چای سبز و چای سفید نقش حفاظتی و موثری برای پوست در مقابل آفتاب دارند.

اسلاید 13: درخت چایی سبز

اسلاید 14: دم اسب: در طب سنتی به علت دارا بودن سیلیس آزاد، دارویی موثر در درمان زخم ها به شمار می رود. دم کرده دم اسب پوست بدن را تمیز، خستگی را برطرف و از پیری زودرس و شلی پوست جلوگیری می کند. همچنین این گیاه در بالا بردن خاصیت ارتجاعی و مقاومت پوست نقش دارد و می تواند در موارد مرگ سلولی، اثر درانی ترمیمی در بافت ایجاد کند.

اسلاید 15: گیاه دارویی دم اسب

اسلاید 16: کاکائو: دارای فعالیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب می باشد. ماده اولیه بسیاری از کرم هاست و به عنوان پاک کننده استفاده می شود. از طرفی خوردن کاکائو می تواند پوست را در مقابل اشعه ماوراء بنفش حفاظت کند. همچنین کاکائو بر بهبود زخم تاثیر فراوانی دارد

اسلاید 17: درخت کاکائو

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید