5000 تومانی

بررسی روش پرسش و پاسخ در تدریس

rovesh-porsesh-pasokh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 11 اسلاید در این پاور پوینت روش پرسش و پاسخ مورد بررسی قرار گرفته است که معلمان میتوانند از آن به خوبی استفاده کنند و حتی به دانشحو معلمان تدریس کنند و همچنین به طور خلاصه به دیوید آزوبل و پیاژه راجب روش پرسش و پاسخ هم اشاره شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1131 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی روش پرسش و پاسخ در تدریس”

بررسی روش پرسش و پاسخ در تدریس

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم بررسی روش تدریس پرسش و پاسخ

اسلاید 2: روش تدریس پرسش و پاسخ پرسش و پاسخ روشی است که معلم به وسیله آن شاگرد را به تفکر درباره مفهومی جدید یا بیان مطلبی تشویق می کند. در این روش شاگرد تلاش می‌کند از معلوم به مجهول حرکت کند. درباره تاریخچه و بنیانگذار این روش که به روش سقراطی مشهور است باید گفت که قدمتی طولانی دارد. سقراط که شهید راه حکمت نام دارد از فلاسفه یونانی در قرن پنجم و چهارم قبل از میلاد بوده است. سقراط معتقد بود که دانش در طبیعت افراد وجود دارد و کافی است که معلم زمینه را مساعد کرده و به شاگرد کمک کند تا خود او به دانش مورد نظر برسد. سقراط از راه پرسش های متوالی افراد را به تفکر وا می داشت و آن را گام به گام به تفکر دعوت می کرد، تا خود جواب درست را کشف کنند. سقراط کاشف سبک دیالکتیکی یا پرسش و پاسخ است و ازسبک خود در دادگاه استفاده نمود؛ اما سقراط به علت گمراهی جوانان و فعالیت‌های عجیب به زعم دولت زمان یونان به خوردن جام شوکران محکوم شد و زندگی پربار او بدین سان به پایان رسید.

اسلاید 3: در روش پرسش و پاسخ معلم مستقیماً به بیان مطالب نمی پردازد و با پرسش و پاسخ به این فرایند می پردازد تا شاگردان به کشف مفاهیم جدید دست یابند. این روش در مرور مطالب قبلی آموخته شده و ارزشیابی میزان درک شاگردان از درس بسیار موثر است و باعث تحکیم مطالب در ذهن شاگرد می شود. سوالات مطرح شده نیز باید به زمینه‌های علمی بپردازد تا توده شاگردان را برانگیخته و ذهن آنان را به حرکت و فعالیت وادار نماید. اگر شاگردی در دستیابی به اهداف آموزشی دچار مشکل شود معلم مشکل را تنها با توضیح برطرف نمی‌کند بلکه به شاگرد کمک می‌کند تا با انتخاب راهبرد مناسب خود شاگرد در جهت حل مشکلش اقدام نماید و معلم نقش تسهیل‌گر دارد. معلم باید به شاگردان خود اجازه دهد تا آزادی عقیده داشته باشند و روابط معلم با شاگردان فارغ از هرگونه فشار و تحمیل باشد. معلم نقش ارشادی دارد و به گونه ای رفتار می کنند که شاگردان در بیان نظرات و احساسات خود راحت باشند مسئولیت اعمال خود را بپذیرند و راه های دستیابی به اهداف آموزشی را خود شاگردان انتخاب و طراحی کنند.

اسلاید 4: در کلاسهای پر جمعیت نیز معلم باید تدابیری اتخاذ کند که همه دانش آموزان در جریان فعالیتهای آموزشی قرار گیرند و فعالانه به اندیشه و پرسش و پاسخ بپردازند و معلم باید فرصت کافی برای تفکر و تامل به شاگردان خود بدهد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید