علوم انسانی و علوم اجتماعی اخلاق

اصول اخلاقی در تحقیقات

osul-ekhlaaghi0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول اخلاقی در تحقیقات”

اصول اخلاقی در تحقیقات

اسلاید 1: اصول اخلاقی در تحقیقات

اسلاید 2: اصول اخلاقی در تحقیقات : یکی از موضوعات اخلاق پزشکی، اخلاق پژوهش است. تحقیق و پژوهش اعمالی هستند که هدف آن ها شناخت کلی فرآیندهای شیمیایی، فیزیولوژیکی یا روان شناختی است. بعضی از این تحقیقات پژوهش های درمانی هستند؛ که به بررسی یک دارو یا روند درمانی و یا فرآیندهای تشخیصی بر روی بیماران می پردازند.

اسلاید 3: اصول اخلاقی در تحقیقات : هدف از این تحقیقات این نیست که به کسانی که تحت این کارآزمایی قرار گرفته اند، سودی برسد، بلکه منافع بیمارانی که در آینده به همان بیماری مبتلا می شوند مورد نظر است. رعایت اخلاق به ویژه در حین انجام کارهای تحقیقاتی واجب بوده و اصولی دارد که پژوهشگر لازم است آن را پیاده نماید. حال چنانچه محقق دچار لغزش و خطایی سهوی شد، مطابق بند و تبصره هایی که در آیین نامه کمیته اخلاقی وجود دارد؛ محاکمه شده و عدالت را اجراء می کنند.

اسلاید 4: اصول اخلاقی در تحقیقات : اخلاق پژوهشگری تابعی از اخلاق حاکم بر جامعه است و هر جامعه ای اصول اخلاقی خاص خود را دارد. برخی از این اصول تقریباً جهان شمول اند و در تمام جوامع انسانی رعایت می شوند؛ اما مساله مهم این است که اصول اخلاقی در حوزه های مختلف مذهبی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره چگونه تعریف می شود.

اسلاید 5: اصول اخلاقی در تحقیقات : معمولاً اصول مربوط به پژوهش در هر رشته ای به وسیله متخصصین همان رشته تدوین و تصریح می شود و کسی که وارد این نظام شود و در آن به تولید و ترویج دانش علمی اشتغال یابد، باید خود را با این موازین منطبق سازد. فرد باید در فرآیند تحقیق صراحت و صداقت داشته باشد و تعصبات و پیش داوری ها را کنار گذارد، از منطق و استدلال و تجربه پیروی کند.

اسلاید 6: ملاحظات اخلاقی در پژوهش : در حوزه های پژوهشی محقق باید بکوشد تا خود را حتی الامکان از تعصبات فردی و نژادی جدا کند و گرایش های ایدئولوژیک و سیاسی اش را تحت کنترل در آورد؛ در غیر این صورت رسیدن به نتایج علمی کار دشواری خواهد بود.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید