پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری های مقاربتی یا بیماری‌های آمیزشی

STD

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهای پاورپوينت: 34 اسلايد بیماری‌های مقاربتی یا آمیزشی که در زبان انگلیسی به اختصار STDs نامیده می‌شود. اصطلاحی برای اشاره به بیماری‌هایی است که از طریق یک تماس جنسی از یک فرد به فرد دیگری منتقل می‌شود. در این پروژه به بررسی علل و عوامل، علائم، روش های انتقال، پیشگیری، تشخیص، درمان، غربالگری و همچنین شایع ترین انواع آن پرداخته شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1355 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری های مقاربتی یا بیماری‌های آمیزشی”

بیماری های مقاربتی یا بیماری‌های آمیزشی

اسلاید 1: بیماری‌های آمیزشیSexually Transmitted Diseases

اسلاید 2:

اسلاید 3: تعریفبیماری‌های مقاربتی یا آمیزشی که در زبان انگلیسی به اختصار STDsنامیده می‌شود. اصطلاحی برای اشاره به بیماری‌هایی است که از طریق یک تماس جنسی از یک فرد به فرد دیگری منتقل می‌شود. اولین و مهمترین علت ابتلا به این بیماری‌ها، رفتارهای پر خطر جنسی و رعایت نکردن اصول بهداشتی است. اگرچه وقتی درباره بیماری‌های مقاربتی صحبت می‌کنیم باید بدانیم که سرمنشا آن‌ها، تنها برقراری رابطه جنسی ناسالم نیست! بلکه زنان و مردان از طریق رابطه زناشویی با همسر خود نیز در معرض ابتلا به این دسته از بیماری‌ها قرار می گیرند. همچنین بیماری‌های مقاربتی تنها از طریق جنسی انتقال نمی‌یابند. این بیماری‌ها می‌توانند از طریق به اشتراک گذاشتن سوزن، انتقال خون، در حین زایمان و تغذيه با شير مادر انتقال يابند. بیشتر بیماری‌ها هم زن و هم مرد را مبتلا می‌کند اما در بیشتر مواقع مشکلات و عوارض ایجاد شده در زنان شدیدتر است. اگر یک زن باردار دچار عفونت جنسی باشد می‌تواند در زایمان آن را به جنین خود منتقل کند و سلامتی جنین به خطر بیفتد.

اسلاید 4: علل و عواملعامل بیماری‌های مقاربتی می‌تواند باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌ها باشد؛ زیرا مناطق تناسلی معمولاً محیط مرطوب و گرم بوده و برای رشد آن‌ها ایده‌آل هستند.بیش از 20 نوع بیماری مقاربتی وجود دارد که برخی از آن‌ها، بسیار خطرناک هستند و شاید هیچوقت به طور کامل درمان نشدند و فقط با مصرف دارو تنها بتوان آن‌ها را کنترل کرد.برخلاف برخی بیماری‌های شایع دیگر، جنسیت، نژاد، یا سن بر احتمال ابتلای یک فرد به یک عفونت آمیزشی تاثیرگذار نیست. از آنجایی که این عفونت‌ها به واسطه تماس جنسی با دیگران رخ می‌دهند، هر فردی که از نظر جنسی فعال است، در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارد.

اسلاید 5: روش‌های انتقالعفونت‌های آمیزشی می‌توانند به دلایل زیر به افراد دیگر سرایت کنند:- تماس مستقیم با یک ضایعه پوستی یا زخم- تماس مستقیم شخصی (در مورد شپش عانه)- تماس با خون آلوده- تماس با مایع واژن یا منیسرنگ های مشترکو...

اسلاید 6: علائم و نشانه‌هاعلائم بیماری‌های مقاربتی همیشه قابل ‌مشاهده نیست. بسیاری از بیماری‌های مقاربتی فاقد علائم بوده یا نشانه‌های ناچیزی دارند و از این‌رو تشخیص ابتلا به آن‌ها کار ساده‌ای نیست. به ‌همین ‌دلیل هر فرد، بدون اینکه از وجود بیماری در خود آگاه باشد، می‌تواند آن‌ را به شریک جنسی خود منتقل کند. اگرچه بعضی از این بیماری‌ها مثل هپاتیت می‌تواند بدون داشتن رابطه‌ی جنسی و از طریق تماس با خون فرد آلوده منتقل شود، ولی سایر بیماری‌ها مثل سوزاک فقط طی رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شوند.

اسلاید 7: علائم بیماری‌های مقاربتی در مردانبرخی از علائم رایج بیماری‌های مقاربتی در مردان عبارت‌اند از: درد یا ناراحتی در طول رابطه جنسی یا ادرار کردن زخم‌ها، زگیل یا بثورات در اطراف آلت تناسلی، بیضه‌ها، حنجره، باسن، ران یا دهان تخلیه غیرمعمول یا خونریزی از آلت تناسلی بیضه‌های دردناک یا متورم شده

اسلاید 8: علائم بیماری‌های مقاربتی در زنانعلائم رایج بیماری‌های مقاربتی در زنان عبارت‌اند از: درد یا ناراحتی در طول رابطه جنسی یا ادرار کردن زخم‌ها، تب خال یا خارش در اطراف واژن، مقعد، باسن، ران یا دهان تخلیه غیرمعمول یا خونریزی از واژن خارش در اطراف واژن

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید