پزشکی و سلامت طب سنتی

آیا سودا بد است؟

soda_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آیا سودا بد است؟”

آیا سودا بد است؟

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: آیا «سودا» بد است؟

اسلاید 3: برپایۀ دیدگاه حکیمان و پزشکان کهن در یونان و ایران و سرزمینهای اسلامی، از هر غذایی که می خوریم چهار نوع فرآورده در کبد قابل تولید است. این فرآورده ها در چند وجه با هم متفاوت اند که می توان آنها را در وجوه زیر جستجو کرد:1. تفاوت در قوام آنها و دیگر ویژگی های ظاهری مانند رنگ، بو ، و مزۀ آنها2. تفاوت در عملکردها و اثرات اختصاصی آنها بر روی بدن شامل اثرات کیفیتی و مزاجی، و اثرات مربوط به تولید ساختارها و بافتهای بدنی

اسلاید 4: حکما این چهار نوع فرآورده را «خلط» نامیده اند و به نامهای «دم (خون)، بلغم، صفرا، و سودا» معرفی کرده اند که در زبان انگلیسی به نامهای Blood, Phlegm,Yellow bile, Black bile موسوم شده اند.از همۀ غذاها همۀ این چهار خلط پدید می آید، زیرا در ترکیب همۀ غذاها اجزای آبی، خاکی، هوایی، و آتشی وجود دارند و این اجزاء پس از شکسته شدن غذاها در هضم معدی و کبدی، در ترکیبی دوباره با هم به پیدایش اخلاط می انجامند.

اسلاید 5: چون غذاها در ترکیب اجزای عنصری با هم یکسان نیستند، خلطهای حاصل از آنها نیز با هم یکسان نیست.بنابراین از بعضی غذاها خلط خون بیشتری می تواند تولید شود و از برخی دیگر بلغم یا صفرا یا سودای بیشتری قابل تولید است.

اسلاید 6: نکته این است که یک بدن سالم در حالت اعتدال به همۀ این اخلاط نیازمند است زیرا اعضای مفرد بدن (مانند عصب، غضروف، گوشت، چربی، استخوان...) از این اخلاط ساخته می شوند و هریک در ترکیب خود به مقادیر متفاوتی از این اخلاط نیازمند هستند.

اسلاید 7: به رای حکما، گوشت عمدتاً از خلط دم ساخته می شود و از آن تغذیه می کند، و استخوان عمدتاً از خلط سودا بهره می گیرد.بنابراین همان قدر که خلط دم برای حفظ بافت گوشت ضروری است، خلط سودا هم برای حفظ استخوان و ساختارهای دیگری مانند دندان، وتر، رباط، و دیوارۀ سلولها ضروری است.

اسلاید 8: اگر سودا در کار نبود ما جزو نرم تنان بودیم و بر زمین می لغزیدیم!!!خلط سودا در زیست ما مهم و ضروری است، ولی نوشتارها و گفتارهای ناقص و شتابزدۀ برخی شیفتگان ناآگاه و بیسواد آن را نزد مردم، به صورت یک مادۀ تباه و بیماری زا نشان داده است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید