علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

باغ ایرانی و تحلیل باغ فین کاشان و ارم شیراز

bagh-irani1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 42 اسلاید باغ ایرانی و تحلیل باغ فین کاشان و ارم شیراز فایل دانلودی حاوی یک فایل به صورت پاورپوینتی در 42 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس و نقشه می باشد. فهرست مطالب فایل دانلودی: باغ ایرانی ----» زمین / هندسة باغ ايراني /کوشک /آب در باغ /گياهان باغ تحلیل باغ فین کاشان---»موقعيت باغ فين- كاشان /موقعیت باغ در شهر /شبکه های دسترسی در وضع موجود /تاریخچه باغ فين كاشان /معرفي و شكل گيري باغشاه فين /کوشک /محورهای باغ /بازشناسی کاربری های وضع موجود / آب /نقشه چگونگی حضور آب و شکل حرکت آن در باغ /نقشه جهت حرکت آب بر اساس شیب زمین در باغ /گیاهان باغ /نقشه دسترسی ها تحلیل باغ ارم شیراز-----»موقعيت باغ در شهر /تاريخچه /دید و منظر /عرصه وفضاي باغ /استخر /ورودی باغ /محور اصلی باغ /کوشک /گیاهان باغ /شيوه آبياري باغ نتیجه گیری
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1029 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “باغ ایرانی و تحلیل باغ فین کاشان و ارم شیراز”

باغ ایرانی و تحلیل باغ فین کاشان و ارم شیراز

اسلاید 1: 1 باغ ایرانی و تحلیل باغ فین کاشان و ارم شیرازبسمه تعالی

اسلاید 2: 2فهرست مطالب:1. باغ ایرانی 2. تحلیل باغ فین کاشان3. تحلیل باغ ارم شیراز4.نتیجه گیری

اسلاید 3: 31. باغ ایرانیزمین هندسة باغ ايرانيکوشکآب در باغگياهان باغ

اسلاید 4: 4باغ‌هاي ايراني ايرانيها از قديم الايام به ساختن باغ‌ها و باغچه در حياطها و دور و بر بناها علاقة خاصي داشته‌اند. شايد خاطرة ميهن اصلي و خاستگاه قوم آريا منشا اين علاقه بوده است. آنها باغچه‌هايي را كه در اطراف بنا مي‌ساختند (په اره دئسه) مي‌ناميدند، كه به معناي پيرامون دژ يا (ديس) بود، (ديس) يعني بنا و كسي را كه ديس مي‌ساخت (ديسا) يعني بنا مي‌خواندند. ايرانيان تصور ذهني‌شان را از بهشت، كه به پاداش اعمال نيك به آنها مي‌بخشيده‌اند، در باغ ایرانی متصور شدند. در بهشت كوثر هست و درختان و گلها و جويبارها، و در باغ نيز آب روان خوش و گلهاي زيبا و درخت‌هايي كه مي‌توان در ساية آنها آرميد؛ و اين همه محصور در ديواري كه مانع ورود جهنميان به آن شود.

اسلاید 5: 5زمین: باغ‌هاي ايراني در زمين مسطح بنا مي‌شدند و باغ‌هاي دشتي بودند، يا در زمين شيبدار، كه امكان مي‌داد باغ را با آبشارها و درخت‌هاي بيشتر، زيباتر بسازند: مثل باغ تاج نطنز، باغ شاهزادة ماهان و باغ تخت شيراز كه از بين رفته است، يا بعضي باغ‌هاي مازندران.

اسلاید 6: 6هندسة باغ ايراني در باغ ايراني توجه خاصي به شكلهاي هندسي مي‌شد و شكل مربع كه فاصلة بين اجزاء باغ را ساده و روشن نشان مي‌داد، از اهميت خاصي برخوردار بود. به وقت كاشتن درخت، نخستين گام، دقت در تعيين فاصلة محل كاشت از هر طرف بود و بدين ترتيب مربع‌هايي شكل مي‌گرفت كه از هر طرف كه نگاه مي‌كردند، رديف درختان را مي‌ديدند.به طور خلاصه در هندسة‌باغ ايراني دو اصل مهم بود: سه كشيدگي در كنار هم، و تقسيم باغ به مربعهايي كه خود داراي تقسيماتي منظم و مربع شكل بودند. سابقة اين اصول به خيلي قبل، به هزاران سال قبل باز مي‌گردد. در كشاورزي ما هم كاشت مربعي معمول بوده و زمين و‌ آب به صورت مربعي تقسيم مي‌شده است. غير از مستطيل كشيده و مربع، شكلهاي هشت گوش، كشكولي و نگيني و چهار گوش هم در باغ بود.

اسلاید 7: 7يك اصل مهم ديگر در باغسازي ايراني باز بودن چشم‌انداز اصلي به شكل مستطيل كشيده بود. در اين باغ‌ها، در مقابل بنا، فضاي باز و كشيده‌اي بود كه درست در چشم‌انداز اصلي واقع مي‌شد. در اين فضا درختان بلند مي‌نشاندند. معمولاً گياهاني مي‌كاشند كه زياد بلند نشود و منظر باز را سد نكند و در عين حال هميشه زيبا باشد. گياه زمينه معمولاً است (يونجه) بود كه حالا جايش را چمن گرفته است. فین کاشانارم شیرازشاهراده ماهان

اسلاید 8: 10/28/20208

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید