سایر ورزشی

بازی های محلی آذربایجان غربی

bazi-hai-mahli-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازی های محلی آذربایجان غربی”

بازی های محلی آذربایجان غربی

اسلاید 1: موضوع تحقیق: بازی های محلی آذربایجان غربی   استاد مربوطه: گرد آورندگان:

اسلاید 2: بازی آذری تولاما

اسلاید 3: بازی آذری تولاماتعداد نفرات: اختیاریوسایل مورد نیاز:یک تکه سنگ کوچک، گچ یا هر وسیله دیگری برای ترسیم اشکال هندسی مورد نیاز بازی بر روی زمینویژگی مهم این بازی:این بازی که یکی دیگر از بازی های محلی و محبوب آذربایجان غربی‌ست و جزو بازی های محبوب این منطقه به شمار می‌رود، یک بازی فیزیکی و هیجان‌انگیز جمعی‌ست که به تعادل بدنی و ذهنی نسبتا خوبی نیاز دارد و اگر این تعادل در فرد نباشد در ابتدا انجام آن سخت است اما یکی از ویژگی‌های مهم این بازی ایجاد همین تعادل و تقویت ذهنی و فیزیکی فرد است که علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، آن را به یک بازی اثرگذار فیزیکی و ذهنی نیز تبدیل می‌کند.

اسلاید 4: روش بازی:در این بازی ابتدا دایره‌ای بزرگ بر روی زمین ترسیم و به هشت قسمت تقسیم می‌شود. نقطه‌ای را به عنوان محل ایستادن (در بیرون از دایره) در نظر می‌گیرند و نسبت به محل ایستادن، در قسمت چپ دایره، یک مربع یا نیم‌دایره که خانه اول بازی به شمار می‌رود کشیده می‌شود. خانه‌های داخل دایره را نیز به ترتیب از شماره 2 تا شماره 9 عددگذاری می‌کنند و دقیقا در نقطه مقابل خانه اول،که در واقع سمت راست دایره به حساب می‌آید، نیم‌دایره‌ای رسم می‌کنند که جهنم نام دارد. وقتی زمین بازی آماده شد، بازیکن اول سنگ خود را به خانه اول می‌اندازد و بعد از این کار به گونه‌ای که وارد خانه اول نشود از روی آن می‌پرد و یک پای خود را در خانه شماره 2 و پای دیگر خود را در خانه شماره 3 می‌گذارد

اسلاید 5: پس از قرار گرفتن داخل این دو خانه، به روی خانه شماره 9 می‌پرد و پای راست خود را بالا نگه می‌دارد و در همین حال به سمت خانه اول خم می‌شود و سنگ را از خانه شماره 1 برمی‌دارد و پس از آن از روی خانه اول به بیرون می‌پرد. در حین انجام این مراحل باید توجه کند که نه سنگ و نه دست یا پای او نباید روی خط قرار بگیرند وگرنه می‌سوزد.وقتی از روی خانه اول پرید، پشت به دایره می‌ایستد و سنگ خود را به سمت زمین بازی می‌اندازد. هر خانه‌ای که سنگ در آن بیفتد متعلق به این بازیکن است. اما اگر سنگ به روی خانه جهنم بیفتد، بازیکن می‌سوزد و بازیکنان دیگر به بازی ادامه می‌دهند. اگر چنین نشود و سنگ بر خانه جهنم نیفتد، همان بازیکن به روال بازی در خانه‌های دیگر به ترتیب شمارش ادامه می‌دهد تا زمانی که با قرار گرفتن سنگ در خانه جهنم یا به دلیل بر هم خوردن تعادل فیزیکی و قرار گرفتن دست یا پایش روی خطوط بازی از بازی خارج شود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید