otagh-amal-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اتاق عمل”

اتاق عمل

اسلاید 1: به نام خداوند تسکین بخش آلام بیماران

اسلاید 2:

اسلاید 3: جلسه اول:تاريخچه جراحی ساختمان و تشکيلات اطاق عمل شرايط فيزيکی اطاق عملو اهداف انجام اعمال جراحی

اسلاید 4: گذری بر تاريخچه جراحیدر ادوار پيش از تاريخ، اعمال جراحی با وسايلی چون سنگ های سخت و لبه دار که به شکل چاقو يا همانند آن تراشيده می شدند انجام می پذيرفت، گفتنی است که از اين وسيـله برای سوراخ کردن جمجمه نيز استـفاده می کردند تا بدين وسیله روح شيطانی را از بدن بيمار به در آورند. در خلال قرون وسطی، پيشرفت قابل توجهی در کار جراحی گزارش نشده است.

اسلاید 5: در قرن 14 ميلادی، برای بند آوردن خونريزی به عوض ليگاتور از آهن داغ و سوزاندن محل خونريزی استفاده می کردند.در قرن 16، آمبروزپار از جراحان ارتش فرانسه توانست ارزش ليگاتور و موارد استفاده از آن را نشان دهد.در قرن 19، پديد آمدن کانون های عفونی در محل زخمـهای جراحی امری معمول و متعارف به شمار می آمد.

اسلاید 6: لوئی پاستور شيمی دان و ميکروب شناس مشهور فرانسوی، زحمات فراوانی را جهت کشف و شناخت ميکروب ها وعلل بروز بيماری های عفونی متحمل شد. وی سرانجام این نکته را به اثبات رساند که حرارت می تواند ميکروبها را بکشد و خود عاملی برای سترون و ضد عفونی کردن به شمار می رود.

اسلاید 7: ليستر جراح انگليسی، در سال 1867 توفيق یافت تا با بکار بردن اسيد کربوليک خطر بروز عفونت ها را ازبین ببرد.رابرت کخ پزشک نامدار و پر تلاش آلمانی در سال 1878 دريافت که هر بيماری به سبب ميکروب خاصی پديد می آيد. وی توانست عامل بيماری سل را کشف کند. به کار گرفتن ماسک در اطاق عمل برای نخستين بار از سال 1897 آغاز شد

اسلاید 8: ويليام هال ستد جراح، عقيده داشت که در اعمال جراحی، بايد دقت، صحت و اطمينان را جانشين شتاب زدگی کرد. اين نظريه، بعدها راه پیشرفت جراحی های دقيق تری چون جراحی قلب، مغز و اخيراً پيوند اعضاء را هموار کرد. وی عقيده داشت که بند آوردن خونريزی در عمل جراحی، می بايد به صورت کامل انجام گيرد هر چند که مدت اين کار به درازا کشد.

اسلاید 9: دو عامل عفونت و خونريزی که از عوامل بازدارنده، و حتی مرگ آفرين اعمال جراحی بودند که به برکت تلاشهای پی گيرانه دانشمندان، مغلوب شدند.

اسلاید 10: ساختمان و تشکیلات اطاق عمل هدف اصلی در تمامی اين طرحها افزايش هر چه بيشتر ايمنی بيمار و کارکنان اطاق عمل است.

اسلاید 11: ويژگی های کلی و عمومی اطاق های عمل اطاق های عمل بايد بگونه ای طراحی و بنا شوند که از سوئی، انتشار عفونت به داخل حوزه عمل جراحی را مانع شوند.از سوی ديگر، سرايت عفونت از اين اطاق ها، به بخش های ديگر بيمارستان را جلوگيری نمايند.معمولاً در قسمت هاي پر رفت و آمد يا وجود جريان هوای سريع و کوران، مناسب برای ساختن اطاق عمل نمی باشد.

اسلاید 12: در گذشته، اطاق های عمل را در فوقانی ترين طبقه ساختمان بنا میشد. که به سبب تابش نور خورشيد و تاثیر بر حرارت تنظيم شدهٌ اطـاق و افزایش درجه حرارت داخل اطاق عمل می شد از این کار خودداری گردید.امروزه سعی می شود که اطاق عمل در طبقات زيرين و مجهز به تهويه مناسب بنا گردد تا بتوان بيماران را به طور سريع و بدون اشکال به آنجا منتقل نمود.

اسلاید 13: همچنين باید اطاق عمل تا حد امکان به ساير قسمت های بيمارستان نظير بخش های آزمایشگاه، عکسبرداری، مرکز استریل، اطاق بهبودی، و بخش های جراحی و مراقبت های ويژه نزديک باشد هنگام طراحی ساختمان اطاق عمل، لازم است برای قسمت های تميز و آلوده اطاق عمل، محل های جداگانه و مشخصی در نظر گرفته شود.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید