اقتصاد و مالی

بانکداری الکترونیک

bankdariye_electeroniik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بانکداری الکترونیک”

بانکداری الکترونیک

اسلاید 1: بانكداري الكترونيك فناوری نوین در مديريت حسابOnline bankingNew technology of administratorship countingارائه دهنده (نوشتاري): رضا مالكيارائه دهنده (گفتاري): عليرضا محمد حسن زاده

اسلاید 2: سرفصل مطالبمقدمه123344سوال؟تاريخچهتعريف بانكداري الكترونيكمزاياي بانكداري الكترونيكمعايب بانكداري الكترونيك35462307مقايسه بانكداري الكترونيك و بانكداري سنتي

اسلاید 3: سرفصل مطالب7839410بانكداري مجازيموبايل بانكتلفن بانكپيشنهاد،نتيجه گيري،منابع311412330باشگاه مشتريان بانك ملتدريافت رمز اينترنتي كارت

اسلاید 4: مقدمه بانكداری الکترونیک یا برخط یا اینترنتی، عبارت است از فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرآیندهای بین شعبه‌ای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارائه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) از طریق کانال‌های ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند. به عبارت دیگر بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست. از نتایج و دستاورد های اساسی اینترنت و IT بانکداری الکترونیک است و بر اهمیت آن به دلیل افزایش روز افزون تعامل اقتصادی کشور ها با یکدیگر روزبروز افزوده می شود و همچنین بر مبنای تمایل بشر به راهکار های ساده تر، در انجام کار های مالی و اقتصادی نیز نیازمند بازنگری و نوآوری بعلاوه تسهیل در نظام بانکی می باشیم. 430

اسلاید 5: سوال؟آیا تا به حال سعي كرده ايد كه از بانكداري الكترونيك استفاده كنيد؟آیا ميدانيد مزاياي استفاده از بانكداري الكترونيك چيست؟آيا ميتوان اين اطمينان را داشت كه اطلاعات حساب بانكي ما در استفاده از خدمات الكترونيكي (اينترنت) در امن باشد؟530

اسلاید 6: تاريخچه در اواخر دهه ی 1360 بانک ها ی کشور به سیستم اتوماسیون عملیات بانکی و رایانه ای کردن ارتباطات خود توجه نشان دادند.حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی ازاوایل دهه ی70 آغاز شد در خرداد۱۳۸۱مجموعه مقررات حاکم بر مرکز شتاب به تصویب رسید. بدین ترتيب اداره شتاب بانک مرکزی در ۱/۴/۱۳۸۱ تاسیس و با هدف فراهم کردن زیر ساخت بانکداری الکترونیکی آغاز به کار کرد. شتاب با ایجاد ارتباط بین دستگاه های خود پرداز سه بانک رسماً متولد شد(بانک­های کشاورزی، توسعه صادرات و صادارت ایران در این طرح حضورداشتند وبانکهای خصوصی سامان وکارآفرین نیزدرخواست کردند که درآزمایش­های اولیه شتاب حضورداشته باشند). درحال حاضربیشتربانکهای ایران بطورمستقیم طرحهای با نکداری الکترونیکی خود را پیش برده و می برند. بانک ملی با طرح سیبا، بانک صادرات با طرح سپهر، بانک رفاه با طرح جاری همراه، بانک کشاورزی با طرح مهر، بانک ملت با طرح جام و بانکهای خصوصی با طرح بانکداری ۲۴ ساعته و به صورت مجزا و منفرد، با نکداری الکترونیکی را درحوزه تحت پوشش خود تجربه کرده و می کنند.630

اسلاید 7: تعريف بانكداري الكترونيك بانكداري الكترونيكي شيوه اي از بانكداري است كه در آن مشتري در كليه ساعات شبانه روز و بدون حضور فيزيكي در شعب بانك با استفاده از سرويس هاي امن الكترونيكي كه بانك در اختيار وي قرار مي‌دهد ، از خدمات بانكي استفاده نمايد . براي برخي از مشتريان ، بانكداري الكترونيكي به معني دسترسي 24 ساعته به موجودي حساب بانکي از طريق دستگاه خودپرداز مي‌باشد. در صورتيكه بانكداري الكترونيكي شامل خدمات مختلف بانكي است كه به صورت غير حضوري از طريق درگاه هاي مختلف ( نظير پايانه فروش ، اينترنت ، خودپرداز ،تلفن ثابت و همراه و ... ) قابل ارايه مي‌باشد .730

اسلاید 8: بانكداري الكترونيكامروزه ارائه خدمات بانكداري الكترونيك از سوي بانك ها باعث رضايت مردم شده است چرا كه مردم با استفاده از اين خدمات ديگر نيازي به مراجعه به شعبه هاي بانكي براي انجام امور بانكي و انتظار در صف ها طولاني ندارند.از اين سو افراد بسياري به استفاده از خدمات بانكداري الكترونيك ترغيب ميشوند.یکی از برترين خدمات الكترونيكي که ميتونه همه نياز هاي بانكداري ما را برطرف كند استفاده از بانكداري اينترنتي يا مجازي مي باشد.امروزه در بيشتر شركتها و سازمان هاي دولتي به صورت الكترونيكي جا به جا مي شوند.سوء استفاده از ضعف های امنیتی بانك ها و ناآگاهی کاربران مي تواند باعث نفوذ هكرها به حساب هاي بانكي شود830

اسلاید 9: مزاياي بانكداري الكترونيك930

اسلاید 10: مزاياي بانكداري الكترونيكمزاياي سيستم در سطح ملي استفاده از بانكداري الكترونيكي موجب كاهش آلودگي هوا ، مصرف سوخت و ترافيك ( بدليل عدم نياز به مراجعه حضوري مشتريان به شعب موسسات مالي ) ، كاهش هزينه هاي بهداشت و درمان، كاهش هزينه هاي چاپ اسكناس ناشي از فرسودگي اسكناس و ... مي‌شود . مزايا سيستم براي كاربر كاهش هزينه هاي رفت و آمد ، جلوگيري از اتلاف وقت ، كاهش احتمال بروز بيماري ( بدليل عدم نياز به تماس با پول نقد و کمتر در معرض آلودگي قرار گرفتن ) ، سهولت استفاده از خدمات بانكي ، استفاده بهينه از زمان ، كاهش ريسك مخاطرات امنيتي ناشي از حمل پول نقد (مانند دستبرد ، سرقت، مفقود شدن پول و ...)، استفاده از خدمات بانكي بدون محدوديت مكان و زمان و ... مزايا براي موسسه مالي كاهش هزينه هاي عملياتي و هزينه تمام شده خدمات بدليل عدم نياز به شعبه فيزيكي ، امكان فعاليت و ارايه خدمات بدون محدوديت مكاني و زماني ، افزايش منابع ، مميزي و کنترل ساده تر تراکنش ها ، کاهش مخاطرات امنيتي ناشي از پول رساني و ... 1030

اسلاید 11: معايب بانكداري الكترونيك  خطرهای امنیتی در نظام بانکداری جدید افراد می توانند با بدست آوردن رمز اشخاص ازحسابهای آنان برداشت کنند و یا به طورکلی به حسابهای اشخاص حمله یا آنها را ازاعتبار ساقط نمایند. باید گفت که درنظام بانکداری سنتی به دلیل ماشینی بودن سیستم و یادستی بودن آن ،فقط متصدیان اموربانکی به حسابهای مشتریان دسترسی داشتند و از این نظر میزان این نوع خطرهای امنیتی برای حسابهای افراد و شرکتها بسیارپایین بود.   ناآشنایی با فناوری عده کثیری ازافراد جامعه با این شیوه بانکداری الکترونیکی آشنایی ندارند که از نبود آموزشهای عمومی وزمینه های لازم فرهنگی واجتماعی ناشی می شود. برای متداول شدن این شیوه بانکداری و استفاده مشتریان ازآن ،به برگزاری دوره های آموزش شیوه کار با نظام خدمات الکترونیکی نیاز است. ازسایر معایب بانکداری الکترونیکی می توان به موارد زیر اشاره نمود: - دسترسی هکرها به حسابهای اشخاص - نبودن اینترنت پرسرعت ودائمی دربرخی ازکشورها ازجمله کشورخودمان اما با وجود مشکلاتی که پیش روی این شیوه بانکداری است به جرات می توان گفت که بانکداری الکترونیکی نقش عمده ای درایجاد رفاه مشتریان ،کاهش هزینه های حاصل از آن وهمچنین صرفه جویی دروقت مردم جامعه رادربردارد.1130

اسلاید 12: بانكداري سنتي و الكترونيكي مقايسه1230

اسلاید 13: بانكداري مجازي1330

اسلاید 14: بانكداري مجازينحوه ورود به سایت بانکداری اینترنتی: دارندگان حسابهای متمرکز بانک ملت که متقاضی دریافت سرویس خدمات بانکداری اینترنتی می باشند می توانند با مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب خود نسبت به فعال سازی آن اقدام و شناسه مشتری و رمز ورود خود را دریافت نمایند . جهت دسترسی به سایت بانکداری اینترنتی، بایستی به سایت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir مراجعه و گزینه ورود به سایت بانکداری اینترنتی را کلیک نمایند. 1430

اسلاید 15: بانكداري مجازيخدمات قابل ارائه بر روی سایت بانکداری اینترنتیانتقال وجه بين بانكي از طريق سحاب، پايا، ساتناامکان دریافت پنج، ده و سی گردش آخر حساب امکان دریافت دویست گردش با فرمت مورد نظر شامل Excel, Word, HTML, PDF .•شناسایی واریز کنندگان وجه به حساب جام از طریق درج نام واریز کننده در صورتحساب امکان تایید اطلاعات چک از قبیل سریال، مبلغ و تاریخ به منظور اطمینان از صحت عملیات و پیشگیری از جعل چک. استعلام وضعیت چک به منظور اطلاع وضعیت برگ های دسته چک اعم از پاس شده، پاس نشده، برگشت شده و ... امکان غیر فعال سازی ملت کارت در صورت مفقودی و یا سرقت.امکان ثبت نام عمره پرداخت قبوضامکان افتتاح حساب الکترونیک پرداخت اقساط حواله منظم خريد شارژ سيم كارت اعتباري1530

اسلاید 16: بانكداري مجازي1630

اسلاید 17: بانكداري مجازي1730

اسلاید 18: موبايل بانك با عنایت به اینکه هم اکنون در اکثر گوشی های تلفن همراه امکان نصب نرم افزارهای جانبی وجود دارد، در این راستا مشتریان بایستی پس از فعال سازی سرویس مورد بحث و دریافت رمز عبور از شعبه افتتاح کننده حساب با مراجعه سایت اینترنتی بانک ملت به نشانی www.bankmellat.ir و با کلیک بر روی گزینه ورود به بانکداری اینترنتی و انتخاب ورود به سایت همراه بانک ملت نسبت به دریافت نرم افزار مربوطه و کلید تبادل (رمز 16 رقمی) اقدام نمایند .1830

اسلاید 19: موبايل بانكخاطر نشان می سازد پس از نصب این نرم افزار در گوشی تلفن همراه، آیکون برنامه به لیست برنامه های موجود در گوشی اضافه خواهد شد. در این راستا مشتریان محترم جهت اجرای برنامه بایستی بر روی آیکون همراه بانک ملت کلیک نمایند. شایان ذکر است در اولین اجرای برنامه بایستی تنظیماتی که در صفحه نمایش تلفن همراه ظاهر می گردد، توسط مشتریان محترم تکمیل و سپس نصب به ذخیره سازی تنظیمات اقدام نمایند. تنظیمات اشاره شده عبارتند از رمز همراه بانک (رمز4 رقمی که به هنگام فعال سازی سرویس توسط شعبه به مشتری ارائه گردیده است) و تکرار رمز یاد شده، کلید تبادل (رمز 16 رقمی که از سایت پیامک بانک ملت اخذ گردیده است)1930

اسلاید 20: موبايل بانكخدمات موبايل بانك:موجوديسه گردش آخر حسابانتقال حسابپرداخت قسطپرداخت قبضشارژ سيم كارت اعتباريتاييد واستعلام چك2030

اسلاید 21: موبايل بانك2130

اسلاید 22: تلفن بانك2230

اسلاید 23: دريافت رمز اينترنتي كارت2330

اسلاید 24: باشگاه مشتريان بانك ملت  شما می توانید با عضویت در باشگاه مشتریان بانک ملت، از  جوايز ارزنده ویژه اعضاء بهره مند گردید.این پاداشها در قالب طرح ها و جشنواره های باشگاه مشتریان بانک ملت قابل ارائه به شما مشتریان عزیز می باشند. طرح امتیازی بانک ملت، اولین طرح ارائه شده درباشگاه مشتریان بانک ملت می باشد.در این طرح علاوه بر اینکه از خدمات الکترونیک بانک ملت بهره مند می شوید، همزمان امتیازات محاسبه وبرای شما لحاظ می گردد. با دستیابی به امتیاز های معین امکان انتخاب واریز نقدی و یا تسهیلات بانکی ویژه اعضاء را خواهید داشت. حد نصاب امتیازها، پاداشها و تسهیلات این طرح را در جدول زیر مشاهده نمایید. امتياز واریز نقدی تسهيلات 100  1,000,000   ریالی   تسهیلات 20،000،000ریالی با نرخ بهره 15%200  2,000,000    ریالی تسهیلات 40،000،000ریالی با نرخ بهره 15%300  3,000,000    ریالی   تسهیلات 70،000،000ریالی با نرخ بهره 15%2430

اسلاید 25: باشگاه مشتريان بانك ملت2530

اسلاید 26: باشگاه مشتريان بانك ملت2630

اسلاید 27: پيشنهاد در نهایت پیشنهاد می گردد برای گسترش بانکداری الکترونیک اقدامات زیر توسط دولت انچام پذیرد .  1- فراهم آوردن شرایط ایجاد و گسترش بهتر پول الکترونیکی 2- تحت پوشش قرار دادن شبکه بی سیم برای افزایش کار و امنیت اطلاعات و دسترسی همگان به اینترنت پرسرعت . 3-شناسایی تجارت کشورهای موفق در پیاده سازی بانکداری الکترونیک 4- فراهم آوردن شرایط لازم و کافی برای فرهنگ سازی جهت استفاده از فناوریهای جدید. 5- ایجاد امنیت و اعتماد وضع قوانین و مقررات ، تدوین استانداردهای تجارت الکترونیکی . 6- فراهم شدن ایجاد ارتباط منسجم و یکپارچه بین همه بانکها و گسترش بانکداری الکترونیک .2730

اسلاید 28: نتيجه گيري با توجه به رشدی که بانکداری الکترونیک طی تنها کمتر از 3 دهه تجربه کرده است می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نه چندان دور بانکداری سنتی جایگاه خود را در مبادلات مالی از دست بدهد و تنها به خاطره‌ای در ذهن‌ها تبدیل شود.استقرار بانکداری الکترونیک یکی از مسائل مهمی است که امروز از ضروریات صنعت نوین بانکداری به حساب می آید گسترش این روند برای بانک ها هم یک تهدید است و هم یک فرصت . بانکهایی که ارائه همگانی این گونه خدمات با شکست مواجه شوند در معرض خطر از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان خود قرار خواهند گرفت و بانکهایی که با سرعت به سوی ارائه و ارتقاء خدمات برخط (online) می روند فرصت آن را خواهند داشت که مشتریان بیشتری جذب کنند . مناطق جغرافیایی وسیع تری را تحت پوشش قرار دهند و اعتبار خود را در رابطه با مشتریان افزایش دهند . در بانک های پیشرو در خدمات بانکداری الکترونیک ، کانال های مختلف بانکداری با هم تلفیق و سیستم های جزیره ای یکپارچه می شود سپس مدیریت اطلاعات و مدیریت ارتباط با مشتریان بهبود می یابد و رضایت مشتریان ، صرفه جویی در هزینه ها و تولید درآمد بیشتر برای بانک ها ،  را به همراه خواهد داشت2830

اسلاید 29: منابعhttp://fa.wikipedia.orghttp://www.tafahomnews.comwww.ebg.irBankmellat.ir2930

اسلاید 30: پایانبا تشکر از توجه شما

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید