پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری های چشم

bimari-chshm0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 55 اسلاید پاورپوینت بیماری های چشم 55 اسلاید شامل مباحث : ساختار چشم معاینات چشم تونومتری آزمون تشخیص رنگ اولتراسونوگرافی توموگرافی چشم اسکن لیزر آزمون پریمتری اختلال بینایی عیوب انکساری آسیب بینایی و کوری بیماری های عفونی و التهابی گل مژه بلفاریت التهاب قرنیه از نوع باکتریایی التهاب قرنیه به علت هرپس سیمپلکس بیماری چشم خشک التهاب ملتحمه(کونژکتیویت) انواع کونژکتیویت تراخم کونژکتیویت آلرژیک کونژکتیویت سمی تومورهای چشمی وکاسه چشم ضربات وارده به کاسه چشم صدمات بافت نرم و خونریزی ورود اجسام خارجی به چشم ضربات وارده به چشم • دو نوع از تروماها: جسم خارجی و سوختگی شیمیایی رتینیت ناشی از سیتومگالوویروس تغییرات چشمی ناشی از هیپرتانسیون
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
948 بازدید, 11 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری های چشم”

بیماری های چشم

اسلاید 1: بیماری های چشم

اسلاید 2: ساختار چشم چشم از سه لایه تشکیل شده است:لایه فیبروز خارجی یا صلبیه(اسکلرا) لایه ای محافظتی بوده و با جنس سخت خود شکل کره چشم را حفظ می کند. بخش قدامی آن قرنیه است که شفاف بوده و اجازه ورود نور به ساختمان های داخلی را می دهد.

اسلاید 3: Uveal tract شامل عنبیه، اجسام مژگانی و مشمیه است.مردمک بخشی از عنبیه است که با تنگ شدن آن از طریق پاراسمپاتیک یا گشادشدن آن (از طریق سمپاتیک) میزان نور وارد شده به چشم کنترل می شود.اجسام مژگانی، مایع زلالی را تولید می کند.

اسلاید 4:

اسلاید 5: شكل كلي چشمبرگشت

اسلاید 6: شبکیه لایه ای حسی عصبی است که امواج نوری در آن به امواج عصبی تبدیل شده و از طریق عصب بینایی به مغز فرستاده می شوند.ملتحمه غشایی مخاطی است که محل تاثیر داروهای موضعی چشم است و کره چشم و بخش داخلی چشم ها را می پوشاند.

اسلاید 7: خونگیری چشم از شاخه های شریان کاروتید داخلی و خارجی است.فیزیولوژی چشم:مایع زلالیه در اتاق خلفی توسط اجسام مژگانی از عروق سطح قدامی عنبیه تولید می شود.تخلیه زلالیه از طریق یک شبکه متصل به هم وریدی(کانال شلم) صورت می گیرد که به ورید اجوف فوقانی تخلیه می شود(هرگونه انسداد در مسیر چشم تا دهلیز راست، مانع از درناژ زلالیه شده و فشار داخل چشمی را بالا می برد.

اسلاید 8: معاینات چشمافتالموسکوپ مستقیم: یک وسیله دستی با عدسی های قابل تغییر است.افتالموسکوپ غیرمستقیم: امکان دیدن نواحی بزرگتری از شبکیه را می دهد. این منبع نوری روی سر معاینه کننده قرار می گیرد.اسلیت لامپ: میکروسکوپ دوچشمی است که به میز متصل می شود. بزرگنمایی 10 تا 40 برابر ایجاد می کند. روشنایی و پراکندگی نور آن به منظور معاینه بخش های مختلف چشم قابل تغییر است.

3,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید