سایر تحقیق و پژوهش

برج خلیفه دبی

powerpoint-borje-khalifeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برج خلیفه دبی”

برج خلیفه دبی

اسلاید 1: برج خلیفه دبی

اسلاید 2:

اسلاید 3: معرفی برج خلیفه یا برج دبی آسمانخراشی در شهر دبی امارت متحده عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمانخراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویه ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه‍. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویه2010 (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت. برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد ابن مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر کرد.برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه برج واقع است. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل  و آدرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

اسلاید 4: ساختار و طراحیدر ابتدای ساخت برج، بنا بر طرح اولیه Marshall Strabala قرار بود برج خلیفه با ۷۳ طبقه و به صورت یک مجموعه کاملاً مسکونی احداث شود که بعدها با تغییرات زیادی مواجه شد. طراحی کنونی ساختمان شامل عناصر فرهنگی و تاریخی خاص از جمله مناره‌های مارپیچ است. طرح y شکل این مناره‌های برج به معماران امکان می‌دهد که حداکثر نمای خارجی و همین‌طور بیشترین نور طبیعی را در داخل ساختمان داشته باشند. در صورتی که تاج برج بنا بر تغییرات ثانویه در طراحی آن بلندتر نمی‌شد و با همان ارتفاع ۵۶۰ متر به پایان می‌رسید، نمی‌توانست رکورد بلندترین آسمان‌خراش جهان را به دست بیاورد.

اسلاید 5: طراحی برج خلیفهدر نهایت طراحی برج خلیفه توسط آدریان اسمیت و شرکت SOM آمریکا و با الهام از معماری اسلامی و طبیعت صحرا انجام شده‌است. گل صحراییHymenocallis اصلی‌ترین ایده‌های طراحی برج دبی را به معماران آن داده‌است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحد‌ها می‌دهد. همچنین استفاده از طاق در نمای برج نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است.

اسلاید 6: رکوردهای برج خلیفهبلندترین آسمان‌خراش جهان به ارتفاع ۸۲۸ متر (۲٬۷۱۷ فوت)(رکورد قبلی: تایپه 101 با ارتفاع ۵۰۹ متر)بلندترین سازه دست بشر به ارتفاع ۸۲۸ متر (۲٬۷۱۷ فوت)(رکورد قبلی: دکل رادیویی ورشوو با ارتفاع ۶۴۶ متر)بلندترین سازه جهان که بدون کمک کابل یا وسیله دیگری سرپاست به ارتفاع ۸۲۸ متر (۲٬۷۱۷ فوت)(رکورد قبلی: برج سی‌ان با ارتفاع ۵۵۳ متر)ساختمانی با بیشترین طبقات: ۱۶۳ طبقه (رکورد قبلی: برج ویلیس با ۱۰۸ طبقه)برجی با بیشترین طبقات قابل استفاده: (۱۶۳ طبقه)دارا بودن آسانسور با بیشترین مسافت طی شدهبرجی با سریع‌ترین آسانسور جهان با سرعت ۶۴ km/h دارا بودن بلندترین آسانسور باربری جهان

اسلاید 7: دارا بودن بلندترین آسانسور باربری جهاناولین آسمانخراش که از طبقات آن استفاده مسکونی هم می‌شوددارا بودن بیشترین مساحت طبقات بین ساختمان‌های جهانبزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرون برج (سکوی مشاهده)بلندترین مسجد جهان (طبقه ۱۵۸)بلندترین استخر شنای جهان (طبقه ۷۶)بلندترین باشگاه شبانه (دیسکو) جهان (طبقه ۱۴۴)بلندترین رستوران جهان (طبقه ۱۲۲ در ارتفاع ۴۴۲ متر)بزرگترین آتش بازی سال نو در جهان

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید