Tarikhe-Elm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ و فلسفه علم – حوزه علمی آتن”

تاریخ و فلسفه علم – حوزه علمی آتن

اسلاید 1: دانشگاه وارد کنید دانشکده وارد کنید گروه وارد کنید استاد وارد کنید دانشجویان وارد کنید تاریخ و فلسفه علمحوزه علمی آتنایمیلperson0@example.com نیم سال ... سال تحصیلی13000000/00/00

اسلاید 2: آتن عصر پریکلس

اسلاید 3: نشان دادن روحیه پیشتازعهده گرفتن رهبری اتحادیهآتن عصر پریکلس

اسلاید 4: قانون اساسی آتن قانون مردم سالارانه بود.چندی پس از جنگ ایران و یونان پریکلس بر راس حکومت برگزیده مردم قرار گرفت.پریکلس سخنوری توانا و حامی علم و هنرو ادب بود. در عصر پریکلس آتن از نو ساخته شد و به صورت زیباترین شهر یونان درآمد. از هر گوشه و کنار هر که هنری داشت، به دیدار آتن شتافت.آتن عصر پریکلس

اسلاید 5: برتری دریایی بدست آورد.بازرگانی خود را رونق داد.اتحادیه دلوسی تبدیل به امپراطوری آتنی شد. آتن عصر پریکلس

اسلاید 6: اشرافیت ثروتمند و آزاد اندیش: از کوشش های پریکلس در راه تبدیل آتن به مرکزی فرهنگی و فکری پشتیبانی کند.عامل تهدید نظام حکومتی آتن: مردمی بودند که از حکومت مردمی بینش تنگ نظرانه ای داشتند.عامل تسریع سقوط پریکلس: شعله ور شدن جنگ های پلوپونسی در سراسر دوران عظمت امپراطوری روم، به پیشوایی آتن در فلسفه اذعان داشتند.پس از پیروزی مقدونیان، آتن راه انتقال علم و ریاضیات را به اسکندریه گشود.آتن عصر پریکلس

اسلاید 7: آمپدوکلس پارمنیدس زنون معمای سنک پشت و آخیلس

اسلاید 8: از راه شهرهای آزاد شده آسیای صغیراز سوی فیثاغورسیان متاخر و از راه جنوب ایتالیا و سیسیلآمپدوکلس پارمنیدس زنون معمای سنک پشت و آخیلس

اسلاید 9: آمپدوکلس از مردم آگریجنتو بود. میان سال های 500تا 400 ق م می زیست. آوازه او برای عقیده اش به چهار عنصر خاک، آب، هوا و آتش است.

اسلاید 10: فرض بر این است که ماده چسبنده ای چون عسل در مقایسه با ماده مایعی چون شیر،خاک بیشتر و آب کمتری دارد.

اسلاید 11: فرض بر این است؛ اگر بعضی مواد از بعضی دیگر سبک ترند، علتش این است که نسبت آتش آنها بیشتر است. این نکته با این واقعیت که مواد قابل اشتعال غالبا به نسبت سبک تر هستند، سازگار می نماید.آتش برای توضیح اختلاف دماست.بی وزن است.

اسلاید 12: آمپدوکلسنخستین کسی بود که هوا را در شمار عناصر آورد.نظریه ی زیست شناسی او کمتر از سایر آرائش قانع کننده بود. تنها نکته های برجسته ی آن نظریه درباره ی تغییر اتفاقی و بقای اصلح بود. او وجود جنس را در گیاهان مشاهده کرده بود.آمپدوکلس مدرسه ی پزشکی سیسیل را تاسیس کرد.

اسلاید 13: پارمنیدساز جمله کسانی است که حواس را شایسته ی اعتماد نمی دانست.از نظر او، حقیقت را تنها باید در عالم مُثُل جست و جو کرد. نتیجه این فکر لاجرم اعتقاد او به یافتن حقیقت از راه استدلال بوده است.

اسلاید 14: زنونزنون بیشتر با شبهه هایش شهرت دارد.مراد زنون از سخنان شبهه آمیزشپشتیبانی از آرای پارمنیدس بود.انکار چندگانگی فلسفه عددی فیثاغورث را ریشه کن کرد. تلاش برای گشودن راز و رمز سخنان شبهه ناک زنون سرانجام به نظریه جدید بی نهایت و نیز به تدوین حسابی انجامید.پارمنیدس چندگانگی (تکثر) را انکار کرده بود و معتقد شده بود یگانه است.

اسلاید 15: معمای آخیلس و سنگ پشتAA´TT´X

اسلاید 16: به ازای هر عدد صحیح٬ یک عدد مربع و به ازای هر عدد مربع یک جذر صحیح هست.... 7 6 5 4 3 2 1... 49 36 25 16 9 4 1معمای آخیلس و سنگ پشتاعداد صحیحمربعات

اسلاید 17: آناکساگوراس لئوکیپوس و دموکریتوس مکتب اتمی ارسطو علت غایی ائودوکسوس و حرکت سیارگان هراکلئیدس

اسلاید 18: آناکساگوراسآتنی ها نخست از طریق آناکساگوراس٬ طعم فلسفه علمی را چشیدند.دیدگاه اخترشناسی آناکساگوراس مادیگرا بود.با توجه به دید مادی گرایش: به تفسیر درستی از اهله ی ماه رهنمون شد.در فیزیک آناکساگوراس عناصر عجیبی از همه نوع یافت می شود.چون او حاضر نشده بود اختران را پدیده های الهی یا خارق عادت بداند او را متهم به الحاد و محکوم به مرگ کردند.

اسلاید 19: ماهماهماهتربیع اولهلالبدر

اسلاید 20: لئوکیپوس و دموکریتوسهر دو به اتم گرایی اعتقاد داشتند.به تکوین نظریه هایی پرداختند که به آرای مادی گرایانه ی سده ی 19م شباهت داشت.آنها برای آزمایش نظریاتشان هیچ ابزاری در اختیار نداشتند.دوره ی شکوفایی لئوکیپوس سال های 440ق م بود.لئوکیپوس بنیان گذار نظریه اتمی بود.دموکریتوس عامل گسترش و معروفیت نظریه اتمی است.

45,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید