کسب و کار مدیریت و رهبری

اقتصاد مقاومتی

eghtesad_moghavemati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد مقاومتی”

اقتصاد مقاومتی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم اقتصاد مقاومتی

اسلاید 2: حادثه عبرت آمیز محاصره اقتصادی شعب ابی طالب1- هرگونه خرید و فروش با هواداران (محمد(ص)) تحریم می شود. 2-ارتباط و معاشرت با آنان اکیدا منوع است 3- کس حق ندارد با مسلمانان ارتباط زناشوئی بر قرارکند.4- در تمام پیش آمدها باید از مخالفان (محمد(ص))طرفداری کرد . این محاصره از اول سال هفتم بعثت شروع و تا سال دهم ادامه داشت تا این که موریانه مفاد قرارداد را خورد .

اسلاید 3: اقتصاد مقاومتیفصل اول : چیستی و ماهیت تهدید ها

اسلاید 4: دو نگاه مهم در پرداختن به اقتصاد مقاومتی1- چشم انداز 1404 و رسیدن به جایگاه قوی ترین اقتصاد منطقه2- تحریم های سخت و فلج کننده بین المللی

اسلاید 5: ایران بزرگترین چالش امنیت آمریکادرسند راهبردی آمریکا از ایران به عنوان بزرگترین چالش ملی آمریکا یاد می شود . چرا؟اختلاف افق ایران با آمریکا حدود 5/8 ساعت است فاصله زمینی ایران و آمریکا حدود 17000 کیلومتر است به تعبیری ایران دور ترین کشورنسبت به آمریکاست .

اسلاید 6: ریشه یابی تحریم ها مبانی نظری انقلاب اسلامی ایران چیست ؟ایران هسته ای چه آسیب هایی به آمریکا و غرب می رساند ؟

اسلاید 7: مبانی نظری انقلاب اسلامی 1- احیای مجدد تفکر و حاکمیت دین با محوریت ولایت فقیه (مقایسه انقلاب ایران با سایر انقلاب های دنیا)2- عرضه پدیده جدیدی به نام سلط ناپذیری3- درهم پیچیدن دو منش سیاسی لیبرالیسم و سوسیالیسم4-مدعی حمایت و دفاع از مظلومان عالم5-اثبات پوشالی بودن هیمنه ی استکبار6- و...

اسلاید 8: قابلیت های منحصر به فرد ایران که موجب طمع دشمنان می گردد 1- منابع سرشار انرژی وموقعیت جغرافیایی بی نظیر2-استعداد و ضریب هوشی بسیار بالای ایرانیان3- اعتقاد قلبی به ظهور حضرت حجت و این که ایران زمینه ساز حکومت مهدی (عج) است

اسلاید 9: اعتقاد نظریه پردازهای غرب نسبت به اسلامهانتیگتون: مشکل ریشه ای غرب در بنیادگرایی اسلام نیست بلکه با خود اسلام است . فوکویاما :اسلام تنها نظام فرهنگی است که مدرنیته و لیبرال دمکراسی غرب را تهدید می کند اسلام است.برنارد لوئیز : مواجهه بعدی یقینا از ناحیه جهان اسلام خواهد بود .ویلیام کوهن :جنگ آمریکا با اسلام شروع شده است .

اسلاید 10: سه هدف راهبردی آمریکا در خاورمیانه 1- هدف ژئوپلیتکی – تسلط بر هارتلند منطقه2- هدف ژئو اکونومیکی : کنترل و تسلط بر انرژی جهان3- هدف ژئو کالچرالی : از بین بردن تمدن اسلامی که در مقابله جدی با لیبرال دمکراسی غرب است . تئوری های آمریکا در امر سیاست خارجه : سلطه اخلاقی یا هامیلتونیسم (برژینسکی )هژمونیک گرایی یا ویلسونیسم (کیسنجر)سلطه گرایی یک جانبه یا جکسونیسم ( نومحافظه کاران)

اسلاید 11: طرح ویژه دلتا (کمیته خطر جاری )در آمریکا کمیته ای است به نام کمیته ی خطر جاری که اختصاصا برای مهار ایران تشکیل شده است . برخی از اهداف طرح دلتا : 1- تضعیف بنیه اقتصادی ایران 2- به هدر دادن منابع اقتصادی ایران با مسابقه تسلیحاتی3- تلاش برای عدم دسترسی به فناوری های پیشرفته 4- و...

اسلاید 12: واقعیت قصه هسته ای چیست ؟ اگر ایران هسته ای بشود چه اتفاقی می افتد ؟ ایران نمونه و الگوی تمام قد استقلال خواهی برای همه دنیا می شود .نفوذ آمریکا و غرب در منطقه کاهش خواهد یافت .ایران با داشتن تکنولوژی تولید صنعتی سوخت هسته ای به فروش نفت نیاز ندارد.بنیاد گرایی اسلامی با به قدرت رسیدن ایران تقویت چشم گیری خواهد یافت .کشورهای قدرتمند منطقه همچون روسیه ،چین ،ژاپن به لحاظ اقتصادی احساس خطر خواهند کرد .ایران اسلامی تامین حداقل دو سوم انرژی هسته ای دنیا خواهد شد .

اسلاید 13: انواع برخوردهای قابل پیش بینی آمریکا و غرب 1- تطمیع 2- تهدید 3- تحریم

اسلاید 14: تطمیعایران باج گیر می شود و استکبار باج ده و این الگوی مناسبی نیست . ایران دارای خواسته های زیادی است وبه کم قائل نسیت . تحریم های سی ساله استکبارعلیه ایران ، نقش بر آب می شود .

اسلاید 15: تهدید نرم و سخت استراتژی تهدید نرم : فقط چند نقطه هسته ای ایران بمباران شود . برآوردها : ایران تاسیساتش را زیر زمینی می کند . ایران ازNPT خارج می شود .ایران خلیج فارس را ناامن می کند .بنیادگرایی اسلامی به همین بهانه تقویت و تسلیح می شود .

اسلاید 16: تهدید سخت استراتژی همه جانبه : نابودی و تصرف کامل ایران برآوردها :ایران از جایگاه بین المللی ویژه ای برخوردار است (رییس کشورهای عدم تعهد)1200کلیومتر مرز ایران در خلیج فارس قابل تردد هیچ شناوری نیست .شهرهای ایران و قومیت های ایران دارای تنوع فراوانی است . بسیج و سپاه در کشور قابل پیش بینی نیستند و حداقل بایستی با یک و نیم میلیون نفر درگیر شد . ایران اسرائیل را مستقیما هدف قرار خواهد داد.

اسلاید 17: اهداف تحریم های همه جانبه و فلج کننده 1- بوجود آوردن زمینه های تغییر و فروپاشی نظام با فشار بر مردم2-اعمال محدود سازی اقتصادی و ایجاد زمینه جنگ نظامی 3-تغییررفتار براساس قاعده محاسبه سود و زیان (جابجایی تفکر اصولگرایی با تفکر تسامح اصلاح طلبی)4- مهار و بازدارندگی از نوع جنگ سرد و طولانی مدت و محدود سازی سیاسی ، اقتصادی ، امنیتی، علمی و...

اسلاید 18: انواع تحریم های اعمال شده علیه ایران اسلامی 1- تحریم نظامی (استانج)2- تحریم هسته ای و هرکونه تجهیزاتی که کاربرد دوگانه دارد .3- تحریم نفتی داماتو 4- تحریم علمی و سایبری موسسات IEEE و مایکروسافت و یاهو در فضای وب 5- تحریم شخصیت ها و موسسات 6- تحریم های بانکی و مالی 7- تحریم خرید نفت و تحریم بیمه بین المللی

اسلاید 19: الذین قالو ربناالله ثم استقاموامقام معظم رهبری :سال 83 حرم رضوی عمده موضوع هایی که قدرت های سلطه گر در نظام سلطه جهانی برای حفظ این رابطه سلطه گر و سلطه پذیر رویش تاکید می کنند سه موضوع است ،سلطه فرهنگی ، سلطه اقتصادی ، سلطه علمی .

اسلاید 20: الذین قالو ربناالله ثم استقاموامقام معظم رهبری : سال 86 حرم رضوی من برنامه های استکبار جهانی علیه ایران را در سه جمله خلاصه می کنم : اول جنگ روانی ، دوم جنگ اقتصادی ، سوم مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی ، دشمنی های استکبار با ملت در این سه قلم خلاصه می شود .

اسلاید 21: الذین قالو ربناالله ثم استقاموامقام معظم رهبری : تحریم برای این است که ملت ایران به ستوه بیایند ، بحث ما سلطه ناپذیری است ، ما سی سال است داخل تحریم هستیم ، می خواهند ملت را دل زده بکنند . اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت مدبرانه – این یک گذرگاه است ، یک برهه است ، کشور از این برهه عبور می کند. مثل یک ریاضی دان بنشینید این مسئله را حل کنید .

اسلاید 22: اقتصاد مقاومتیفصل دوم : ارایه راهکاری اقتصاد مقاومتی

اسلاید 23: دکتر حداد عادل : حضرت آقا مثل یک دیده بان بیدار و هوشیار می خواستند ملت را برای چنین روزی آماده کنند .شعار سال های 87 الی 91 مقام معظم رهبری :سال 87 – نو آوری و شکوفاییسال 88- اصلاح الگوی مصرف سال 89- همت مضاعف و کار مضاعف سال 90- جهاد اقتصادی سال 91- تولید ملی – حمایت از کار و سرمایه ایرانی

اسلاید 24: ضرورت تدوین یک مدل اقتصادی مستقل مقام معظم رهبری ” ممکن است بعضی از صاحب نظران و به اصطلاح تئوریسین های اقتصادی بگویند آقا نمی شود ، اگر بخواهید به پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنید ، ناچار باید فاصله طبقاتی را قبول کنید و بپذیرید ، اینجاست که ما عرض می کنیم ، نوآوری ، نباید خیال کنیم که نسخه های اقتصادی غرب آخرین حد دستاورد بشری است . ما می خواهیم کشور ثروتمند بشود ، سرمایه گذاری در بخش های خصوصی عمومیت پیدا کند ، همه طبقات برخوردار شوند

اسلاید 25: عدالت شرط اقتصاد مقاومتی عدالت اجتماعی یعنی توزیع درآمد بین اقشار مختلف مردم جالب : اختلاف دهک بالا و پایین ایران و ژاپن : در ژاپن اختلاف 5/4 برابر است . در ایران اختلاف 17 برابر است . سهام عدالت چیست ؟ سهام عدالت یک سبد از سهام کارخانه های مختلف دولتی است که در 6 سال گذشته 1000میلیارد تومان سود پرداخت شده است که سهم 41 میلیون جمعیت عضو هر سال 10000 تومان می باشد .

اسلاید 26: تعریف اقتصاد و اقتصاد مقاومتیاقتصاد یعنی استفاده از منابع محدود در برابر نیازهای نامحدود . اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از سیاست هایی که موجب افزایش توان مقاومت مردم و تولید کنندگان برای عبور از این شرایط است .

اسلاید 27: اصول اقتصاد مقاومتی 1- حمایت از تولید ملی2-رهایی از اقتصاد نفتی 3-تقویت بخش خصوصی 4-تکیه بر اقتصاد دانش بنیان 5- مبارزه با اسراف و بهنیه مصرف کردن 6-توسعه صادرات غیر نفتی 7-کنترل واردات8- مصرف کالاهای داخلی

اسلاید 28: حمایت از تولید ملیالزامات:1- آسیب شناسی ضعف های صنایع تولیدی2- کم کردن نرخ سود بانکی در بخش تولید 3- مدیریت واردات و استفاده از اهرم گمرک4- فرهنگ سازی جامع و فراگیر 5- مبارزه با فساد اقتصادی ونظارت و کنترل بازار6- کم کردن هزینه های تولید با ارتقا سیستم های فرسوده7- و...

اسلاید 29: رهایی از اقتصاد نفتی (پاشنه آشیل اقتصاد ایران نفت است )(1)وابسته شدن بودجه دولت به درآمدهای نفتی ، کارآیی سیستم مالیاتی کشور را تحلیل می برد و در زمان کاهش درآمدهای نفتی به دلیل آن که امکان کاهش هزینه بودجه وجود ندارد ، بلکه مطابق رویه ،حداقل برابر نرخ تورم افزایش حقوق کارکنان دولت باید رشد کند ، کسری بودجه بزرگ (نسبت کسری به کل بودجه)، نتیجه منطقی حسابداری آن است ، تامین کسری بودجه با استقراض از بانک مرکزی ( یعنی چاپ اسکناس )و به دنبال آن گسترش پایه پولی ، افزایش حجم نقدینگی و تورم دو رقمی قیمت ها .

اسلاید 30: رهایی از اقتصاد نفتی (پاشنه آشیل اقتصاد ایران نفت است )(2)مقام معظم رهبری :“ آرزوی من این است که ما یک روز درب چاه های نفت مان را ببندیم ”.اصلاح نظام مالیاتی کشور که در طرح تحول اقتصادی مطرح بود.طبق سند چشم انداز 1404 در هر سال باید 10% از اتکا کشور به بودجه کاهش یابد و قرار بود تا سال 88 بودجه جاری کشور از نفت برداشته شود . سهم نفت در بودجه سال 91 دولت 46% است .

اسلاید 31: رهایی از اقتصاد نفتی (پاشنه آشیل اقتصاد ایران نفت است )(3)راهکارها : جمهوری اسلامی ایران بایستی به جای صادرات نفت خام به تولیدات مشتقات نفت و از جمله پتروشیمی که حداقل 5 برابر ارزش افزوده دارد روی آورد . تکیه بر صادرات غیر نفتی تکیه بر صنعت گردشگری تاریخی و مذهبی ( ترکیه سالانه 27 میلیون و مالزی سالانه 23 میلیون و ایران سالانه تنها 3 میلیون گردشگر دارد و این در صورتی است که 8میلیون ایرانی برای گردشکری به خارج از ایران سفر می کنند .)و...

اسلاید 32: تقویت بخش خصوصی (اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی) سهم فعلی بخش خصوصی در اقتصاد ایران 20%سهم فعلی بخش دولتی در اقتصاد ایران 80%(این نسبت در کشور های پیشرفته جهان دقیقا به عکس است.)راهکار : سرمایه گذار به دو عامل نیاز دارد .الف : برگشت سرمایه با سود معقول ب:نرخ بانکی پایین (در آمریکا نرخ تولید مسکن 1%است . )

اسلاید 33: اقتصاد دانش بنیانمقام معظم رهبری : ”رابطه سنتی شمال جنوب را از طربق پیشرفت علمی از بین ببرید ”.پروفسور لسترتارو : ”استاد دانشگاه هاروارد ، در کتاب رویارویی بزرگ ،بیان می دارد که برنده اصلی اقتصاد جهانی در قرن 21 از آن کسی است که متکی به سلاح دانش باشد . در قانون برنامه ی پنجم پیش بینی شده که کشور تا پایان این برنامه بایستی 20000 شرکت دانش بنیان داشته باشد.

اسلاید 34: مبارزه با اسراف و مصرف بهینه اسلام دین میانه روی است و با هر گونه اسراف مخالفت نموده است . امام علی (ع) : حریص دو خصلت دارد 1- محروم ازقناعت است که آسایش ندارد. 2- از مقام رضای الهی محروم است و کسی راضی به قضای الهی نیست یقین ندارد .

اسلاید 35: گزارش انجمن انرژی جهانی در سال 2008 کشور ایران بیشترین شدت مصرف انرژی را در بین کشورهای دنیا دارا می باشد .(1990تا 2006)سایت رجا نیوز : ایران با همین روند در آینده نزدیک به جای صادارت انرژی بایستی وارد کننده انرژی باشد . متوسط مصرف بنزین در جهان 3 لیتر در ایران 10لیترمصرف سرانه فولاد ایران از کشور چین بالاتر است . ایران رتبه دوم مصرف دارو در آسیا را دارد .ایران در ضایعات مواد غذایی در میان جهان رتبه نخست را دارد . ایران رتبه سوم مصرف لوازم آرایشی را درجهان داراست .

اسلاید 36: ثروت منبع درآمد است و آن قسمت از درآمد که صرف به دست آوردن لذت می گردد مصرف نامیده می شود .مصرف شامل دو گروه عمده است .1- خوراکی ها :خوردنی ها ، آشامیدنی ها ، دخانیات ، 2- غیر خوراکی ها : پوشاک ، مسکن ، اثاثیه ، بهداشت و درمان ، حمل و نقل ، ارتباطات ، تفریحات و سرگرمی ها ،خدمات فرهنگی و... مصرف تابع درآمد است به گونه ای که هر چه درآمد بیشتر باشد مصرف بیشتر خواهد بود و بر عکس

اسلاید 37: نظریه اسلام در مورد مصرف الگوی شما پیامبر است ”لقد کان لکم فی رسوالله اسوه حسنه“دراسلام مصرف در همه موارد از حد اعتدال خارج گردد . مصرف و پدیده اسراف : اسراف یعنی تجاوز کردن و تعدی نمودن از حدود و موازین الهی . اسراف تجاوز از حد اعتدال است .اسراف از حدود الهی است وحرام می باشد . عرف چیست ؟ عرف در هر موضوعی که حقیقت شرعیه ندارد حجت است (صاحب جواهر ) بسیاری از موارد مصرفی ما تابع چشم و هم چشمی ، هوای نفس ، بی اطلاعی ، تجملات ، و... می باشد .

اسلاید 38: اصلاح فرهنگ کار(کل کار سالانه2400 ساعت) کار مفید سالانه ژاپن 2420 ساعت ، کره جنوبی 1900 ساعتف ، چین 1420 ساعت ، آمریکا 1360 ساعت ، ترکیه 1330 ساعت ، آلمان 1700 ساعت ، پاکستان 1100 ساعت ، افعانستان 950 ساعت ، ایران زیر 800 ساعت . در بخش دولتی 4/1 ساعت در روز ، در بخش خصوصی 6/2 ساعت در روز کار می شود .

اسلاید 39: توسعه صادارت غیر نفتی (رهایی از اقتصاد تک محصولی )ایران قابلیت تولید محصولات صنعتی را دارد ، تولید سالانه 5/1 میلیون خودرو که 20 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته و نزدیک به دو میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد نموده حاکی از این حقیقت است . اگر نگاه مثبتی هم به صنایع نساجی ، کیف و کفش داشته باشیم و با تعرفه 40تا 50 درصدی از این صنایع قدیمی و ریشه دار حمایت شود به راحتی قابل رقابت در عرصه های بین المللی خواهد بود . صادرات برق و تکنولوژی ساخت نیروگاهصادرات جدی محصولات کشاورزی و دامی (خصوصا خرما و زعفران ، چرم )صادرات دانش فنی و مهندسی

اسلاید 40: کنترل وارداتمقام معظم رهبری :“ من نسبت به مسئله مدیریت واردات به دولتی ها سفاش کردم ، الان هم تاکید می کنم ، من نمی گویم واردات متوقف بشود ، چون یک جاهای لازم است که واردات انجام گیرد . اما واردات باید مدیریت بشود . یک جایی واردات مطلقا نباید بشود.“در سال های اخیر حتی واردات رب گوجه فرنگی و انواع میوه و حتی سیر در بازار ایران انجام شده است .

اسلاید 41: کنترل واردات (2)واردات یعنی کمک به کشور مبدا ،واردات بایستی به ضد ارزش تبدیل شود . شعار چینی ها : هر کالایی را فقط یک بار وارد می کنیم.شعار ژاپنی ها : دیگر هیچ کالای غیر ضروری را وارد نخواهیم کرد مگر این که خود آن را تولید نمائیم . سالانه 500 میلیون دلار کالای غیر ضروری و لوکس از اروپا وارد کشور می شود .این یعنی 5000شغل برای اروپایی ها ، این یعنی فعالیت 2000 شرکت اروپایی که دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران هستند . 72% کالاهای وارداتی واسطه ای ، 11% مصرفی و تنها 17% سرمایه ای بوده اند . یعنی 83% را می توانستیم در ایران تولید کنیم .

اسلاید 42: مصرف کالاهای داخلی میل به مصرف کالاهای داخلی مستلزم آگاه سازی و فرهنگ سازی در افکار عمومی و مطلع نمودن جامعه از عواقب استفاده از کالاهای خارجی است . اگر جامعه بداند که با مصرف کالای بیگانه فرصت سرمایه گذاری را از هم وطن خویش دریغ می کند ، تمایلی به خرید محصولات خارجی نخواهد داشت .بسیاری از اقسام کفش و لباس نه تنها با فرهنگ ایرانی تطبیق ندارد بلکه با سلامت انسان نیز سازگاری ندارد اما با حربه تبلیغات و مد پرستی فراگیر می شود .

اسلاید 43: وظایف سه رکن تولید ملی دولت : ثبات در تصمیم گیری و قوانین برای بهبود فضای کسب و کار ، کنترل واردات و ساماندهی جدی آن ، خصوصی سازی اقتصاد با اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی ، نظارت و کنترل بازار ، برخورد جدی با مفاسد اقتصادی سرمایه گذار و تولید کننده : به خود کفایی رساندن کشور در محصولات استراتژیک و تولید آنچه به نیاز داریم . مردم : مصرف کالاهای داخلی و نرفتن به سمت مشاغل دلالی(بنگاه معاملات ، سوپر مارکت ، بازار سکه ، ارز ، طلا ، رباخواری ) ،تولید محصولات و مایحتاج خانگی

اسلاید 44: راهکار عملی اقتصاد مقاومتی پرده اول : مبارزه با مصرف گرایی (مصرف برق 3 برابر نرم ، آب 2 برابر ، گاز 6 برابر ، میزان دور ریز نان معادل واردات گندم ، مصرف خارج از اعتدال لوازم لوکس و آرایشی ) جلو گیری از اسراف فردی ، خانوادگی و دولتی پرده دوم : اصلاح فرهنگ کار و سخت کوشی پرده سوم : تزریق روحیه جهادی همانند دوران دفاع مقدس پرده چهارم : حمایت از تولید ملی

اسلاید 45: قانون هدفمندی یارانه ها در راستای اقتصاد مقاومتی قانون هدفمندی یارانه ها با 16 ماده و 16 تبصره در تاریخ سه شنبه 15/10/88 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در تاریخ 23/10/88 به تایید شورای نگهبان رسیددر طرح هدفمندی یارانه ها 13 قلم کالا مشمول آزاد سازی قیمت شدند .حامل های انرژی : بنزین ، گازوئیل ، نفت ، آب ، برق ، گاز خوراک : برنج ، روغن ، قند و شکر خدمات : خدمات پستی ، خدمات ریلی و هوایی

اسلاید 46: آسیب شناسی طرح هدفمندی یارانه ها درکوتاه مدت نبود زیر ساخت های لازم در سیستم های نظارتی ، حمل و نقل ، تولید نان و... عدم پوشش بیمه ای وابستگی بودجه به نفت افزایش کسری بودجه در صورت عدم تحقق درآمدهاتورم شوک شدید در بخش صنعت و معدن به دلیل هزینه های بالای تولید و در نتیجه اقبال مردم به سمت کالاهای خارجی ارزانتر

اسلاید 47: آثار و پیامدهای طرح هدفمندی یارانه ها در بلند مدت آمار نشان می دهد هیچ یک از واحد های تولیدی ایران به خاطر طرح هدفمندی یارانه ها تعطیل نشده و به صورت جدی آۀسیب ندیده اند . صنایع داخلی در دراز مدت با حمایت دولت با تکنولوژی روز همراه می شوند ، هزینه های تولید کاهش می یابد ، با آزاد شدن نرخ ارز کالاها قابل رقابت می شوند ف قاچاق از بین رفته و موضوعیت ندارد ، ورود به بازارهای جهانی و صادرات رونق می گیرد .

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید