سایر تحقیق و پژوهش

تأثیر موسیقی اسلامی در موسیقی غرب

tasir-mosighi-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تأثیر موسیقی اسلامی در موسیقی غرب”

تأثیر موسیقی اسلامی در موسیقی غرب

اسلاید 1: تأثير موسيقی اسلامی در موسيقی غربدانشجو:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهشايد درك همسانی موسيقی اسلامی و موسيقی غرب برای هر شنونده ای ناممكن و تفاوت آن بسيار زياد و محسوس جلوه كند، در حالی كه پيش از پايان سده دهم ميلادی تفاوت فاحشی ميان آن دو نبوده است . هنگامی كه اختلاف موسيقی شرقی و اروپايی اندك بود، دوره ای بوده است كه هر دو مكتب مقياس فيثاغورس را به كار می بستند و از سبك يونان و سوريه استفاده می كردند. نكته جالب توجه اين است كه موسيقی اسلامی وزن و گام مشخصی داشت كه همين روند در موسيقی مغرب تأثير گذاشت.

اسلاید 4:

اسلاید 5: آنچه مسلم است پيش از ظهور اسلام موسيقی اعراب تحت تأثير موسيقی ايران و روم شرقی قرار داشت كه هر دو مقياس فيثاغورس را به كار می بردند. حجاز در آغاز ظهور اسلام به علت موقعيت سياسی موسيقی خاصي داشت . بعدها اعراب روش جديدی را كه متأثر از موسيقی ايران و روم بود به آن اضافه كردند . در حقيقت اخذ ا ين روش موجب متروك شدن موسيقی ملی اعراب نشد؛ بلكه امكانات جديدی به آن اضافه كرد و با توجه به تغييرات تازه ای كه در اوزان موسيقی پيدا شد، اسحاق موصلی، گامهای فيثاغورس را دوباره متداول كرد . اين روش تا زمان اصفهانی ادامه يافت و آثار ارسطو، اقليدس و بطلميوس ترجمه شد . چنان كه از كتابهای اصفهانی، كندی و اخوان الصفا برمی آيد سبك موسيقي ايران، عرب و روم با يكديگر اختلاف داشته است. 

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید