علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، تالیف محمد داودی

akhlaghe_eslami_mabani_va_mafahim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. خیلی خوبه

    این پاورپونت کامل هسته چون جزوه که من هنوزنگرفتم۵۷صفحه است ومیگم اگه پاورپونت کامله من دیگه جزوه رونگیرم

نظر خود را بنویسید

اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم، تالیف محمد داودی

اسلاید 1: اخلاق اسلامی،مبانی و مفاهیم

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 3: منبع درسیداودی، محمد،اخلاق اسلامی ،مبانی و مفاهیم،دفتر نشر معارف، چاپ41،قم،1391

اسلاید 4: مدرسمحمد سرگلزائی*دکترای الهیات ادیان و عرفان*تدریس در دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد اسلامی و مراکز آموزش عقیدتی وزارت دفاع از سال 1381*شماره تماس:09122038179@mana_marefat* کانال طلا گرام

اسلاید 5: کلیات

اسلاید 6: اهمیت و ضرورت اخلاقدانشمندان مسلمان، علم اخلاق را برترین علم یا یکی از برترین علوم می دانند.از این روبه دانشجویان توصیه می کنند که پیش از فراگیری هر علمی، به فراگیری علم اخلاق بپر دازند.

اسلاید 7: علم اخلاق در بیان ابن مسکویهعلم اخلاق از همه علوم برتر است و به نیکو کردن رفتار انسان از آن جهت که انسان است می پردازد.تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق، ص55

اسلاید 8: دلایل اولویت علم اخلاق 1-روح انسان مانند جسمش سلامت و بیماری دارد و سلامت آن در گرو اخلاق است.(فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا . بقره10.)2-توانائی تشخیص خوب از بد و زشت از زیبا، ناشی از سلامت روحی انسان و پاکی از آلودگیهاست.

اسلاید 9: 3-آرامش روانی انسان در زندگی در گرو سلامت روحی است.4- نشاط و شادابی زندگی اجتماعی انسان تحت تاثیر اخلاقی زیستن اوست.

اسلاید 10: ماموریت اصلی پیامبر ص اخلاق است....یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه.(جمعه 2)انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق.وانک لعلی خلق عظیم.(قلم 4)

اسلاید 11: نمونه های اخلاق عظیم پیامبرص1-گذشت عظیم در فتح مکه2-آزاد کردن دختر حاتم طائی به سبب اخلاق پدر

اسلاید 12: تعریف علم اخلاقاز نظر لغوی اخلاق جمع خلق یا کیفیتی در سیرت و احوال باطنی انسان است بر خلاف خلق که مربوط به صورت و کیفیات ظاهری آدمی است.

اسلاید 13: از نظر اصطلاحی،علم اخلاق علمی است که صفات نفسانی خوب و بد یا فضائل و رذائل و اعمال و رفتار اختیاری خوب و بد و نیز شیوه کسب جنبه های مثبت و دوری از جنبه های منفی را بیان میکند.

اسلاید 14: رابطه علم اخلاق با علم حقوق1- هردو از علوم عملی هستند و بایدها و نبایدها را بازگو میکنند.2-دستاورد علم حقوق که قانون است ضمانت اجرای بیرونی دارد ولی قواعد اخلاقی ضمانت اجرای بیرونی ندارد و اجرای آن بر عهده وجدان اخلاقی است.

اسلاید 15: 3-علم حقوق روابط و رفتارهای اجتماعی مردم را نظم می بخشد ولی اخلاق به تنظیم همه رفتارهای فردی و اجتماعی در ارتباط با خود و خدا و دیگران می پردازد.

اسلاید 16: 4- هدف نهائی اخلاق آن است که انسان را به کمال شایسته انسانی برساند اما حقوق تنها به دنبال منافع و مصالح دنیوی افراد جامعه هست و به مصالح معنوی کاری ندارد.

اسلاید 17: رابطه علم اخلاق و فلسفه اخلاقعلم اخلاق به بایدها و نبایدهای اخلاقی میپردازد اما فلسفه اخلاق به بررسی پیش فرض ها یا هست ها و نیست های اخلاق(توصیف) و تبیین مفاهیمی چون خوب و بد و زشت و زیبا اخلاق می پردازد.

اسلاید 18: رابطه علم اخلاق و تعلیم و تربیتاخلاق جزئی از تعلیم و تربیت است که فقط به رشد اخلاقی توجه دارد اما در تعلیم و تربیت به رشد همه جنبه های جسمی ،روحی، علمی،فنی،حرفه ای ،عاطفی ، هنری و .... توجه میگردد.

اسلاید 19: رابطه علم اخلاق و روان شناسیروانشناسی به مطالعه رفتارهای انسان و انگیزه های آن و نحوه حل مشکلات رفتاری در همه ابعاد وجودی انسان از قبیل ابعاد اخلاقی ، دینی،عاطفی و زیستی و غیره میپردازد .روانشناسی هم شامل شناخت هست ها و نیست ها و هم بایدها و نبایدها ست ولی در اخلاق فقط به بعد اخلاقی انسان و بایدها و نبایدهای اخلاقی توجه میشودبنا بر این قلمرو روانشناسی وسیع تر از اخلاق است.

اسلاید 20: ابعاد نیاز اخلاق به روان شناسی 1- شناخت ابعاد وجودی و قوای انسان و چگونگی رفتار او.2-شناخت راه های موثر برای ایجاد صفات پسندیده و رهائی از صفات ناپسند

35,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید