کسب و کار مدیریت و رهبری

بهره مندی از اثرات روانی رنگ ها در صنعت

bahremandi-az-asarat-ravani-rang-dar-sanat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 24 اسلاید • مطالعی درباره ی رنگ ها در زمینه های فیزیک ، فیزیولوژی و روانسناسی پیش می آورد. • شناخت ودرک بهتر رنگ ها در زندگی روزمره و یا تاثییر فراون آن در شغل ها.پژوهش دانشمندان نشان می دهد رنگ ها همان‌ گونه که بر روح و روان تاثییر دارد،جسم را نیز تحت تاثییر قرار می دهد. • رنگ ها بخشی از زندگی ما هستند.باتوجه به اثرات بسیار رنگ در سیستم های مختلف و نقش آن ها در طراحی و توسعه سیستم های انسانی،ارگونومی ومطالعه ی ویژگی های رنگ ها،اثرات آن بر انسان و روانشناسی او و فرایند دریافت و تحلیل رنگ ها،برای مهندسان صنایع و طراحان سیستم های صنعتی_خدماتی لازم است که در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شده .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2011 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

بهره مندی از اثرات روانی رنگ ها در صنعت

اسلاید 1: به نام خالق رنگ هاکنفرانس ارگونومیموضوع پرژه:بهره مندی از اثرات روانی رنگ ها در صنعتگردآورنده:Mr.mbk

اسلاید 2: چکیده مقاله• مطالعی درباره ی رنگ ها در زمینه های فیزیک ، فیزیولوژی و روانسناسی پیش می آورد.• شناخت ودرک بهتر رنگ ها در زندگی روزمره و یا تاثییر فراون آن در شغل ها.پژوهش دانشمندان نشان می دهد رنگ ها همان‌ گونه که بر روح و روان تاثییر دارد،جسم را نیز تحت تاثییر قرار می دهد.• رنگ ها بخشی از زندگی ما هستند.باتوجه به اثرات بسیار رنگ در سیستم های مختلف و نقش آن ها در طراحی و توسعه سیستم های انسانی،ارگونومی ومطالعه ی ویژگی های رنگ ها،اثرات آن بر انسان و روانشناسی او و فرایند دریافت و تحلیل رنگ ها،برای مهندسان صنایع و طراحان سیستم های صنعتی_خدماتی لازم است که در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شده .

اسلاید 3: تاریخچه• اولین نشانه های بکار گیری رنگ در محیط کار نزد بشر به دوران غار نشینی او و حکاکی تصاویر روی دیواره غار های لاسکوباز میگردد.پیوند رنگ ها با زندگی که ظاهراً آن زمان به شکل نوعی دکوراسیون وهنر محیطی ظهور پیدا می کند؛ همچنین همزیستی انسان ها با یک دیگر از یک سو و لزوم سازگاری وی بامحیط از سوی دیگر ناخدا گاه سبب ظهور هنرهای در زندگی او میشود• در واقع تاریخ استفاده از زنگ را باید از زمانی بدانیم که انسان مالک میشود،خواه مالک یک غار وخواه صاحب یک خانواده،به هر تقدیر این روند با ظهور خاندان ها وقبایل و تغییر وجهه می دهد و با یک جانشین شدن ادمی و ظهور تمدن های اولیه به صورت جدی مطرح میشود . پس از استفاده هنر در صنعت نزد بشر و تکامل یافتن آن در دوران رنسانس به اعتلایی نسبی میرسد . این اعتلا نیز باعث پیدایش مشاغل و پیشه های میشود که افراد به دنبال فروش بیستر و مدیریت بهتر بوده اند و جالب تر از اینکه هنر و صنعت هم پای هم و در کنار هم به پیش رفته اند .اما تحول اساسی بشر پیرامون دو مفهوم بکار گیری رنگ وروانشناسی صنعتی از انقلاب صنعتی و رونق کارخانه داری شکل میگیرد یعنی زمامانی که کار خانه داران تز یک سو به مفاهیم روان شناسی رنگ توجه دارن و از سوی دیگر گوسنه نظری به محیط کار و چگونگی نقس مهم آن دارند که شاید همین امر باعث پیدایش مفهوم ارگونومی شده است.

اسلاید 4: مقدمه• امروزه رنگ و رنگ شناسی وه عنوان یک علم درسطح جهان مطرح میباشد که در عصر حاضر رنگ ها از زاویه های مختلفی مورد مطالعه و برسی قرار گه رفته اند ،جنبه های مانند ساختار شیمیای، فیزیک نور ورنگ ،جامعه شناسی رنگ ، سنبل شناسی رنگ ها هنر تجسمی ، منابع تطیعی رنگ ها وجنبه های روانی و شخصیتی و... رنگ ها و موضوع این مقاله نیز تاثیرات آنها بر روی انسان ها میباشد.• در روانشناسی نویین، رنگ و رنگها از معیار سنجش شخصیت بشمار می آیند چرا که هر یک از آن ها تاثییر خاص روحی و جسمی را دی فرد باقی می گذارند پس رنگ ها نشانگر وضعیت روحی و جسمی وی میباشد که این موضوع با پیشرفت دو دانش فیزیولوژی و روان شناسی به اثبات رسیده.• امروزه استفاده روز افزون از رنگ ها در میان تولید کنندگان برای فروز بیشتر و افزایش اشتیاق مشتریان برای خرید محصولاتشان تحول زیادی در زمینه روانشناسی رنگ ها پدید اورده.عامل رنگ،رنگ دانه قابل تعریف و توجیه و تجزیه از نظر فیزیکی و شیمیای به معنی ماده رنگ کننده است این عامل وسیله حس بینایی و ادراک مغزز مفهوم و ماهیت انسانی کسب میکند. چشم و مغ از طریق قیاس و کنتراست به تمیز دقیق نائل میشوند.

اسلاید 5: آشنایی بامفاهیم رنگ ها  رنگ های سرد و گرم:• شامل حس درونی رنگها است که از طبیعت الهام گرفته استقرمز زرد نارنجی و بنفش مایل به قرمز گرم هستندو رنگ های آبی سبز و بنفش مایل به آبی از رنگ های سرد محسوب می شود. تضاد رنگ ها:• خصیصه ای از رنگ است که بستگی تام به مشخصات رنگ های مجاور دارد و عبارت است از اختلاف بین تیره و روشن در یک تصویر، اگر تضاد کم باشد  تصویر مسطح دیده می‌شود و حالت عمق و برجستگی آن از بین میرودتضاد رنگ متعلق به شخصیت های شاد پر تحرک و اجتماعی است و عدم تضاد مربوط به شخصیت های آرام خنثی و تاثیر ناپذیر است اما این تعبیر همه جا عمومیت ندارد بلکه به تناسب شرایط زمانی و مکانی متغیر است.

اسلاید 6: آشنایی با مفاهیم رنگ ها مکمل:• حالتی از همنشینی رنگهاست که در آن رنگ ها دو به دو در کنار هم بیشترین هماهنگی و هارمونی را در کنار هم ایجاد می کنند و بیننده را آزار نمی‌دهد در عین حال خلا کمبود رنگ را پر میکند.برای درک بهتر باید به دایره رنگ توجه کنیم. اثرات روانی رنگ ها در محیط کار: • تحقیقات کم و پراکنده ای پیرامون اثرات رنگ بر افزایش کارایی در سازمان و نیز مخاطبان سازمان انجام گرفته اما هیچ یک از این تحقیقات به طور تخصصی به  این موضوع نپرداخته استو همچنان این موضوع در مهجوریت به سر می‌برد شاید دلیل  اصلی آن تنوع حوزه های فرهنگی و مدیریتی در سازمانها باشد که در کنار توجه به ابعاد روانشناختی فردی ابراز نظر مطلق و علمی را دشوار می کند. اما از مجموعه این نظرات و با نگرشی بر منابع موجود که در پی نوشت این مطلب خواهد آمد مطالب زیر نوشته شده است.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید