کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

ازدیاد گیاه ازطریق کشت بافت

kesht-baft

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ازدیاد گیاه ازطریق کشت بافت”

ازدیاد گیاه ازطریق کشت بافت

اسلاید 1: به نام خداازدیاد گیاه ازطریق کشت بافت

اسلاید 2: مقدمهدرگیاهان روشهای ازدیاد مختلفی بسته به هدف مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد.به طور کلی دانهال برای ایجاد گونه های گیاهی استفاده می شود.در بسیاری از موارد تولید خصوصیات ویژه گیاهی که از نقطه نظر باغبانی مهم هستند، مثل رنگ گل رز، شکل، اندازه و بافت میوه ها مد نظر هستند.

اسلاید 3: تعدادی از کولتیوارها مثل گلها و گیاهان یکساله زمانیکه از بذر رشد می یابند ثابت اند برای اینکه جفت کروموزم هایشان نسبتا ژنهای یکسانی دارند.(هموزیگوس) با جمع آوری انواع گیاهان از محل های مختلف قبل از گلدهی، زمانیکه از طریق بذرتکثیر می شوند،خصوصیات مطلوب لاین حفظ می شود.بسیاری دیگر از گیاهان به ویژه چند ساله ها جفت کروموزوم های متفاوتی دارند (هتروزیگوس) ودانهال های رشد یافته از آنها خصوصیات مطلوب باغبانی را تولید نمی کنند.

اسلاید 4: درچنین مواردی برای ازدیاد لازم است از طریق روشهای غیر جنسی یا رویشی برای نگهداری خصوصیات مطلوب در گیاهان اقدام کرد.یک مشکل اصلی در همه روشهای ازدیاد رویشی این است که اگر گیاه آلوده به ویروس باشد ویروس می تواند انتقال یابد.مشکل دیگر، تعداد کمی از گیاهان دختری در طول یک سال بوجود می آیند.

اسلاید 5: کشت بافتکشت بافت که اغلب ریز ازدیادی نامیده می شود، یک نوع از ازدیاد غیر جنسی است که یک تکه خیلی کوچک از بافت گیاه (نوک شاخه، قطعه برگ وحتی یک سلول منفرد) قطع می شود و در محیط استریل (لوله آزمایش، پتری دیش، ظروف کشت) قرار داده و کشت می شود.محیط کشت شامل ژل آگار و ترکیبات آماده مثل مواد غذایی، قندها، ویتامین ها و هورمونها است که موجب رشد بخشهای گیاه و تولید گیاهچه های جدید می شود.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید