Edrak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ادراک”

ادراک

اسلاید 1: Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.20101

اسلاید 2: 9. مدیریت تعارض و مذاکره10. مدیریت نگرش ها و ارزش ها11. مدیریت خلاقیت و نوآوری12. مدیریت فرهنگ سازمانی13. مدیریت رفتار سیاسی (نفوذ ، قدرت)14. مدیریت یادگیری در سازمانسرفصل مطالب Content /outline2. احساسات : هوش عاطفی و چرخه زیستی 3. انگیزش : نظریه های انگیزشی4. شخصیت 4_ 1 . ادراک 5. ارتباطات : توسعه مهارت برقراری ارتباط6. رهبری : توسعه مهارت رهبری7. استرس : مدیریت فشار عصبی و تحلیل رفتگی8. گروه ها و تیم ها1. مقدمه : رفتار سازمانی و ماهیت آنAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.20102

اسلاید 3: 3فرآیندهای شناختیفرآیند شناختی شامل راه هایی می شود که انسان به پردازش اطلاعات در مورد جهان طبیعی یا اجتماعی می پردازد . Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010در رفتار سازمانی ادراک اهمیت دارد .

اسلاید 4: 4تعریف ادراک (Perception)یک فرآیند شناختی پیچیده و بیانگر تصویر منحصر به فرد (الزاماً منطبق با واقعیت نیست) هر کس از جهان پیرامونی است . ادراک ، ماحصل پردازش اطلاعات است . ادراک اکتسابی است و افراد با تجربیات متفاوت ، جهان پیرامونی را متفاوت ادراک می کنند . ادراک وسیع تر و پیچیده تر از حس است . Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 5: 5 رفتار ها ، احساسات و پیامدها) Aftermath,Emotions, and Behavior(سازماندهی و تفسیر(اطلاعات))Organization and Interpretation(محرک های محیطی(درون سازمانی ، برون سازمانی))Environmental Stimuli( لامسه)Feeling (شنوایی)Hearing(بینایی)Seeing(بویایی)Smelling(چشایی)Tasting(سیستم ادراکAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010عده ای برای حس ششم (شهود) هم اعتبارقائل اند. انتخاب( selection)

اسلاید 6: 6سوال : بررسی وضعیت کمبود غذا لطفا نظر صادقانه خود را در مورد راه حل کمبود غذا در سایر نقاط جهان بیان کنید ؟”بررسی شکست بزرگی بود ... چون :1. در آفریقا نمی دانستند غذا چه معنی می دهد. 2. در شرق اروپا نمی دانستند صادقانه چه معنی می دهد. 3. در غرب اروپا نمی دانستند کمبود چه معنی می دهد. 4. در چین نمی دانستند نظر چه معنی می دهد. 5. در خاور میانه نمی دانستند راه حل چه معنی می دهد. 6. در امریکا جنوبی نمی دانستند لطفا چه معنی می دهد. 7. در ایالات متحده آمریکا نمی دانستند سایر نقاط جهان ” چه معنی می دهد .یک نظرسنجی در سراسر جهان توسط سازمان ملل انجام شد:Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 7: 7ویژگی های ادراک کننده (درونی)1. ارزشها و نگرش ها 2. شخصیت 3. انگیزش4. تجربهویژگی های ادراک کننده (بیرونی)1. زیبایی ساختاری2. شدت3. اندازه 4. تباین با زمینه5. تکرار6. حرکت و تغییر 7. جدید بودن و آشناییادراکویژگی های وضعیت1. فرهنگ2. محیط فیزیکیمدل ادراک اجتماعیعوامل درونی و بیرونی که موجب جلب توجه ما می شوند ، انتخاب ادراکی را تحت تأیر قرار می دهند .Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 8: 8ویژگی های ادراک شونده (درونی)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 9: 9ویژگی های ادراک کننده (بیرونی)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 10: 10ویژگی های ادراک شونده (بیرونی)زیبایی های وجودزیبایی های کمبودانسان هایی که غنای درونی کمتر و به تبع آن خودباوری پایین تری دارند ، تلاشهای بیشتری در جهت آرایش و ظاهر سازی انجام می دهند . (عمل بینی)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 11: 11ویژگی های ادراک شونده (بیرونی)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 12: 12ویژگی های ادراک شونده (بیرونی)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 13: 13ویژگی های ادراک شونده (بیرونی)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 14: 14آنچه در واقعیت اتفاق افتاده استAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 15: 15ایتالیایی هاAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 16: 16فرانسوی هاAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 17: 17ژاپنی هاAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 18: 18انتخاب ادراکی و سازمان ادراکیانتخاب ادراکی : عوامل درونی و بیرونی که توجه فرد را جلب میکنند تبیین می کند .سازمان ادراکی : فرآیند شناختی شامل راه هایی می شود که انسان به پردازش اطلاعات در مورد جهان طبیعی یا اجتماعی می پردازد . Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 19: 19اصول سازمان ادراکیاصول سازمان ادراکیمجاورت : محرک هایی که از نظر زمانی یا مکانی در نزدیکی هم قرار دارند.(تیم ها ، شکایت مشتری از کالا و بهبود کالا در همان زمان)مشابهت:محرک های مشابه در قالب یک گروه دسته بندی می شوند.(کارگرانی که لباس مشابه می پوشند در یک گروه جای می گیرند. )تکمیل:فرآیند ادراکی افراد خود به خود اجزای ناقص را تکمیل می کند . البته اثر معکوس این پدیده باعث می شود افراد به خاطر اجزاء کل را نبینند . (درختان که مانع دیدن جنگل می شوند)استمرار:شخص تمایل دارد که امتداد و استمرار یک محرک موجود را ببیند.Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 20: 20خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 21: 21خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریادراک کلیشه ایمشکلات کلیشه ها1. کلیشه ها ممکن است مبنایی برای تعصب و تبعیض قرار گیرند.2. باعث می شوند که اطلاعات ناسازگار با آنها ، یا نادیده گرفته شوند و یا تفسیر به مقصود شوند .3. ادراک از خود را در افراد تحت تأثیر قرار می دهند . زن = مشاغل مهندسیساز و کارهای کاهش آثار تفکر کلیشه ایتنوع آموزی : حساسیت منفی نسبت به اقلیت های نژادی ، مذهبی ، جنسی و قومی را برطرف و به اصالت انسانی همه انسان ها تأکید می کند .نظریه تماس : این نظریه مطرح می کند که هر چقدر تعامل ما با یک فرد بیشتر شود ، اثر کلیشه ها در شناخت و درک وی کمتر می شود .اثر هاله ای(Halo Effect)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 22: 22خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریفرافکنی(Projection)اثر منسانی(Similar-to-me)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 23: 23خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریاثر مقایسه ای(Contrast effect)تشدید تعهد(Escalation of Commitment)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 24: 24خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریتمایل به تأیید (Tendency to Confirmation)تکیه گاه – تعدیل(َAnchoring Adjustment Bias)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 25: 25خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریخطای دسترسی و اثر قالب بندی(Framing)خطای نمونه یا نماینده(َRepresentative Bias)NBA : هدف سیاه پوست هاMBA : هدف سفید پوست هاAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 26: 26خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریخطای شانس - خرافات(Chance-Superstition Error)توهم یا خطای پس گویی(َHindsight Bias or Illusion)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 27: 27خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریاثر تقدم و تأخر(Primacy and Latency Effect)اثر ملایمت و تمرکز به مرکزیت(َCentral Ten Dency)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 28: 28خطاها و تعصبات ادراکی متداول در تصمیم گیریاثر گالاتیا و اثر پیگمالیون(Pygmalion EffectAnd Galatea Effct)اثر گلِم(َGolem Effect)Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 29: 29ده راه برای نهادی کردن اثر پیگمالیون در سازمانAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 30: 30وابستگی ادراک به زمینه و جایگاه Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010« هشت قدم به عقب بروید و دوباره به تصویر بنگرید »فیلیپ جی .شینز و اولیوا از دانشگاه گلاسکو در صددند به ما نشان دهند که آنچه فرد ادراک می کند به جایگاه وی بستگی دارد .

اسلاید 31: 31نظریه اسنادنظریه اسناد به فرد کمک می کند که عمل رفتار خود و دیگران را دریابد . به عقیده کلی انسان ها پس از این که اطلاعاتی در مورد سه بعد رفتار یعنی اجماع ، تمایز ، ثبات به دست آوردن اسناد علّی را انجام می دهند و علل رفتاری را مشخص می کنند .Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 32: 32مدل اسناد وینر(Weiner) پیامدهای روانیپیامدهای رفتاریعلت یابیارزیابیAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 33: 33اجماع زیادعوامل بیرونیتمایز زیادثبات کماجماع کمعوامل درونیتمایز کمثبات زیادمدل اسناد کلیAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 34: 34خطاهای اسنادAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 35: 35مدیریت تصویر سازی (تأثیر گذاری)تصویر سازی فرآیندی است که فرد آگاهانه می کوشد ادراکات دیگران را از خودش شکل داده ، کنترل یا مدیریت کند . از دو نوع استراتژی استفاده می کند : استراتژی کاهش : طی آن نقش و مسئولیت خود را در وقایع و نتایج منفی کمتر از حد واقعی نشان میدهند .استراتژی افزایش : در آن مسئولیت خود را در نتایج مثبت بیش از حد واقعی جلوه میدهد .Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 36: 36استراتژی های کاهشAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 37: 37استراتژی های افزایشAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 38: 38استراتژی های کاهش و افزایشAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 39: 39روش هایی برای بهبود ادراک : شناخت خود » پنجره جو - هریناحیه 2کورناحیه 1 بازناحیه 4ناشناختهناحیه 3پنهانAdvanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010بازخورناشناخته برای خودشناخته شده برای خودشناخته شده برای دیگرانناشناخته برای دیگرانافشا (خودگشودگی)SRPs

اسلاید 40: 40روش هایی برای بهبود ادراک : همدلی با دیگرانهمدلی به درک و حساسیت فرد به احساسات، ادراکات و شرایط دیگران دلالت دارد و دارای مؤلفه شناختی و احساسی است . مؤلفه شناختی : به درک وضعیت افراد دیگر دلالت دارد .مؤلفه احساسی : به تجربه احساسات مشابه با دیگری تأکید می کند .Advanced Organizational Behavior ManagementDr.Varzeshkar Ahmad.2010

اسلاید 41: و صلی الله علی محمد و آل محمداللهم صلی علی محمد و آل محمد 41

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید