پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

ارتقای سلامت کودک سن مدرسه و خانواده

parasraari-koodak-saalem

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتقای سلامت کودک سن مدرسه و خانواده”

ارتقای سلامت کودک سن مدرسه و خانواده

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: پرستاری کودک سالم ارتقای سلامت کودک سن مدرسه و خانواده

اسلاید 3: دوره نوباوگی(سن مدرسه) این دوره گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال را در بر گرفته و مهمترین رویداد آن ورود کودک به مدرسه است.وزن: هر سال حدود 5/۲ تا سه کیلو گرم افزایش در وزن ایجاد می شود. در ۶ سالگی متوسط وزن حدود ۲۱ کیلوگرم و در ۱۲ سالگی ۴۰ کیلو گرم است. در 6سالگی وزن پسرها بیش از دخترها بوده و در ۹ سالگی برعکس خواهد بود.

اسلاید 4: قد:هر سال حدود پنج و نیم سانتیمتر افزایش می یابد. یک پسر ۶ ساله حدود دو و نیم سانتی‌متر بلندتر از یک دختر در همان سن است. در ۹ سالگی افزایش قد در هر سال بین دختر ها بیش از پسرهاست به طوری که در ۱۲ سالگی دخترها ۲ و نیم سانتی‌متر بلندتر از پسرها خواهند بود. تناسب بدن: کودک سن مدرسه ساق های بلند داشته و مرکز قد به صورت یکنواخت از جهت ناف به پایین حرکت کرده رشد صورت از سایر قسمتهای جمجمه سریع تر میزان رشد تنه و اندام های انتهایی نسبت به رشد سر بیشتر کاهش میزان عفونت های گوش به دلیل مستقیم تر شدن شیپور استاش و حرکت آن به سمت پایین

اسلاید 5: تکامل دستگاه های مختلف: ظرفیت مثانه: گرچه ظرفیت مثانه در افراد مختلف متفاوت است ولی به طور کلی در پسران کمتر از دختران می باشد .تخلیه مثانه بستگی به درجه حرارت رطوبت، زمان و ساعت و نیز مقدار مایعات دریافتی و شرایط روحی دارد قلب و عروق :رشد قلب آرام تر بوده و اندازه آن در مقایسه با سایر قسمتهای بدن نسبت به سالهای دیگر زندگی کوچکتر است. تعداد ضربانات قلب و تنفس کاهش می‌یابد و فشارخون در سنین ۶ تا ۱۲ سال در حال افزایش است. در اوایل دوران سن مدرسه ۵۰ درصد کودکان دارای سوفل قلبی می باشند.

اسلاید 6: سیستم ایمنی: با وجود آنکه در سالهای اول مدرسه احتمال روبرو شدن کودک با عفونت های مختلف بیشتر می شود اما در این زمان توانایی سیستم ایمنی برای مهار عفونت ها و تولید آنتی بادی افزایش می یابد. استخوانها: استخوان ها از نظر تراکم درحال استحکام بیشتری هستند اما استخوانها در مقابل کشیده شدن مقاومت کمتری دارند .استفاده از کفش کاملا اندازه و استفاده از میز ی که موقعیت صحیح نشستن را ایجاد کرده و پای کودک به زمین برسد توصیه می شود. باید توجه داشت که انتظارات اطرافیان حتماً با توجه به سن کودک باشد و نه جثه وی .

اسلاید 7: سیستم عصبی :تا حدود ۱۰ سالگی سیستم عصبی کودک تقریباً در حد فرد بالغ خواهد شد. بینایی: در پایان شش سالگی حدت بینایی ۲۰۲۰ خواهد شد که مانند فرد بالغ است. در سنین پایین‌تر کودک گرایش به دوربینی دارد اما از ۸ سالگی تا دوره نوجوانی گرایش به نزدیک بینی افزایش می یابد.

اسلاید 8: نکته: در دوران نوباوگی نیز تحت شرایط استرس زا بازگشت به رفتارهای دوران گذشته مثل مکیدن انگشت مشاهده می شود.نکته: تفکر یک بعدی کاهش می یابد.نکته: قادر به استدلال متفکرانه در مورد مسائل مجرد و فرضی نیست. پیدایش تفکر به صورت انتزاعی تا دوره نوجوانی به تاخیر می‌افتد.نکته: کودک سن مدرسه کمتر خودمحور است .

اسلاید 9: نکته :کودک خردسال اشیا را بر اساس یک ویژگی طبقه بندی می کند مثلاً بر اساس رنگ ولی کودک سن مدرسه از طبقه‌بندی پیچیده تری مثل رنگ و شکل استفاده می‌کند.نکته: دعا و مراسم مذهبی را به راحتی انجام می دهد.نکته: بازی های گروهی اهمیت بسیار دارد و در بازی نیاز به پیروی از قوانین به طور جدی آشکار می شود .نکته :به خواندن کتاب های قصه و رمان علاقه بسیار دارد

اسلاید 10: متوسط بازی و ورزش در این سن حدود پنج ساعت در روز افزایش کنترل عضلانی و بالا رفتن مهارت انجام فعالیت‌ها از جمله خصوصیات این دوره سنی کودک ۶ ساله قادر است کاردستی درست نموده و می تواند از قیچی و چسب استفاده نماید .دکمه های خود را باز کرده و می بندد .انسان را با دوازده ویژگی نقاشی می کند .مثلث را کپی می نماید .

اسلاید 11: در هفت سالگی قادر به کشیدن انسان با شانزده ویژگی است. می‌تواند یک لوزی را کپی کند. متوجه قسمت های حذف شده یک شکل می شود. مفهوم زمان گسترش یافته، در ۸و۹ سالگی هماهنگی بسیار خوبی بین دست و چشم دارد. طرز نوشتن انواع خط شکسته را فرا می‌گیرد.

اسلاید 12: رویش دندان ها: از مشخصات مهم این دوران رویش اولین دندان دائمی در حدود شش سالگی به دنبال افتادن تدریجی دندان های شیری است.مراجعه مکرر به دندانپزشک ضروری است و رعایت بهداشت دهان و دندان تاکید می‌شود. در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی دندان های دائمی رویش پیدا می‌کنند .از آنجا که دندان‌های دائمی درشت هستند و صورت کودک هنوز کوچک است معمولاً چهره کودکان در این سن کمی زشت می‌شود. تمام دندان‌های دائمی به استثنای آسیای دوم و سوم در سن مدرسه رویش و رشد پیدا خواهند کرد.

اسلاید 13: بازی در این دوران بازی‌ها بیشتر رقابتی خواهد شد و قوانین جنبه بسیار مهمی از بازی را در بر می گیرد. ممکن است کودک در گروه به عنوان یک بازیگر شرکت کند. نقاشی ،بازی با عروسک و حیوانات خانگی و بازی هایی مثل مار پله و منچ تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر مورد علاقه کودک سن مدرسه است .کودکان در سن مدرسه از بازی های آرام و تنها هم لذت می‌برند.

اسلاید 14: افزایش توانایی برای خواندن منجر به استفاده از کتاب‌ها برای شناسایی دنیا می‌شود. اسکیت و فعالیت‌های خلاق سایر علاقه مندی های این گروه کودکان است .علاقه به قهرمان پروری در ذهن نیز خصوصیت دیگر قابل ذکر می باشد .نکته: قوانین در بازی ها نقش مهمی پیدا می‌کند .بازی های گروهی شایع تر می شود. کودک سن مدرسه یاد می‌گیرد قوانین گروه را به جای قوانین خود بپذیرد و متوجه می‌شود که تقسیم کار رسیدن به هدف را تسریع می‌کند.

اسلاید 15: نکات ایمنیکودک سن مدرسه در بازی‌های جسورانه ترس کمتری دارد. باید به کودک سن مدرسه آموزش داده شود که در واقع خطر مثل آتش سوزی و زلزله و غیره از چه تدابیری استفاده نماید. پرستار باید استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی در هنگام دوچرخه سواری، قوانین شنا کردن و هشدارهای لازم در رابطه با خطر غرق شدگی، بازی با آتش و سقوط از بلندی را به کودک توصیه نماید. همچنین اگر فردی اندامهای او را به نحو نادرستی لمس کند حتماً به معلم یا افراد خانواده گزارش نماید .در رابطه با خطر صحبت با غریبه ها و دریافت هدیه و خوراکی از آنها نیز باید آگاهی یابد.

اسلاید 16: تغذیه:گرچه نیاز به کالری در کودک سن مدرسه کاهش پیدا کرده ولی توجه به تغذیه مناسب کودک به لحاظ آماده نمودن او برای ورود به سن بلوغ اهمیت بسیاری دارد. با ورود کودک به سن مدرسه ممکن است علایق غذایی او از خانواده مستقل گردد. والدین نمی دانند زمانی که فرزندشان از آنها دور است ممکن است از چه مواد خوراکی استفاده کند. کیفیت تغذیه کودکان در سن مدرسه به عادات غذایی خانواده وابسته است.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید