afate

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “افات گلخانه ای”

افات گلخانه ای

اسلاید 1: آفــــــات

اسلاید 2: علاوه بر آفاتي كه بر روي انواع خيار هواي آزاد فعاليت مي كنند، ممكن است برخي آفات خاص ارقام گلخانه اي نيز وارد گلخانه شده و موجب خسارت گردند.در ارتباط با كنترل حشرات گلخانه رعايت نكات پيشگيري بشدت توصيه ميشوند. براي موفقيت در كنترل آفات گلخانه توصيه مي شود گياهان خود را بطور روزانه مورد بازرسي قرار دهيد. همه قسمتهاي گياه مثل ريشه، ساقه، برگ، گل و ميوه را مورد توجه قرار دهيد. بازرسي قسمتهايي كه محل اختفا يا تجمع آفات هستند مثل پشت برگها و درون گلها را فراموش نكنيد. خاك و اجزاي گلخانه را نيز كنترل كنيد. براي ديدن برخي آفات و يا تخم و شفيره آنها يك لنز دستي لازم است. تاجاييكه امكان دارد با رعايت نكات پيشگيري، از ورود آفات به گلخانه جلوگيري كنيد و بدانيد كه سمپاشي آخرين راه مبارزه با آفات است. هيچگاه خودسرانه و بدون مشورت كارشناسان گياه پزشكي اقدام به سمپاشي نكنيد. سمپاشي نا صحيح ممكن است سبب مسموميت كارگران، گياه سوزي و مقاومت آفات به سم شود. علاوه بر اين امروزه در دنيا استانداردهاي بهداشتي محصولات كشاورزي بشدت مورد توجه قرار گرفته است و ممكن است بعلت باقي ماندن بقاياي سموم در محصول، اجازه فروش به شما داده نشود. بنابراين تمام تلاش خود را براي مبارزه غير شيميايي بكار گيريد.در صفحات بعدي برخي از مهمترين آفات خيار و نحوه كنترل آنها ذكر شده اند.

اسلاید 3: شته ها Aphids (تصوير شماره 1 )شته هاي بالغ طولي در حدود يك ميليمتر دارند. به رنگهاي سبز، قهوه اي، سياه، خاكستري و زرد يافت ميشوند. شته ها اغلب بدون بال هستند اما نوع بال دار آنها نيز وجود دارد. خسارت شته ها به چهار صورت زير است :1. استفاده از شيره گياه و در نتيجه ضعف و كندي رشد گياه .2. ورود برخي از آنزيمها از خرطوم شته و ايجاد بد شكلي در قسمتهاي مختلف گياه مثل برگ.3. بر جاي گذاشتن شيره روي برگ كه بعدا بوسيله برخي قارچها برنگ سياه در ميآيد.4. انتقال برخي از ويروسها .سرعت تكثير شته در گلخانه زياد است و ممكن است تا 20 نسل در سال در گلخانه داشته با شند.كنترل: بعلت فقدان دشمنان طبيعي در گلخانه، جمعيت آنها بسرعت افزايش مي يابد. با نصب توري از ورود آنها جلوگيري كنيد. اگر جمعيت آنها كم است و فقط يك يا چند برگ آلوده شده اند، ان برگها را جدا كرده و معدوم كنيد.براحتي با سموم از بين ميروند. با توصيه گياه پزشكان از سموم مناسب استفاده كنيد. دقت زيادي داشته باشيد تا سم به همه قسمتهاي گياه بخصوص سطوح زيرين برگها برسد.

اسلاید 4: تصوير شماره 1

اسلاید 5: شته

اسلاید 6: مگس سفيد white fly ( تصاوير شماره 2،3)از آفات بسيار مهم گلخانه ها است گونه هاي مختلفي داردكه دو گونه مهم آن به نامهاي مگس سفيد گلخانه و مگس سفيد سيب زميني شيرين اهميت بيشتري دارند. حشره بالغ حدود 0/5 ميليمتر طول دارد. بدن آن سفيد رنگ بوده و با گرد سفيدي پوشيده شده است. همانند شته اندام مكنده داشته و از شيره گياه تغذيه ميكند. در قسمتهاي زيرين برگ تجمع مي كند. مگس سفيد از تعداد زياد گياهان از جمله گوجه فرنگي، خيار، كاهو تغذيه ميكند. خسارت آن بصورت سوراخ كردن برگ و مكيدن شيره و ايجاد نقاط كلروتيك روي برگ، ضعف رشد گياه، ايجاد عسلك روي برگهاو فعاليت قارچهاي ساپروفيت روي اين عسلك و سياه شدن برگها و انتقال برخي بيماريهاي ويروسي است.كنترل: استفاده از تله هاي چسبناك زرد رنگ. اين تله ها را به تعداد زياد در ارتفاع شاخ و برگ گياه نصب كنيد. تكان دادن گياهان سبب پرواز مگسهاي سفيد و به دام افتادن بيشتر آنها ميشود.اين صفحات را مرتبا تميز يا تعويض كنيد تا قدرت چسبندگي آنها كم نشود.از كشت محصول خيار يا ساير ميزبانها در نزديكي گلخانه جلوگيري كنيد. به گلخانه داران مجاور نيز توصيه كنيد عمليات مبارزه را همزمان با شما انجام دهند.در مرحله توليد نشاء دقت زيادي بكنيدو قبل از انتقال به گلخانه آنها را به دقت و با استفاده از لنز بازديد كنيد…..

اسلاید 7: ادامه مگس سفيدبلا فاصله بعد از اتمام دوره بقاياي گياهي را معدوم كنيد.سموم حشره كش فقط در قسمتي از سيكل زندگي مگس سفيد موثرند، بنابراين فقط با توصيه كارشناسان اقدام به سم پاشي كنيد.زنبور Encarsia formosa قادر به كنترل اين آفت ميباشد درصورت امكان از آنها استفاده كنيد.

اسلاید 8: تصوير شماره 2

اسلاید 9: تصوير شماره 3

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید