سایر تحقیق و پژوهش

بیماری های ارثی

bimari-hai-arsi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری های ارثی”

بیماری های ارثی

اسلاید 1: بیماری های ارثیارائه:

اسلاید 2: منظور از بیماری های ارثی چیست؟  از زمانی که کودکی به دنیا می آید اطرفیان درباره شباهت کودک به پدر یا مادرش صحبت می کنند.” چانه اش شبیه پدرش است!! چشمانش به مادرش رفته…”اما واقعا این شباهت ها از کجا نشات می گیرد؟ آیا می توان بیماری های ارثی را نیز در کنار این شباهت ها برشمرد؟همان طور که می دانید هر انسان 46 کروموزوم دارد. 23 کروموزوم را از مادر و 23 کروموزوم را از پدر به ارث می برد.این کروموزوم ها از اسید دئوکسی ریبونوکلئیک یا همان DNA تشکیل شده اند.بخش های خاصی از DNA که حاوی ویژگی های مختلف فرد هستند، ژن نامیده می شوند.طبق دستاورد های پروژه ژنوم انسانی هر کروموزوم بیش از 20000 ژن در خود دارد!برای این که این ژن ها از والدین به فرزند تازه متولد شده به ارث برسد، می بایست ویژگی ها و صفات متعددی به وی انتقال یابد.گاهی اوقات ممکن است طی پروسه انتقال ویژگی ها، مشکلی بوجود بیاید.اختلال ژنتیکی و یا بیماری ارثی ناشی از ناهنجاری ای است که طی تشکیل ساختار ژنتیک هر فرد رخ می دهد.

اسلاید 3: مهم ترین علل بروز بیماری های ارثیبیماری های ارثی یا ژنتیکی انواع مختلفی دارد.4 دلیل عمده بروز این نوع بیماری ها عبارتند از :ناهنجاری در کروموزوم هاناهنجاری در یک ژن خاصبروز ناهنجاری ها به دلایل مختلفبروز ناهنجاری ها به دلیل وجود تراتوژن ها

اسلاید 4: ناهنجاری در کروموزوم هابرخی بیماری های ارثی در نتیجه کم و زیاد شدن کروموزوم ها در ساختار DNA بروز پیدا می کنند.بعنوان مثال بیماری ارثی سندروم داون، به سبب افزایش تعداد کروموزوم ها بوجود می آید.ممکن است نوزاد این بیماری را از والدین خود به ارث ببرد.و یا ممکن است این بیماری طی پروسه تشکیل DNA و رشد جنین بوجود بیاید.معمولا ناهنجاری های کروموزومی بواسطه بروز مشکل در تقسیم سلولی رخ می دهند.بعنوان مثال سندروم داون و یا تریسومی 21 نوعی بیماری ارثی و یا ژنتیکی است.هنگامی که فرد دارای سه رشته کروموزم 21 باشد، این بیماری در وی شکل می گیرد.

اسلاید 5:

اسلاید 6: برخی دیگر از بیماری های ارثی که بواسطه ناهنجاری کروموزومی بوجود می آیند عبارتند از:سندروم ترونرسندروم کلاینفلترسندروم گریه گربهممکن است برخی بیماری های ارثی بواسطه جابجایی کروموزومی روی دهند.در این وضعیت بخشی از دو کروموزوم جابجا می شود.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید